Nors naujų automobilių pardavimas primena sąstingį, prabangos ir prestižo ištroškę vairuotojai neketina pasiduoti sunkmečiui. Jie ir toliau, tiesa, rečiau, perka po kelis šimtus tūkstančių litų kainuojančias mašinas. Kai kurie už prestižinius "žaisliukus" negaili dar įspūdingesnių sumų.
Šiemet Lietuvoje pigiausių ir vidutinės klasės naujų automobilių pardavimas, palyginti su praėjusiais metais, smuko daugiau kaip dviem trečdaliais. Tačiau prabangių, išskirtinės klasės modelių paklausa mažėjo ne taip drastiškai. Per kelis šių metų mėnesius šalyje nupirktas ne vienas prabangus automobilis, kurio vertė siekia 200-300 tūkst. litų.
LŽ domėjosi, ar užklupęs sunkmetis neatšaldė prabangą ir prestižą mėgstančių žmonių noro važinėti kelis šimtus tūkstančių litų kainuojančiomis mašinomis?
Nuosmukis mažesnis.
Bendrovės "Mototoja", prekiaujančios automobiliais "Lexus" ir "Toyota", direktoriaus pavaduotoja Simona Valikonytė sakė, kad ekonominis sunkmetis prestižinės klasės modelių pardavimui taip pat turi įtakos, tačiau, palyginti su paprastesnių automobilių prekyba, nuosmukis kol kas nėra toks ryškus. Vis dėlto pastebima, anot pašnekovės, jog didžioji dalis potencialių prabangių automobilių pirkėjų dabar delsia įsigyti mašinas. "Šiuo metu visuomenėje vyrauja klaidinga nuomonė, kad prabangių automobilių kainos taps nevaldomos ir kris. Šiaip ar taip, tam tikros ribos egzistuoja, todėl prestižinės klasės modeliai negali kainuoti pigiai", - LŽ dėstė S.Valikonytė.
BMW automobiliais prekiaujančios įmonės "Krasta Auto" rinkodaros vadovė Asta Balčiūnaitė LŽ patvirtino, kad prabangių mašinų pardavimas nėra visiškai "sustingęs". Jos teigimu, šiais metais prestižą mėgstantys klientai nupirko beveik 20 BMW, kurių vienas kainuoja maždaug penktadalį milijono litų. "Per pirmus du šių metų
mėnesius, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, visa naujų automobilių rinka Lietuvoje smuko daugiau kaip 70 procentų. Tuo metu prabangių automobilių pardavimas sumažėjo apie 50 proc., taigi nuosmukis šiek tiek mažesnis. Jei kalbėtume konkrečiai apie BMW, reikėtų pasakyti, kad sausio-vasario mėnesiais pardavėme šešis 7 klasės, septynis X5 ir šešis X6 automobilius. Tai tikrai nepigūs modeliai, kiekvieno jų kaina prasideda maždaug nuo 200 tūkst. litų", - pasakojo A.Balčiūnaitė.
"Audi" automobiliais prekiaujančios bendrovės "Keturi žiedai" pardavimo ir rinkodaros vadovas Linas Paulauskas LŽ taip pat teigė, jog turtingesni klientai neatsisako įsigyti naujų prabangių mašinų, bet jis irgi pritarė tam, kad pirkėjų būrys tapo mažesnis. Pasak pašnekovo, prestižinių automobilių pardavimą kilstelėjo neproporcingai dideli prekybos salonų sandėliai, kurių prekes atėjus sunkmečiui stengiamasi išparduoti bet kokia kaina. L.Paulauskas įsitikinęs, jog ateityje, kai sandėliai sumažės, prestižinės klasės automobilių pardavimas supanašės su bendra rinka - fantastiškų kainų laikai baigsis, o pardavėjai vėl ims vežti mašinas tik pagal užsakymus.
Už BMW - beveik pusę milijono
Tai, kad už prabangą ir prestižą klientai net sunkmečiu pasiryžę plačiai atverti pinigines, sutiko visi LŽ kalbinti naujų automobilių pardavimo salonų atstovai. Jie net nurodė konkrečius modelius, kurie kainavo iš tiesų didelius pinigus.
Antai bendrovės "Mototoja" brangiausiai parduotas automobilis buvo "Lexus GS 450h". Klientas šį prabangų hibridinį ir geriausios komplektacijos modelį įsigijo už 230 tūkst. litų. Įmonės direktoriaus pavaduotoja S.Valikonytė pabrėžė, kad pastaruoju metu net prabangių automobilių pirkėjai vis dažniau domisi hibridinėmis technologijomis, kurios garantuoja ne tik komfortišką važiavimą, bet ir taupumą bei mažesnę aplinkos taršą.
Bendrovė "Krasta Auto" šiemet taip pat pardavė įspūdingą automobilį už neką mažiau įspūdingą kainą. Vienas klientas naują 5 litrų darbo tūrio, 407 arklio galių (AG) 7 klasės BMW limuziną nupirko už maždaug 460 tūkst. litų.
Įmonė "Keturi žiedai" irgi neliko nuošalyje. Ji šiemet pardavė ne vieną brangią mašiną. Tiesa, vienas įspūdingiausių automobilių nupirktas pernai. Tai - 420 AG "Audi R8". Šio modelio kaina, atsižvelgiant į komplektaciją, siekia pusę milijono litų.
Skirtingi poreikiai
LŽ kalbinti prabangių automobilių pardavėjai tvirtino, kad sunkmečiu ir turtingesni klientai dairosi nuolaidų, domisi naujovėmis, eksploatacijos sąnaudomis, išliekamąja verte. Vis dėlto kiekvienas žmogus turi individualius poreikius ir kelia automobiliui skirtingus reikalavimus.
"Kaip anksčiau, taip ir dabar esama įvairių klientų. Vienam svarbiau prabangų modelį įsigyti už patrauklią kainą, kitas siekia, kad automobilis būtų sukomplektuotas pagal individualius reikalavimus", - aiškino bendrovės "Krasta Auto" rinkodaros vadovė A.Balčiūnaitė.
Tuo metu L.Paulauskas užsiminė, jog sunkmečiu net ir labiau pasiturintys pirkėjai daugiau dėmesio kreipia į nuolaidas. "Turtingesni klientai turi tvirtą nuomonę ir lūkesčius - tai atspindi ir jų pasirinktų prabangių automobilių komplektacija. Be to, tokie asmenys itin domisi techninėmis naujovėmis. Tačiau nuolaidų ir kainų klausimas šiandien tapo aktualus net pasiturintiems pirkėjams", - dėstė bendrovės "Keturi žiedai" pardavimo ir rinkodaros vadovas.
Įmonės "Mototoja" direktoriaus pavaduotoja S.Valikonytė LŽ pasakojo, kad šiuo metu klientai rinkdamiesi prabangius "Lexus" automobilius tikisi ne tik prestižo, bet ir kokybės, funkcionalumo bei saugumo. Mašinos kaina - taip pat svarbus pasirinkimo kriterijus. "Vis daugiau "Lexus" pirkėjų domina automobilio eksploatacijos išlaidos ir išliekamoji vertė. Jeigu žmogus įsigydamas naują automobilį gauna dar ir nuolaidą, tai jį tik pradžiugina", - kalbėjo S.Valikonytė.
Paulius Ugianskis