• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Norimų prekių šiuo metu galima įsigyti įvairiais būdais: pirkti parduotuvėse, pirkti iš platintojų arba užsisakyti internetu. Apsukrūs verslininkai, užsiimantys prekių siuntimu paštu, patiklių klientų ieško atakuodami telefono skambučiais. Į „Valstiečių laikraštį“ kreipėsi skaitytoja prašydama pagalbos. Beveik prieš mėnesį jai paskambino ir pasiūlė pirkti labai gerų ir pigių Omega -3 maisto papildų. Moteris sakė pagalvosianti. Po kelių dienų jai vėl paskambino, ir moteris sutiko, kad siūlomus maisto papildus jai atsiųstų paštu.

REKLAMA
REKLAMA

Sulaukusi pašto pranešimo apie siuntinį, moteris nusprendė, kad tokio produkto jai nereikia. Tad į paštą nėjo ir siuntinio neatsiėmė. Po kiek laiko gavo laišką (informaciją apie negautą apmokėjimą), kuriame buvo rašoma: „Džiaugiamės, kad tapote „EcoChoise“ klubo nariu ir užsisakėte iš ekologiško bambuko pluošto medžiagos pagamintus „EcoChoise“ gaminius.“ Toliau laiške buvo primygtinai reikalaujama sumokėti už 2012 m. vasario 7 d. išsiųstas prekes – tris Omega-3 pakuotes, kurių vertė – 99 Lt. Moteris buvo priblokšta sužinojusi, kad gaminys iš bambuko (paprastai jis gaminamas iš žuvies taukų), nes apie tai ji telefonu nebuvo informuota. Paskambinusi į paštą sužinojo, kad jai skirtas, bet neatsiimtas siuntinys po 30 dienų bus grąžintas siuntėjui.

REKLAMA

Paskambinusi laiške nurodytu klientų aptarnavimo skyriaus telefonu, ji išgirdo, kad pokalbis bus įrašytas. Patikliai pirkėjai buvo paaiškinta, kad įvyko nesusipratimas, nes iš bambuko gaminamos tokiu pat būdu vartotojams platinamos kojinės, o maisto papildas Omega-3 esą tikrai gaminamas iš žuvies taukų. Moteris kategoriškai pareiškė, kad jokio klubo nare ji nenori tapti, jokios sutarties nepasirašė, todėl pareikalavo, kad būtų išbraukta iš klientų sąrašo. Ir dar pridūrė, kad kreipsis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (VVTAT). Tik tokiais grasinimais ji pasiekė, kad tuojau pat būtų išbraukta iš klientų sąrašo.

REKLAMA
REKLAMA

Įstatymų nepažeidė

VVTAT viešųjų ryšių specialistas Vitas Ūsas paaiškino, kad „DirectMarketing OU“ įmonės buveinė yra Estijos Respublikoje. „Pirkimo–pardavimo sutartis gali būti sudaryta ne tik raštu, bet ir žodžiu. Moteris, telefoninio pokalbio metu sutikdama gauti maisto papildus, sudarė su pardavėju pirkimo–pardavimo sutartį žodžiu. Civilinio kodekso 6.366 ir 6.367 straipsniuose reglamentuojamas sutarčių sudarymas, naudojant elektroninio ryšio priemones (taip pat ir telefonu), bei jų atsisakymas, – aiškino specialistas. – Vartotojas turi teisę atsisakyti sutarčių, sudarytų naudojant ryšio priemones, pranešdamas apie tai raštu pardavėjui per 7 dienas nuo prekės pristatymo arba per 3 mėnesius, jei vartotojui nebuvo suteikta informacija apie sutarties atsisakymo teisę.“ Tačiau V.Ūsas atkreipė dėmesį į tam tikras išimtis. Pavyzdžiui, vartotojas negali atsisakyti sutarties, sudarytos dėl maisto produktų nuolatinio tiekimo į pirkėjo namus ar darbo vietą (nebent pats pardavėjas nustato kitaip ir leidžia prekę grąžinti).Taip pat negalima atsisakyti ir sutarčių, sudarytų naudojant ryšio priemones, dėl finansinių paslaugų teikimo, laikraščių, žurnalų ar kitų periodinių leidinių tiekimo, dalyvavimo žaidimuose ir loterijose, kasdieniam vartojimui skirtų daiktų nuolatinio tiekimo ir kt.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Patikimumą įrodo tik dokumentai

