Ekspertai kalba, kad nėra tikslaus atsakymo, kada ribojimai pasibaigs, tačiau jų stengsis atsisakyti kiek įmanoma anksčiau.
Paklausa stabilizuojasi
„Maximos“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė pasakojo, kad prekių ribojimas vyksta siekiant, kad visi pirkėjai turėtų vienodas galimybes jų įsigyti.
„Tai yra įprasta praktika, kad išskirtinais atvejais kai kurioms akcinėms prekėms yra taikomos kvotos. Norime suteikti galimybę kuo didesniam pirkėjų ratui leisti įsigyti akcinių prekių, kurių kiekis kartais būna ribotas“, – aiškino E. Dapkienė.
Ji papasakojo, kad šiuo metu dėl išaugusios paklausos yra ribojamas druskos pirkimas vieno apsipirkimo metu.
„Taip pat šiuo metu yra laikinai taikoma kvota vieno apsipirkimo metu įsigyti ne daugiau kaip 3 kilogramus druskos. Šis ribojimas, atsiradęs per trumpą laiką itin išaugus druskos paklausai, jau greitu metu bus panaikintas. Padidinus druskos tiekimą į parduotuves jos paklausa stabilizuojasi“, – komentavo E. Dapkienė.
„Iki“ komunikacijos vadovė Vaida Budrienė taip pat pabrėžė, kad perkamų produktų kiekio ribojimas padeda užtikrinti prekės pasiūlą kiekvienam pirkėjui.
„Kai kurių prekių ribojimai galioja jau daugiau nei mėnesį. Jie padaryti tam, kad visi be išimties mūsų pirkėjai galėtų įsigyti prekes, kurių tiekimas sutrikęs. Dabar ribojimus teikiame vienam druskos produktui, saulėgrąžų aliejui, grikiams“, – kalbėjo V. Budrienė.
Jos teigimu, dalis prekių nepasiekia prekybos centrų dėl karo Ukrainoje, pirkėjams siūlomos alternatyvos.
„Kai kurių prekių tiekimas yra sutrikęs dėl Rusijos karo Ukrainoje. Kitas prekes, pavyzdžiui, druską, pirkėjai pirko, nors tik vienos rūšies tiekimas buvo sutrikęs. Šiuo metu jau turime alternatyvų ir visą druską galima rasti lentynose“, – pasakojo komunikacijos vadovė.
Ji pabrėžė, kad prekių ribojimo bus atsisakyta tada, kai bus suvaldytas panikiškas produktų pirkimas.
„Vienam apsipirkimui taikoma tam tikras prekių vienetų skaičius. Ribojimų tikslas yra, kad visi be išimties pirkėjai turėtų galimybę nusipirkti prekių, kokių jiems reikia. Kai atsistatys tiekimas, kai bus rasta alternatyvų ar nebebus „panikinio“ pirkimo ribojimai bus panaikinti“, – atkreipė dėmesį V. Budrienė.
Ribojimų pašalinimo tikimasi greitai
„Lidl Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Lina Skersytė pabrėžė, kad tokios tipo ribojimas yra taikomas ne pirmą kartą.
„Riboti tam tikrų, ypač paklausių prekių kiekį vienam pirkėjui nėra nauja praktika. Kartais tenka tai daryti, siekiant suteikti galimybę kuo didesniam pirkėjų skaičiui tuo metu itin paklausios prekės įsigyti tiek, kiek visiškai pakanka namų ūkio reikmėms“, – teigė L. Skersytė.
Kaip vieną iš labiausiai ribojamų prekių dėl padidėjusios paklausos ji išskyrė aliejų, jo galima įsigyti iki trijų litrų.
„Pavyzdžiui, šiuo metu, atsižvelgdami į išaugusią paklausą, ribojame tokių prekių, kaip saulėgrąžų ir rapsų aliejus, kiekį vienam pirkėjui. Saulėgrąžų ir rapsų aliejaus vienas pirkėjas gali įsigyti po 3 litrus“, – aiškino L. Skersytė.
„Rimi Lietuva“ ryšių su visuomene vadovė Gabrielė Šerėnienė komentavo, kad sprendimas buvo priimtas dėl pirkėjų elgesio pokyčių.
„Nuolat stebime situaciją ir sprendimus dėl prekių ribojimo priimame atsižvelgdami į pirkėjų elgsenos pokyčius bei tiekėjų galimybes užtikrinti reikiamus produktų kiekius. Šiuo metu ribojame saulėgrąžų ir rapsų aliejaus pardavimus – toks sprendimas priimtas balandžio pradžioje, padidėjus pirkėjų dėmesiui šios kategorijos prekėms“, – pasakojo G. Šerėnienė.
Jos teigimu, aliejaus produktų pasiūlos sumažėjimas įvyko dėl karo Ukrainoje, pirkėjai bijo, kad aliejaus parduotuvėse gali pritrūkti.
„Ribojame saulėgrąžų ir rapsų aliejaus pardavimus – vieno apsipirkimo metu klientui galima įsigyti po 4 pakuotės šių produktų. Manome, kad tai galėjo būti susiję su tuo, kad dalies šių produktų kilmės šalis yra Ukraina, iš kurios tiekimas šiuo metu yra visiškai sustojęs.
Pirkėjai galimai skubėjo įsigyti aliejaus nerimaudami, kad šių produktų gali pritrūkti parduotuvėse, taip pat ir ruošdamiesi infliacijos poveikiui kainų atžvilgiu“, – kalbėjo vadovė.
Jis užtikrino, kad stengiamasi ribojimų atsisakyti kuo greičiau, tai priklausys nuo besitęsiančios situacijos.
„Stebime situaciją ir į ją reaguojame – mūsų tikslas, kad visi pirkėjai mūsų parduotuvėse galėtų apsipirkti sklandžiai ir be jokių ribojimų, tad esame suinteresuoti juos atšaukti kuo greičiau, kai tik leis aplinkybės“, – pabrėžė G. Šerėnienė.