• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Žinoti savo teises reikia, o kartais net reikėtų sakyti, kad būtina. Priešingu atveju galite būti apgauti net ir atrodytų nesudėtingoje situacijoje. Į naujienų portalą tv3.lt kreipėsi vilnietė Birutė, kuri pabandė grąžinti prekybos centre „Ermitažas“ pirktą nekokybišką elektrinę girliandą.

4

Žinoti savo teises reikia, o kartais net reikėtų sakyti, kad būtina. Priešingu atveju galite būti apgauti net ir atrodytų nesudėtingoje situacijoje. Į naujienų portalą tv3.lt kreipėsi vilnietė Birutė, kuri pabandė grąžinti prekybos centre „Ermitažas“ pirktą nekokybišką elektrinę girliandą.

REKLAMA

Pinigus už nekokybišką prekę atgauti norėjusiai vilnietei „Ermitažo“ informacijos skyriuje dirbusios moterys atsakė, kad šią prekę galima arba pakeisti nauja, bet kokybiška girlianda, arba už jai išleistą sumą įsigyti kitų „Ermitaže“ esančių prekių.

Du pasirinkimai: arba..., arba...

„Elektrinę girliandą pirkau prekybos centre „Ermitažas“, gruodžio 17-ąją. Už ją sumokėjau 9,99 euro. Išpakavusi prekę namuose pastebėjau, kad prie vienos lemputės nėra burbulo. Važiuoti dar kartą į šventinio apsipirkimo užgultą prekybos centrą nesinorėjo. Tad nusprendžiau tą padaryti sugrįžusi į Vilnių po švenčių.

Vakar, gruodžio 27-ąją, užsukau į prekybos centrą. Informacijos skyriuje pirmiausia uždavė klausimą, kodėl taip vėlai grąžinu. Paaiškinimą, kad dėl šventinės pirkėjų apgulties, regis, darbuotojos suprato. Bet tada man buvo pareikšta, kad nekokybišką girliandą galiu pakeisti nauja, bet kokybiška arba už 9,99 euro įsigyti kitų „Ermitaže“ esančių prekių“, - pasakojo tv3.lt skaitytoja.

REKLAMA
REKLAMA

Pirkėjos prašymas grąžinti pinigus darbuotojų buvo atremtas argumentu, kad už elektros prekes pinigai nėra grąžinami. Dar panosėn pakištas atspausdintas lapas, kuriame pateiktas sąrašas pavadinimu: „Vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. liepos 22 d. nutarimu patvirtintomis „Mažmeninės prekybos taisyklėmis“.“

REKLAMA

„Tuo metu neturėjau noro nagrinėtis to sąrašo, tik nusifotografavau jį. Vėliau peržiūrėjau, kas ten parašyta ir paaiškėjo, kad sąraše išvardyti nekeičiami ir negrąžinami už prekes sumokėti pinigai, kai daiktai būna KOKYBIŠKI. O aš grąžinau NEKOKYBIŠKĄ. Istorijos atomazga - galiausiai nusipirkau iš „Ermitažo“ nebūtinų prekių vien tam, kad išleisčiau tą 9,99 euro sumą. Gaišti laiko ir kreiptis dėl pažeistų teisių neturiu jokio noro, bet gal ši informacija padės kitiems pirkėjams išvengti tokių nesusipratimų ateityje“, - pridūrė vilnietė.

REKLAMA
REKLAMA

Pinigai turėjo būti sugrąžinti

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Vartotojų konsultavimo, asmenų aptarnavimo ir komunikacijos skyriaus vedėja Giedrė Nenartavičiūtė tv3.lt akcentavo, kad vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nuostatomis, laikoma, kad daiktai neatitinka kokybės reikalavimų, jeigu jie neturi tų savybių, kurių pirkėjas galėjo protingai tikėtis, t.y. kurios būtinos daiktui, kad jį būtų galima naudoti pagal įprastinę ar specialią paskirtį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Todėl pirkėjas, kuriam buvo parduotas netinkamos kokybės daiktas, turi keturis pasirinkimus. Pirma – reikalauti iš pardavėjo nemokamai pašalinti daikto trūkumus (pataisyti daiktą). Antra – reikalauti iš pardavėjo nemokamai pakeisti netinkamos kokybės daiktą tinkamos kokybės daiktu. Trečia – reikalauti iš pardavėjo atitinkamai sumažinti kainą. Ir ketvirta – vienašališkai nutraukti sutartį ir pareikalauti sugrąžinti sumokėtą kainą“, - trumpai ir aiškiai vartotojų teises išdėstė G. Nenartavičiūtė.

