Jis taip pat aiškina, kad sprendžiant šį klausimą pirmoje vietoje yra pacientų interesai.
„Sprendimai, kurie ilgai diskutuojami dėl šio instituto ateities, nėra galutinai priimti ir bus priimti tiktai tokiu atveju, kai tikrai bus suderinti pirmiausia pacientų interesai. Bet kokia pertvarka yra numatyta ir planuojama, kad būtų kuo geriausiai suteikta kokybiška sveikatos priežiūros paslauga pacientui“, – Seime ketvirtadienį sakė S. Skvernelis.
Vyriausybės valandoje Seime apie Nacionalinio vėžio instituto likimą klausė parlamentaras Naglis Puteikis – jis premjero teiravosi, ar mokslo instituto atidavimas SAM neprieštarautų įstatymams. Instituto pavaldumo keitimui nepritaria instituto vadovybė, tam prieštarauja pacientų organizacijos.
„Kalbant apie konkrečią įstaigą, kiek ji yra gydymo įstaiga, kiek mokslinė, tai, kiek aš turiu informacijos, apie 10 proc. jos visos veiklos yra mokslinė tiriamoji, visa kita yra gydymo įstaiga. Sutikite, kad kyla tokių abejonių, kad visgi įstaigos, kurios pagrindinė veikla yra sveikatos priežiūros (paslaugų – BNS) teikimas, steigėjas yra Švietimo ir mokslo ministerija. Faktas, kad bet kokiu atveju mes privalėsime ir užtikrinsime, kad tas potencialas, kuris sukauptas kabant apie mokslinę ir tiriamąją veiklą, ir tų naujausių metodų taikymą iš karto eksperimentiniu ar kitokiu būdu gydant pacientus, būtų išsaugotas ir sustiprintas. Kokiu būdų tai bus padaryta, tai, matyt, susisies su visų mokslinių tyrimų institutų pertvarka. Šiuo atveju bent jau aš asmeninę nuomonę galiu pasakyti – koks bus nutarimas, dar matysime – kad visgi steigėjas šitos gydymo įstaigos turėtų būti Sveikatos (apsaugos) ministerija“, – sakė S. Skvernelis.
SAM siekį perimti institutą aiškina tuo, kad didžioji dalis Nacionalinio vėžio instituto vykdomos veiklos yra susijusi su asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimu. Anot ministerijos, instituto vykdoma veikla turi įtakos visos Lietuvos onkologijos praktikai.
„Visos onkologijos srityje dirbančios įstaigos, institucijos turi siekti bendro tikslo – mažinti Lietuvos gyventojų sergamumą ir mirtingumą onkologinėmis ligomis. Šio tikslo neįmanoma pasiekti be Sveikatos apsaugos ministerijos betarpiško dalyvavimo instituto valdyme pasitelkiant ir kitas asmens sveikatos priežiūros įstaigas, kuriose teikiama pagalba šalies onkologiniams pacientams“, – aiškina SAM.
Vyriausybė 2014 metų liepą Vilniaus universiteto Onkologijos institutą pervadino į Nacionalinį vėžio institutą ir pavedė instituto savininko teises bei pareigas įgyvendinti Švietimo ir mokslo ministerijai.
Prieš tai Seimas priėmė įstatymą, pagal kurį Vyriausybė buvo įpareigota atlikti minėtą reorganizaciją.