Buvęs VRK narys Liutauras Ulevičius kreipėsi į Viešųjų pirkimų tarnybą su prašymu stabdyti Vyriausiosios rinkimų komisijos vykdomą 2,5 mln. litų vertės IT paslaugų pirkimą.
Prašyme teigiama, jog pirkime sulaukta vienintelio pasiūlymo, kai visi kiti potencialūs paslaugų teikėjai buvo dirbtinai eliminuoti nepagrįstai pirkimo sąlygose nustatant ir reikalaujant perteklinių kvalifikacinių reikalavimų. Lyginant analogiško 2012 metų pirkimo sąlygas matyti, jog dabar vykstančiame pirkime beveik kiekvienam iš 10 reikalaujamų specialistų reikalavimai padidinti bent 2–3 skirtingomis kvalifikacijomis.
Kaip rašoma L. Ulevičiaus išplatintame pranešime, įtarimai dėl neskaidraus pirkimo kilo šiame tarptautiniame ir ES sistemose skelbtame pirkime negalint sudalyvauti nė vienai iš pasaulyje žinomų rinkimų informacinių sistemų lyderių. Teigiama, jog VRK iškeltų reikalavimų negali tenkinti tokios kompanijos, kaip „BigPulse“, „Cybernetica“, „DRS Data Services“, „Indra“, „Scytl“, „SmartMatic“ ir kt.
Anot L. Ulevičiaus, pažymėtina, jog technologiškai sudėtingesnių sprendimų reikalavusiame „Rinkėjo puslapio“ sukūrimo pirkime, vykusiame 2013 metais, reikalavimai buvo nepalyginamai mažesni, todėl savo pasiūlymus teikė net 9 Lietuvos bendrovės – „Affecto“, „Algoritmų sistemos“, „Atea“, „Baltic Amadeus“, „Bull“, „DPA“, „JMSYS“, „Insoft“ ir „Tieto“.
Skunde taip pat atkreipiamas dėmesys, jog šiuo metu vykdomame pirkime VRK atsisakė kvalifikuotų informacijos saugos specialistų. Naujasis paslaugų tiekėjus dirbs ir 2016 metais vyksiančių Seimo rinkimų metu, todėl, anot L. Ulevičiaus, vertinant 2012-aisiais vykusių Seimo rinkimų patirtį, būtina įvertinti ir laiku neutralizuoti galimo rinkimų rezultatų klastojimo informacinėje VRK sistemoje grėsmes, tačiau tokių kvalifikacijų VRK nebereikalauja.
Viešųjų pirkimų įstatymas numato, jog VPT turi teisę (gavusi pranešimą apie galimus pažeidimus), vadovaujantis teisingumo ir protingumo kriterijais įpareigoti perkančiąją organizaciją sustabdyti pirkimo procedūras, o nustačius įstatymų pažeidimus, įpareigoti perkančiąją organizaciją nutraukti pirkimo procedūras, panaikinti arba pakeisti šio įstatymo reikalavimų neatitinkančius sprendimus ar veiksmus.