Vairuotojams rekomenduojama būti atsakingiems ir užtikrinti, kad šis birus krovinys būtų pakrautas taip, kad neišbirtų, nepasislinktų ar kitaip nesukeltų pavojaus kitiems eismo dalyviams.
„Esame ir patys pastebėję, ir gavę ne vieną pranešimą apie grūdais nubarstytus kelių ruožus. Dėl savo apvalios formos grūdai gali būti pavojingi motociklų, mopedų, kitų transporto priemonių vairuotojams ir dviratininkams. O jei palyja, kelias tampa dar slidesnis.
Visais atvejais ūkininkai privalo užtikrinti, kad vežamas derlius būtų tinkamai pakrautas, pritvirtintas ir uždengtas“, – teigia Priežiūros departamento vyresnysis patarėjas Remigijus Valatkevičius.
Vežant birius krovinius N ir O kategorijos transporto priemonėmis svarbu, kad kroviniai būtų iš visų pusių sandariai uždengti, skiriant didelį dėmesį priekaboje esamiems plyšiams ar skylėms.
Ūkininkai taip pat turėtų atkreipti dėmesį į pakraunamo derliaus išdėstymą, svorį, nes vežant antsvorį transporto priemonė gali sulūžti, o paliktas derliaus kaupas atliekant posūkį arba stabdant išbyrėti per kraštus.
Atsakomybė už kelio dangos teršimą yra numatyta Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekse, kuriame sakoma, kad automobilių kelių, kelio statinių, įrenginių ar kelių eismo techninių reguliavimo priemonių sugadinimas, važiavimas asfalto danga vikšriniu transportu, kliūčių eismui keliuose sudarymas, kelio dangos užteršimas užtraukia baudą nuo 300 iki 560 eurų.