Darbuotojai ne tik nuolat seka prognozes, tačiau stebi ir realias orų sąlygas, rašoma pranešime spaudai.
Pradės valyti kelius
Prognozuojama, kad šiais metais žiema turėtų būti tokia pati šalta kaip ir praėjusiais. „Ecoservice“ šią žiemą valys Anykščių, Biržų, Kėdainių, šiaurinės Klaipėdos, Marijampolės, Mažeikių, Pasvalio, Šiaulių, Šilalės ir Telšių kelius – iš viso 1374 km važiuojamosios dalies ir 1381 km šaligatvių.
„Norėdami tinkamai pasirūpinti keliais ir užtikrinti patogias gyventojų keliones žiemos metu, šiais metais investavome į papildomą kelių priežiūros techniką. Iš viso įsigijome 9 naujus traktorius, į kuriuos investavome 550 tūkst. eurų. Taip pat nusipirkome 700 papildomų dėžių smėlio ir druskos mišiniams, jos bendrovei kainavo 62 tūkst. eurų. Praėjusi žiema buvo išties ekstremali, todėl norime būti dar geriau pasiruošę ateinančiam šaltajam sezonui“, – sakė „Ecoservice“ teritorijų priežiūros verslo direktorius Andrejus Barinovas.
Artėjančiai žiemai bendrovė jau yra pasiruošusi 6,5 tūkstančių tonų specialių mišinių, skirtų kelių barstymui. Šiomis atsargomis šiemet jau teko pasinaudoti Klaipėdoje – oro temperatūrai nukritus žemiau nulio, teko barstyti plonu ledu pasidengusias įkalnes ir nuokalnes. Anot A. Barinovo, itin svarbu kelius pabarstyti laiku dar prieš pradedant snigti ir šalti, nes tai užkerta kelią ledo susiformavimui ir išlaiko sniegą ištižusį, o tai palengvina jo valymą snygiui nurimus.
Žiemai jau pasiruošę
Kelių važiuojamosios dalies ir šaligatvių priežiūrą vykdys 260 darbuotojų, suskirstytų į komandas, kurios prireikus vienos kitas pakeisdamos kelius galės valyti visą parą. Šiam tikslui bus pasitelktos 103 kelių valymui paruoštos mašinos: važiuojamąją dalį valantys ir barstantys sniego valytuvai, stambūs traktoriai, motoblokai sunkiai prieinamoms siauroms gatvelėms valyti, šaligatvius valantys nedideli traktoriai, aptarnaujantis transporta
„Kiekviename mūsų prižiūrimame mieste jau dabar yra paskirti budintys darbuotojai, kad jie galėtų nedelsiant išvažiuoti tvarkyti gatves ir šaligatvius. Mes nuolat sekame orų prognozę, taip pat stebime ir realias oro sąlygas, nes prognozės ne visuomet būna tikslios. Turime sutartis su saugos tarnybomis, kurios važinėdamos miestuose informuoja apie realias oro sąlygas ir kelių būklę, taip pat bendradarbiaujame ir su policija – jei kažkur susidaro plikledžiai, automobiliai pradeda slidinėti, policija mus informuoja ir nedelsdami skubame į pagalbą“, – teigia V. Barinovas.
Gatvės valomos prioriteto tvarka, kurią nustato savivaldybės. Pirmiausia nuvalomos pirmos ir antros kategorijos gatvės – tos, kurios driekiasi šalia ugdymo įstaigų, ligoninių, viešųjų įstaigų. Taip pat svarbu skubiai pasirūpinti tais ruožais, kurie yra pavojingiausi vairuotojams – įkalnėmis ir nuokalnėmis, tiltais, viadukais. Antros kategorijos gatvės – tai gyvenamieji rajonai, o žvyrkeliai ir neasfaltuoti keliai patenka į trečią ir ketvirtą kategorijas, todėl valomi vėliausiai, jau pasibaigus snygiui. Tokia kelių priežiūros tvarka užtikrina saugesnį eismą keliuose ir yra ekonomiškai efektyvi.
„Kelių priežiūros tvarką nustato pati paslaugos užsakovė, taigi, savivaldybė. Dažniausiai yra suteikiama teisė patiems spręsti, kada reikėtų pradėti tvarkyti kelius, tada galime laiku sureaguoti į pasikeitusias oro sąlygas. Tačiau dalis savivaldybių pageidauja, kad kelius tvarkytume pagal užsakymą, tokiu atveju reaguoti galime tik gavę pranešimą“, – skirtumus paaiškina V. Barinovas.
Svarbus gyventojų sąmoningumas
V. Barinovas atkreipia dėmesį, kad prasidėjus intensyviam snygiui ar kitoms sudėtingoms oro sąlygoms gyventojai turėtų ir patys pasirūpinti savo kelionės saugumu. Įprastai kelius prižiūrinčios komandos darbus pradeda 2–3 val. nakties, o ilgą laiką intensyviai sningant keliai valomi visą parą, tačiau tinkamai pasirūpinti visais keliais gali užtrukti.
„Iš tiesų svarbu, kad pėstieji dėvėtų oro sąlygas atitinkančią avalynę neslystančiu padu, vengtų vaikščioti per plikledį. Transporto priemonių vairuotojai turėtų pasirūpinti žieminėmis padangomis, atidžiau vairuoti, atsargiau manevruoti apsnigtuose kiemuose, nes vien tinkama kelių priežiūra visiško eismo saugumo neužtikrina. Esant itin sudėtingoms oro sąlygoms, nebūtinas keliones reikėtų atidėti“, – sako V. Barinovas.
Darbą valant kelius palengvintų ir žmonių supratingumas – pamačius priežiūros transportą, jį reikėtų praleisti, kad keliai kiek įmanoma greičiau būtų nuvalyti ir visiems kelionė taptų saugesnė. Valymo darbus apsunkina ir ne vietoje pastatyti automobiliai, šaligatvius valančio traktoriaus nepraleidžiantys pėstieji. Gyventojams rekomenduojama laikinai patraukti automobilius ir iš daugiabučių kiemų, kad kelių priežiūros mašinos galėtų juos tinkamai išvalyti.