JAV bendrovė „Titan Aerospace“ pranešė kitų metų pradžioje pradėsianti serijinę naujos kartos bepiločio orlaivio, skirto ilgalaikiams skrydžiams Žemės stratosferoje, gamybą. Pasak „Ars Technica“, „Solara 50“ pavadinti bepiločiai orlaiviai galės nenusileisdami ant žemės skraidyti 5 metus naudodami vien tik saulės energiją.
Tokie stratosferoje sklendžiantys bepiločiai lėktuvai galės atlikti žvalgybos, retransliacijos, kartografavimo ir kitos paskirties dirbtinių Žemės palydovų funkcijas už kur kas mažesnę kainą, sakoma pranešime.
Pranešama, kad „Solara 50“, kurio sparnų ilgis bus 50 metrų, skirtas skraidyti 20 kilometrų aukštyje. Tai atvejais, kai šie lėktuvai turės atlikti ryšio retransliatorių paskirtį, jų veikimo aprėpties skersmuo sieks 58 kilometrus. Pasak „Titan Aerospace“ atstovų, vienas toks „stratosferinis palydovas“ kainuos mažiau nei 10 mln. dolerių. Jame bus įrengta 3 000 saulės fotoelementų, kurių elektrinė galia sieks iki 7 kW.
Tokio gaminamos saulės energijos kiekio pakaks ilgalaikiam autonominiam „Solara 50“ funkcionavimui užtikrinti, nes 20 km aukštyje vėjo greitis vidutiniškai neviršija 3 metrų per sekundę. Naktį energiją varikliui tieks ant sparnų ir fiuzeliažo įrengtos ličio baterijos.
„Solara 50“ sveria 180 kg, jis galės gabenti iki 32 kg masės krovinių. Gamintojų teigimu, turint mintyje šiuolaikinės palydovinės įrangos kompaktiškumą, naudingosios masės pakaks ne tik ryšių retransliavimo įrangai, galinčiai teikti mobiliosios telefonijos ar mobiliojo interneto palaugas, bet ir kartografuoti žemės paviršių taip, kaip tai daro „Landsat“ palydovai. Vieno kvadratinio kilometro kartografavimas naudojant „Solara 50“ kainuos 5 dolerius, tuo tarpu kai „Landsat“ atveju tam reikia 35.
Jei būtų išrasta tobulesnė pagamintos energijos saugojimo technologija, „Solara 50“ nenusileisdamas galėtų veikti ne 5 metus, o kur kas ilgiau. Deja, autonominį šio bepiločio lėktuvo veikimą riboja ličio akumuliatorių resursas.
Skelbiama, kad „Titan Aerospace“ jau ruošia ir didesnės masės „Solara 60“ bepiločio lėktuvo modelį, kuris galės gabenti iki 100 kg masės naudingąjį krovinį.