Pastačius tiek daugiafunkcinių prekybos centrų, kiek planuojama – Lietuva ne tik pasieks, bet ir viršys Europos Sąjungos prekybos centrų nuomojamo ploto tenkančio vienam gyventojui vidurkį.
Į Lietuvos rinką aktyviau pradėjus veržtis tarptautiniams prekiniams ženklams, vietiniams ateina ne patys geriausi laikai, - skelbiama Re&Solution prekybinio NT rinkos Lietuvoje apžvalgoje.
Planuojamas prekybinio ploto didėjimas
Iki 2008-ųjų metų I-mojo pusmečio pabaigos Lietuvoje buvo 25 tarptautinius reikalavimus atitinkantys prekybos centrai, iš viso apimantys maždaug 570 tūkst. kv. m naudingo nuomojamo ploto.
Per I-ąjį šių metų pusmetį Vilniuje buvo pastatytas tik vienas prekybos centras „Pupa“, papildęs rinką apie 5 300 kv. m nuomojamu plotu.
Dar šiais metais Vilniuje planuojamas atidaryti prekybos centras „Panorama“, Klaipėdoje turėtų būti užbaigtas antrasis „Big“ etapas. Panevėžyje planuojama pastatyti daugiafunkcinio komplekso „Babilonas“ priestatą su su prekybinėmis patalpomis pirmajame aukšte bei pirmuoju šiame mieste šiuolaikiniu dviejų aukštų kino centru „Forum Cinemas“.
Kitais metais Vilniuje planuojama atidaryti prekybos centrą „Ozas“, taip pat Ukmergės pl. ketinama pastatyti apie 18 500 kv. m ploto prekybos parką „DomusPro“.
Klaipėdoje tikimasi atidaryti prekybos centrą Šilutės pl. bei „Herkaus Galeriją“ H. Manto gatvėje.
Tuo tarpu Šiauliuose 2009 metais numatyta atidaryti „Akropolį“, o Panevėžyje – trečiąjį daugiafunkcinio komplekso „Babilonas“ etapą. Bendras šių projektų nuomojamas plotas sudaro maždaug 167 500 kv. m.
Tarptautiniai prekiniai ženklai aktyviai skverbiasi į rinką
Lėtėjanti ekonomika, didėjančios išlaidos, stiprėjantis naujų prekinių ženklų ir modernių prekybos objektų poreikis paskatino nekilnojamojo turto plėtotojus ne tik statyti aiškios koncepcijos prekybos centrus, bet ir plėstis į mažiau gyventojų turinčius miestus.
Siekiant užsitikrinti naujo objekto sėkmę, daug pastangų dedama garsių tarptautinių prekinių ženklų pritraukimui, kurie užsitikrina plotus prekybos centruose kaip pagrindiniai nuomininkai, centrui garantuodami pirkėjų trauką, o vietiniams prekybininkams išaugusią konkurenciją.
Šiuo metu pastebimas aktyvesnis tarptautinių prekinių ženklų skverbimasis į Lietuvos rinką, o tuo tarpu vietiniai prekybos tinklai arba lėtina plėtrą, arba mažina nuomojamą plotą.
Tikimasi, kad Lietuvoje išaugęs tarptautinių prekybos tinklų skaičius turės įtakos ir kitų garsių užsienio prekybos tinklų atėjimui į rinką.
Tarptautinės kompanijos esamą situaciją mūsų šalyje vertina kaip palankią mažmeninės prekybos plėtrai.
Galima prognozuoti, jog tarptautinių prekinių ženklų atėjimas į Lietuvos rinką kai kuriems vietiniams prekybos tinklams sudarys sunkiai įveikiamą konkurencinę aplinką.
Lietuviai vejasi europiečius
Lietuvoje dar nepasiektas Europos Sąjungos 25 valstybių-narių prekybos centrų nuomojamo ploto tenkančio 1000-čiui gyventojų vidurkis. ES vidurkis – maždaug 200 kv. m/1000-čiui gyv. Vienam lietuviui pakol kas tenka 170 kv. m.
Lietuvoje esančių prekybos centrų nuomojamas plotas sparčiai vejasi ES vidurkį ir planuojama, kad pabaigus visus numatytus projektus, jis bus gerokai didesnis ir sieks apie 232 kv. m/1000 gyv.
Nepaisant to, kad ES vidurkis bus pasiektas, kuriami nauji projektai. Vilniuje planuojamas naujasis „Akropolis“ ir „Olinda“, Kaune – „Mega“ praplėtimas ir prekybos centrų lyderio Lietuvoje Akropolis planuojamas išparduotuvių centras Kauno LEZ teritorijoje. Šiauliuose planuojama praplėsti prekybos centrą „Bruklinas“
Šiuos projektus tikimasi įgyvendinti iki 2010-ųjų metų.
Planuojama, kad 2010-aisiais Lietuvoje prekybos centrų patalpų pasiūla patenkins, o kai kur netgi viršys, poreikį.