REKLAMA

Įdomi detalė, įstatymuose nurodoma, kad vartotojas visais atvejais į pardavėją dėl atsiradusių prekės trūkumų gali kreiptis per dvejų metų laikotarpį (garantija pagal įstatymą).

„Tad šiuo konkrečiu atveju pirkėjai turėjo būti sugrąžinti pinigai už įsigytą nekokybišką prekę“, - apibendrino G. Nenartavičiūtė.

UAB „Ermitažas“ Pardavimų ir rinkodaros skyriaus direktorės Irenos Tėvelienės komentaras:

„2016-12-27 pirkėja kreipėsi į parduotuvę „Ermitažas“ adresu Ozo g.25 centrinę informaciją dėl kalėdinės šviesos diodų girliandos, kuri buvo pirkta 2016-12-17. Patikrinus girliandą buvo nustatyta, kad prekė veikia, t.y. elektrinė dalis tvarkinga, bet trūksta vieno lemputės gaubto.

REKLAMA

Pirkėja žodžiu paaiškino, kad šį prekės trūkumą pastebėjo po prekės įsigijimo. Iš pateiktos informacijos nebuvo nustatyta, kad prekės trūkumas atsirado dėl priežasčių, už kurias atsakingas pardavėjas.

Prašymas bendru sutarimu buvo išspręstas geranoriškai, siekiant vadovautis pirkėjo interesais. Pardavėjas atsižvelgdamas į susidariusią situaciją sutarė su pirkėja pakeisti prekę į kitas prekes už analogišką sumą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Prekybos centre esantys stendai skelbia, kad rekomenduojama įsitikinti prekių kokybe, prieš jas įsigyjant. Tokiu būdu vartotojams yra primenama jų teisė, kuri numatyta Mažmeninės prekybos taisyklių 27.2 punkte, t.y. iki pirkimo-pardavimo sutarties sudarymo apžiūrėti įsigijamą prekę ir nepirkti jos, jeigu kelia abejonių.

UAB „Ermitažas“ pretenzijos sprendžiamos remiantis Mažmeninės prekybos taisyklėmis, LR Civilinio kodekso straipsniais tokiais kaip:

REKLAMA

- Prekės keičiamos ar grąžinamos vartotojo rašytiniu prašymu prekės pirkimo vietoje ar kitoje pardavėjo nurodytoje vartotojui patogioje vietoje. Vartotojas pardavėjui pateikia prekę, išskyrus Taisyklių 27 punkte nustatytus atvejus, ir rašytinį prašymą, kuriame nurodo priežastį (prekės trūkumą ar kitą priežastį), dėl kurios įsigyta prekė netenkina vartotojo, ir vieną iš Civilinio kodekso 6.362 straipsnyje (jeigu nusipirkta tinkamos kokybės prekė) ar 6.363 straipsnio 7 dalyje (jeigu nusipirkta netinkamos kokybės prekė) nurodytų reikalavimų;

REKLAMA

- Prie prašymo pridedamas kasos aparato kvitas ar pirkimo–pardavimo kvitas arba kitas prekės pirkimą–pardavimą iš šio pardavėjo patvirtinantis dokumentas (pridėtinės vertės mokesčio sąskaita faktūra, sąskaita faktūra, mokėjimo kortelės sąskaitos išrašas, mokėjimo kortelės skaitytuvo čekis ir kita);

- Civilinio kodekso 6.362 straipsniu, jeigu nusipirkta tinkamos kokybės prekė;

- Civilinio kodekso 6.363 straipsnio 7 dalimi, jeigu nusipirkta netinkamos kokybės prekė;

- Mažmeninės prekybos taisyklių 17 punkte pateiktu nekeičiamų ir negrąžinamų prekių sąrašu. Tinkamos kokybės prekės iš šio sąrašo keičiamos ar grąžinami už jas sumokėti pinigai tik pardavėjui sutikus.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų