Nuo šių metų rugsėjo vidurio visame pasaulyje smarkiai krito prabangių viešbučių paklausa. Įtakos tam turėjo visuotinis ekonomikos nuosmukis, rašo „New York Times“.
Pasak Patriko Fordo, autoritetingos viešbučių nekilnojamojo turto kompanijos „Lodging Econometrics“ prezidento, pajamos, gaunamos iš prabangių viešbučių kambarių nuomos, pradėjo mažėti rugsėjo viduryje ir visiškai krito spalio mėnesį.
Palyginti su praeitais metais, pajamos už vieno kambario nuomą prabangiuose viešbučiuose sumažėjo 14 proc.
Vis dėlto net ir ekonominio pakilimo laikais uoliausi viešbučių klientai buvo ne pavieniai verslo reikalais keliaujantys asmenys, bet įmonės, kurios dažnai organizuodavo įvairius susitikimus ir konferencijas. Tačiau krizės metu kompanijos linksta apkarpyti kelionių išlaidas.
Paklausos sumažėjimas sukėlė įtampos tarp stambiausių prabangių viešbučių valdytojų, tokių kaip „Ritz-Carlton“, „Four Seasons“, „Le Meridien“ ir „Mandarin Oriental“. Akivaizdu, jog kainų sumažinimas kenkia šių prabangos ženklų vertei.
Nepaisant to, daugelis viešbučių savininkų norėdami didesnių įplaukų bei spaudžiami kreditorių yra pasiryžę daryti nuolaidas. Ankstesniais krizių laikotarpiais tam galėjo atsilaikyti tik jokių skolų neturintys viešbučiai.
Ką tai reiškia žmogui, galinčiam sau leisti apsistoti pirmos klasės viešbučiuose? Geresnes derėjimosi galimybes, teigia ekspertai. Daugelis viešbučių pasiruošę derėtis privačiai tam, kad nebūtų keičiami nusistovėję įkainiai.