Geležinkeliečiai pristatė planus, kaip sumažinti per Girulius važiuojančių traukinių triukšmą, tačiau gyventojams jie kelia daug abejonių.
Traukiniai į šiaurinę uosto dalį dabar rieda per netoli jūros esančią Girulių gyvenvietę. Žmonės seniai skundžiasi esą nepakenčiamu traukinių keliamu triukšmu ir vibracija, praneša LTV „Panorama“.
„Lietuvos geležinkeliai“ rengiasi modernizuoti Pauosčio kelyną, kuris nebetenkina uosto krovos kompanijų poreikių. Pirmiausia numatoma ilginti esamus kelius, per Girulių gyvenvietę nutiesti dar vieną, kad traukiniai galėtų prasilenkti ir čia nestoviniuotų. Taip pat ketinama įrengti garsą slopinančias sieneles bei vibraciją mažinantį guminį sluoksnį. Vėliau planuojama pastatyti naują aplinkkelį, o per gyvenvietę einantį geležinkelio ruožą iš viso išardyti.
Tačiau į viešą svarstymą pakviesti Girulių ir kitų netoli esančių gyvenviečių gyventojai geležinkelininkų planams priešinasi – esą specialiame plane daug dviprasmybių, todėl baiminamasi, kad aplinkkelis nebus pastatytas, arba per Girulius einantis ruožas virs traukinių stovėjimo vieta.
„Yra tikimybė, kad viskas liks kaip yra ir Giruliuose vėl bus traukinių sąstatų stovėjimo ir transformavimo vieta“, – teigia Girulių bendruomenės tarybos pirmininkas Rimantas Gedrimas.
Žmonės nepatenkinti ir planais modernizuojant geležinkelį iškirsti apie 14 hektarų miško.
„Aš turiu karčią praktiką iš veiklos: jeigu yra tokiuose susirinkimuose pasakoma, kad bus kertama, tarkim, 30 hektarų, tai paprastai iškertama tris kartus daugiau“, – kalbėjo Klaipėdos žaliųjų sąjungos pirmininkė Zita Daugintytė.
„Lietuvos geležinkelių“ atstovai tikina, kad giruliškiai baiminasi be reikalo – esą nedarant nieko, jų gyvenimo sąlygos tik blogės. Tačiau pripažįsta, kad antrajame etape numatomas statyti aplinkkelis jiems nereikalingas.
„Teisingai, bet atsižvelgiant į bendrąjį planą, mes sutikom su savivaldybės reikalavimais vykdyti ir antrą etapą“, – sako „Lietuvos geležinkelių“ Projektų skyriaus viršininkas Josifas Kisielis.
Savivaldybės specialistų susirinkime nebuvo, tačiau jie teigia, kad specialusis geležinkelio rekonstrukcijos planas jiems dar bus teikiamas derinti.
Jo rengėjai neslepia, kad spaudžia laikas. Pasak „Lietuvos geležinkelių“ atstovo, pirmajam rekonstrukcijos etapui prireiks apie 100 milijonų litų. Lėšų tikimasi gauti iš Europos Sąjungos fondų. Todėl ne tik specialųjį planą, bet ir techninį projektą reikėtų parengti iki kitų metų liepos.
Asta KAŽUKAUSKIENĖ