Kelerius metus Lietuvoje pasigirsta idėjų apie Vakarų–Rytų transporto koridoriaus kūrimą, pernai tam reikalui buvo įsteigta asociacija, tačiau Prancūzijos logistikos milžinas „Gefco" į Centrinę Aziją koją kels iš Latvijos.
Antradienį Rygoje „Gefco„ paskelbė, kad kartu su Latvijos geležinkelių kompanija SRR lygiomis teisėmis įkūrė „EMMA“ (Eurazijos multimodalinis aljansas) bendrovę, kuris teiks multimodalinių pervežimų paslaugas tarp Latvijos ir Centrinės Azijos.
Šiuo metu numatyta, kad iš Rygos jūrų uosto vieną kartą per savaitę keliaus du traukinio sąstatai – vienas į Rytų Kazachstaną, o kitas – Vakarų. Vėliau maršrutų skaičius turėtų padidėti iki dviejų–penkių per savaitę.
„Priežastis, kodėl čia nutarėme jungti jėgas su SRR – nenorėjome pradėti nuo nulio. Jie jau turėjo traukinį, kuris iš Almatos keliaudavo į Rygą. Mes pagalvojome, kodėl nepasinaudoti galimybe ir nesiųsti krovinių į kitą pusę – iš Rygos į Kazachstaną„, – aiškino „Gefco“ viceprezidentas Christianas Zbylutas.
Dar viena priežastis, kodėl prancūzai pasirinko Rygą: į Latviją „Gefco" įžengė dar 2008–aisiais, o Lietuvoje savo atstovybę oficialiai atidarė tik šių metų kovo 21 dieną. Joje šiandien dirba tik vienas žmogus.
„Tai pirmasis žingsnis Lietuvoje – maža kontora su keliais žmonėmis, o verslui plečiantis atsiras sandėliai, sunkvežimiai ir kitka", – teigė C. Zbylutas.
„Gefco„ padalinio Baltijos šalyse vadovas Williamas Le Clere'as tikino, kad keletą kartų lankėsi tiek „Lietuvos geležinkeliuose“, tiek Klaipėdos jūrų uoste ir šiuo metu yra analizuojamos plėtros galimybės.