Automobilis, kuris nuperka tave
Automobilių entuziastai – idealus gamintojo ištikimybės pavyzdys. Viso pasaulio ratuočių kūrėjai ieško įvairiausių būdų kaip išlaikyti buvusius ir esamus pirkėjus, tačiau tik retas supranta, jog iš pradžių jie privalo sudominti automobilių entuziastus ir tik vėliau – eilinius mirtinguosius.
Eilinis vairuotojas automobilio markę gali keisti kaip kojines – vieną dieną jis mielai vairuos „Audi“, kitą dieną nespjautų ir į „Honda“. Jam bus svarbiausi tik keli esminiai elementai, kurie automobilių entuziastams nėra įdomūs.
Tad kaip suprasti, jog priešais Jus stovi automobilių gerbėjas? Žmogus, kuris laisvalaikį skiria automobiliams? Elementaru. Paklauskite ką jis vairuoja arba dar geriau – pažvelkite ką jis vairuoja.
„Alfa Romeo“ automobiliai visuomet patiko tik pakankamai siauram ratui vairuotojų, kurie vertina stilių, išskirtinumą, sportiškas važiavimo savybes ir emocijas, kurias suteikia vairuojama mašina.
Mūsų pašnekovo Dominyko pirmoji pažintis su šios markės kūriniais buvo visiškai netikėta.
„2008 metais mano tėtis nusprendė surasti naują pamainą ilgamečiui šeimos darbiniam arkliui – „Passat B3“. Kažkokiu, man iki šiol nesuprantamu būdu, Passat‘o įpėdiniu tapo Alfa Romeo 156 universalas. Užteko pravažiuoti pirmus 500 metrų ir viskas pasidarė aišku. Tai automobilis, kuris nuperka tave dar prieš tau jį nuperkant.“
„Po kelių minučių pasijaučiau, lyg aš su ta mašina važinėju ne pirmus metus. Lipo ir prilipo tiek automobilio valdymas, tiek sėdėsena, salonas ir abejingų nepaliekanti išvaizda. Kiek vėliau pradėjau domėtis šios markės istorija, sužinojau, jog šios markės logotipe yra fragmentų iš giminės herbo, kuri turi lietuviškų šaknų. Smulkmena, bet maloni.“
Pirmoji „Alfa“ – pati pigiausia
Kiekvienas iš mūsų pirmąjį automobilį renkasi pagal tam tikrus kriterijus, o jeigu vienas jų yra „ribotas biudžetas“ – potencialių pirkinių sąrašas labai greitai sumažėja.
Dominykas savo paieškas apibūdina labai trumpai, bet aiškiai: „Biudžetas – juokingas. Norai – dideli“, - juokdamasis sako Dominykas.
„Jau tada žinojau, kad nenoriu būti pilka masė, todėl visi vokiečiai buvo atmesti iškart. Vienu metu buvau nusižiūrėjęs „Honda Civic“. Tuomet jis atrodė kaip neblogas pasirinkimas, ypač atsižvelgiant į mano biudžetą, tačiau pradėjus dairytis į šio japoniško automobilio pusę supratau, jog surasti nesupuvusį – misija neįmanoma.“
„Antrasis ir man labiau priimtinas variantas – „Alfa Romeo 156“. Kadangi šeimoje tokį modelį jau turėjome, puikiai žinojau ko galiu tikėtis. Be to, eksploatacijos išlaidos buvo studentiško biudžeto ribose.“
Tai buvo pilkas dyzelis. Vienas pigiausių tuo metu skelbimuose buvusių egzempliorių. Pagamintas gūdžiais 1998 metais. Buvo akivaizdu, jog jos gyvenimas nebuvo rožėmis klotas. Prireikė maždaug vienerių metų, jog Alfos techninę būklę pavadinčiau patenkinama.“
„Tai buvo gyvenimo pamoka – jokiu būdu negalima pirkti pigaus itališko automobilio, nes Jūsų lauks visos įmanomos bėdos. Vis dėlto, nėra to blogo, kas neišeitų į gerą – tai leido išmokti automobilio sandarą nuo A iki Z.“
Modifikacijos – misija BŪTINA
Keletą skirtingų „Alfa Romeo“ automobilių turėjęs Dominykas žiūrėdamas į dabartinį projektą prisimena vieną įdomų faktą.
Nuo pat pirmųjų vairuotojo dienų Dominykas buvo šventai įsitikinęs, jog automobilis išliks toks, kokį gamintojas išleido iš gamyklos.
„Likimo ironija, bet su metais drop‘as tik didėja“, – priduria vaikinas.
Po kuklaus pakabos sužeminimo atkeliavo didesni, išvaizdesni ratlankiai, tamsinti žibintai, „Sport Pack“ versijos slenksčiai, odinis salonas, pakelta variklio galia ir dar daugybė įvairiausių smulkmenų.
„Net ir dabar retkarčiais pagalvoju apie 156‘ą. Tik jeigu dabar žvalgyčiausi į šio modelio pusę, rinkčiausi tokį, kuris turėtų legendinį „Busso“ motorą.“
Vis dėlto, pašnekovas visus automobilių entuziastus iškart įspėja, jog „Alfa Romeo“ tobulinimas nėra labai lengvas. Ne dėl to, jog automobilio konstrukcija yra pernelyg sudėtinga. Didžiausia problema – nepaprastai kuklus aftermarket detalių pasirinkimas.
Šnekučiuojantis apie dabartinį vaikino projektą – prie žemės prigludusią „Alfa Romeo 159“, Dominykas iškart pradeda vardinti „tamsiąsias“ itališkos gražuolės tobulinimo puses.
„Inžinerine prasme – tai buvo visiškai naujas lapas „Alfa Romeo“ markei. Tais pačiais komponentais jis dalinasi tik su „Brera“ ir „Spider“ – modeliais, kurie yra dar retesni, todėl dalių tikrai nėra daug, o nuo senųjų modelių praktiškai niekas netinka.“
„Be to, dėl standartinėje komplektacijoje sumontuotų didžiulių „Brembo“ stabdžių, tinkamų ratų gretos labai greitai susiaurėja.“
„Automobilio dugnas – praktiškai lygus, priekyje žemiausia vieta – traversas, prasidedantis nuo bamperio apačios, tad jei kur ir kabinsi, tikėtina, kad skaudžių pasekmių nebus. Arkos jau originaliai gan plačios ir pūstos, tad platūs ratai – labiau ne problema, o būtinybė. Na, o važiavimo komforto nenugesina net smarkiai sužeminta pakaba – nevargina net ir ilgos kelionės.“
Kiekvieną dieną su itališku universalu važinėjantis Dominykas po truputėlį ruošiasi naujam modifikacijų etapui. Fotografuojant automobilį, vaikinas ne vieną kartą pabrėžė, jog artėja metas skirti daugiau dėmesio automobilio kėbului. Visgi, lietuviškos žiemos daro savo...
„Žiemą norėčiau automobilio kėbulą perdažyti arba padengti įdomesnės spalvos plėvele. Ir kol kas labiau linkstu prie pastarojo varianto“, – priduria Dominykas.
Kėbulo tvarkymo darbai – ne vienintelis uždavinys. Artimiausiu metu vienas gražiausių pasaulio universalų gaus „Turbo Works“ tarpinį suslėgto oro aušintuvą su specialiai šiam komponentui pagamintu vamzdynu.
Variklio skyriuje taip pat turėtų atsirasti naujas gyventojas – turbina. Vaikinas šiuo metu svarsto, ką rinktis: hibridinę ar „GT17“ šeimos turbiną.
„Pakėlus variklio galią, iškart pasirūpinsiu dviejų masių smagračiu ir „F40“ pavarų dėžės konversija, nes dabartinė „M32“ net ir su standartiniu variklio žirgynu turi problemų. Na, o viso projekto uoga taps „Q2“ – riboto praslydimo diferencialas“, – ateities planus nupasakoja Dominykas.
Modifikacijų sąrašas :
- „EIBACH PRO Street S“ reguliuojamo aukščio ir kietumo amortizatoriai
- 10J ir 9J „Works Rezax II“ R19 ratlankiai (restauruoti R&E Garage dirbtutvėse)
- „Brembo“ 4 piston 330mm + 292mm gale nuo 3.2 V6 JTS
- „EBC Turbo Groove“ diskai + „EBC Red Stuff Ceramic“ kaladėlės priekis/galas
- „HEL Performance“armuotos žarnelės + „ATE Racing“ skystis
- „Squadra-Tuning.nl“ sukurta variklio valdymo programa, kuri saugo transmisiją. Šiuo metu variklis išvysto apie 186 AG ir 370 Nm.
- 2.4 JTDm didesnio diametro dvigubas išmetimas
- Originalūs Ti slenksčiai
- Viršutinių šakių reguliuojami sailentblokai „Powerflex Black Series“
- Pilnas LED apšvietimas salone
- Android 2DIN magnetola (ties šiuo punktu pridėkime – work in progress)