„Jei pirkėjas nesumoka už prekes, kurias užsisakė, ir jų negrąžina pardavėjui, pardavėjas turi teisę reikalauti, kad už prekes būtų sumokėta. Gavęs nekokybišką prekę, vartotojas turi teisę ją grąžinti pardavėjui ir atgauti už prekę sumokėtus pinigus“, – teigė V.Ūsas. Jei maisto produktas nekokybiškas ir vartotojui pasireiškė sveikatos sutrikimų, turėdamas gydytojo pažymą ir Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) išvadą, vartotojas gali kreiptis į VVTAT arba teismą dėl žalos atlyginimo.

REKLAMA

VMVT Maisto skyriaus vyriausiasis specialistas Donatas Valavičius tikino, kad pirkdamas maisto papildą ar kurį kitą maisto produktą telefonu vartotojas negaus visos ir patikimos informacijos apie produktą, nesužinos, kokia jo sudėtis bei galiojimo laikas. „Platintojai telefonu, norėdami parduoti produktą, pirkėjui gali suteikti ir klaidingą informaciją. Taip pat tikėtina, kad vartotojas įsigis tai, ko jam nereikia, ar sumokės kelis kartus brangiau nei vaistinėje, prekybos centre ar specializuotoje parduotuvėje“, – aiškino pašnekovas. VMVT nuolat perspėja vartotojus, kad maisto papildus reikia pirkti tik iš legalių prekybos vietų. Jei maisto papildus pardavinėja platintojai, vartotojai privalo paprašyti parodyti dokumentą, kuriuo gamintojas ar pardavėjas įgaliojo platintoją pardavinėti produkciją, taip pat paprašyti parodyti teritorinės VMVT išduotą maisto tvarkymo subjekto pažymėjimą. Nereikėtų pirkti maisto papildų iš platintojų, negalinčių dokumentais įrodyti, kad jie parduodami legaliai.

REKLAMA

Klubo nariai ne savo noru

Įmonė „Directmarketing OU“ yra registruota VMVT ir gali vykdyti užsakomąjį pardavimą paštu arba internetu. Tačiau paaiškėjo, kad anksčiau minėtų dokumentų pamatyti nėra galimybės, nes su visais klientais bendraujama tik telefonu. Nė vienas įmonės atstovas nepanoro susitikti su šio straipsnio autore. Įdomiausia, kad įkalbinėdami pirkti kurią nors prekę pardavėjai nė žodeliu neužsimena apie narystę vartotojų klube. Ieškoma lengvatikių, kurie ne tik susigundytų esą itin gera siūlomų prekių kokybe ir žemesne kaina, bet ir taptų nuolatiniais vartotojais. Minėtos kompanijos interneto puslapyje skelbiama: „Tapę „EcoChoice“ klubo nariu, reguliariai kas 3 mėnesius gausite nario siuntą, kurią atsiųsime tiesiai į Jūsų pašto dėžutę. Kiekvienoje siuntoje rasite kitos, būsimos, siuntos informacinį aprašymą. Jei dėl kokių nors priežasčių jos gauti nenorėsite, būtinai apie tai informuokite mus. Paskutinė diena, kada galite atsisakyti būsimos siuntos, bus nurodyta ant sąskaitos. Jei iki nurodytos datos nepranešite mums, kad nepageidaujate gauti kitos siuntos, mes ją išsiųsime įprasta tvarka. (...) Grąžindami siuntą turėsite apmokėti pašto išlaidas. Prieš grąžindami siuntą, kreipkitės į Klientų aptarnavimo skyrių.“

N. Baronienė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų