Įvertinę Prezidentūros kanceliarijos ir kitų tarnybų veiklą, darbo organizavimo konsultantai siūlo aiškiau apibrėžti kanclerio funkcijas ir atsakomybę, tiksliau planuoti kanceliarijos išlaidas, taip pat stiprinti prezidento įvaizdžio formavimo funkciją.
Tai sakoma bendrovės "Organizacijų vystymo centras" atliktame Prezidento kanceliarijos darbo organizavimo vertinime, kurį ketvirtadienį žurnalistams pristatė prezidento patarėjas Ramūnas Vilpišauskas.
Jo teigimu, dokumente išsakytos pastabos ir siūlymai yra rekomendacinio pobūdžio ir pats prezidentas spręs, kuriuos iš jų įgyvendinti.
Pasak patarėjo, dokumente pastebima, kad nėra aiškiai apibrėžtos kanclerio funkcijos, atsakomybė ir siūloma tiksliau reglamentuoti kanclerio, jam pavaldžių darbuotojų ir politinio pasitikėjimo pareigūnų tarpusavio ryšius.
Anot patarėjo, šie siūlymai jau pradėti įgyvendinti - šiuo metu rengiamas kanceliarijos darbo reglamentas.
Organizacijų vystymo centro konsultantai taip pat rekomendavo stiprinti kanceliarijos personalo valdymo funkciją, kad dirbantieji žinotų už ką yra atsakingi ir kam turi atsiskaityti, tiksliau planuoti kanceliarijos išlaidas, tobulinti institucijos biudžeto sudarymą, į šį procesą įtraukiant ir politinio pasitikėjimo darbuotojus.
Pastebėjus, kad kanceliarijoje yra nemažai laisvų etatų ir tai didina krūvį darbuotojams, R.Vilpišauskas sakė, kad šiuo metu peržiūrimas etatų skaičius, struktūra.
Patarėjas tikisi, kad aiškiau reglamentavus kanceliarijos veiklą, apibrėžus atsakomybės ir atskaitomybės sritis, turėtų pagerėti pats darbo klimatas.
Kalbėdamas apie siūlymus politinio pasitikėjimo komandai, patarėjas teigė, kad siūloma sistemingiau fiksuoti prezidento iniciatyvas ir kitų institucijų reakcijas į jas, stiprinti Teisės departamentą, taip pat įvaizdžio formavimo funkciją bei optimizuoti priimamojo darbą.
Pasak patarėjo, susipažinęs su siūlymais, prezidentas jau atnaujino ankstesnės kadencijos metu veikusios Prezidento rūmų pertvarkos ir priežiūros komisijos veiklą. Ši komisija priima sprendimus dėl pirkimų, susijusių su statybos darbais, rūmų interjeru.
Prezidento kanceliarijos darbo nesklandumai į viešumą iškilo po jau buvusio kanclerio Osvaldo Markevičiaus viešai išsakytų kaltinimų prezidento asistentei Boženai Krasovskai.
Aiškindamas dėl daugiau nei 200 tūkst. litų kainavusio prezidento rūmų tualetų ir šalia esančių salių remonto, O.Markevičius teigė, kad nemažai sprendimų Prezidentūroje priima tam įgaliojimų neturinti B.Krasovska.
Tačiau, pasak R.Vilpišausko, Organizacijų vystymo centro parengtame dokumente apie konkrečius asmenis nekalbama, pateikiami siūlymai, kaip tobulinti visos sistemos darbą.
Taip pat, patarėjo teigimu, dokumento tikslas nėra ieškoti kaltų dėl kilusių nesklandumų. "Šis įvertinimas yra skirtas mūsų pačių vidaus darbo sklandesniam organizavimui. Tai nėra instrumentas ieškoti kaltų", - sakė R.Vilpišauskas.
Pristatydamas Organizacijų vystymo centro konsultantų išskirtus Prezidentūros darbo pliusus, patarėjas paminėjo darbuotojų kvalifikaciją ir motyvaciją. "Didelė dalis žmonių čia dirba ne dėl atlyginimo", - pridūrė patarėjas.
Darbo veiklos įvertinimas Prezidentūrai kainavo beveik 20 tūkst. litų.
Dar vieną auditą atlieka Valstybės kontrolė. Jis turėtų būti baigtas balandžio mėnesį.