Vilkiko vairuotojas džiaugiasi, kad pavyko išvengti tragiškų pasekmių. Esą nedaug trūko, kad slydęs ir į priešingą eismo juostą išvažiavęs vilkikas judriame kelyje būtų rėžęsis į kitą transporto priemonę.
„Stuburas skauda ir du šonkauliai įskilę“, – sako vilkiko vairuotojas Adrijan.
Po gydytojų apžiūros į įvykio vietą grįžęs vilkiko vairuotojas iš Lenkijos džiaugiasi atsipirkęs ne itin sunkiais sužalojimais. O svarbiausia nepražudęs kitų.
„Būtų buvę labai blogai. Visi gyvi, gerai“, – kalba Adrijan.
Vilkikas, pilnas obuolių, iš Lenkijos važiavo į Suomiją. Jam apvirtus, lūžo šaldytuvas. Dalis obuolių pabiro.
Daugiau nei 20 tonų obuolių gabenęs vilkiko vairuotojas tvirtina, kad po smūgio apdaužyti ir, dar šaltyje pabuvę obuoliai greičiausiai bus nebetinkami.
„Čia viskas į šiukšles“, – tvirtina Adrijan.
Krovinys draustas. Svarbiausia, anot vairuotojo, kad pavyko išvengti skaudžių ar net tragiškų pasekmių. O taip galėjo nutikti, jei jo vairuojamas vilkikas slidžiame kelyje būtų rėžęsis ar užkabinęs kitą transporto priemonę.
„Apsisukau 180 laipsnių“, – pasakoja Adrijan.
Šis „Via Baltica“ kelio ruožas Pasvalio rajone link Lietuvos ir Latvijos pasienio itin judrus kone visą parą. Vilkikas nuo kelio nuvažiavo ketvirtadienio vakarą, po devintos valandos. Anot vairuotojo, eismo sąlygos šiame kelyje buvo baisios.
„200 metrų į Panevėžio pusę kelias buvo puikus, o čia su pačiūžomis ir slidėmis galima čiuožti. Greitis buvo nedidelis. Ant kelio provėžos, pradėjo mašiną mėtyti“, – sako Adrijan.
Kad ši kelio atkarpa Pasvalio rajone buvo išties slidi, patvirtina ir vilkiką iš griovio atskubėjusios traukti įmonės vadovas. Jis kaip tik panašiu metu važiavo tuo keliu.
„Labai slidu, beveik stiklas buvo ant kelio. Kelio danga yra vagos, buvo ledo vagose ir nieko nuostabaus, kad jį sumėtė ir nebesuvaldė automobilio, ir griovy“, – tvirtina „Automeros“ vadovas Antanas Petrauskas.
Šiame kelio ruože leistinas greitis – 90 kilometrų per valandą.
„Kiek matosi, padangos visos naujos, tikrai nesenas transportas. Ne transporto kaltė buvo, paprasčiausiai vairuotojo klaida nepasirinkus saugaus greičio. Tokiam kely slidžiam nebegalima važiuot 90 greičiu, reikia važiuot 40–50“, – kalba A. Petrauskas.
Iššūkis, kaip iškelti į griovį nulėkusį ir ant šono apvirtusį keliasdešimt tonų su kroviniu sveriantį vilkiką.
Darbai užtruko beveik 9 valandas. Prireikė pareigūnų pagalbos reguliuojant automobilių srautus judriame kelyje.