Kovo 1 d. „Porsche“ tapo pagrindine „Varta“ baterijų padalinio „V4Drive Battery“ akcininke. Šis padalinys gamina cilindrų formos ličio jonų baterijas, kurios bus naudojamos naujos kartos elektromobiliuose. „Varta“ išlaikys dalį akcijų, tačiau nebedalyvaus sprendimų priėmime.
Po šio sandorio „V4Drive“ bus pervadinta į „V4Smart“. Nuo balandžio baterijos bus gaminamos naujoje gamykloje Nordlingene, tačiau jų gamyba ir toliau bus tęsiama „Varta“ gamykloje Elvangene.
„Varta“ baterijos jau naudojamos „911“ modeliuose
„Porsche 911 GTS“ modeliuose jau montuojamos „Varta“ gaminamos baterijų celės, kurios veikia kaip papildomas galios šaltinis.
„Šie elementai leidžia mums perkelti lenktyninių automobilių technologijas į serijinius modelius“, – sakė „Porsche“ gamybos vadovas Albrechtas Reimoldas.
„Kaip pagrindinis T-Hybrid sistemos komponentas, jie užtikrina išskirtinį legendinio „911“ dinamiškumą.“
Partnerystė su „Varta“ suteiks „Porsche“ visišką kontrolę cilindrų formos baterijų kūrimo ir gamybos procesuose, taip užtikrinant nuolatinį aukštos kokybės produktų tiekimą. Be to, tai padės gamintojui sumažinti tiekimo grandinės rizikas ir mažinti gamybos kaštus, spartinant elektromobilių plėtrą.

„Porsche“ keičia savo baterijų strategiją
Nors „Volkswagen“ grupė jau turi savo elektromobiliams skirtų baterijų gamybos strategiją, „Porsche“ vysto atskirą planą, orientuotą į aukštos kokybės baterijų celes.
Gamintojas per savo antrinę įmonę „Cellforce“ investuoja į didelio našumo baterijų gamybą ir ieško partnerių, kurie galėtų prisidėti prie 3,3 mlrd. eurų vertės gamyklos projekto.
Vis dėlto, šiuos planus apsunkino „Northvolt“ (Švedijos baterijų gamintojo) bankrotas. „Porsche“ buvo pasirinkusi „Northvolt“ kaip vienintelį baterijų tiekėją elektriniams „718“ serijos modeliams, tačiau dėl jiems skirtų komponentų tiekimo trikdžių, sportiško modelio debiutas buvo atidėtas.
Anksčiau „Porsche“ buvo išsikėlusi ambicingą tikslą – iki 2030 m. elektromobiliai turėjo sudaryti 80 proc. visų pardavimų. Tačiau mažėjanti paklausa JAV ir Kinijoje privertė bendrovę iš naujo įvertinti šį planą.
„Perėjimas prie elektromobilių vyksta lėčiau, nei tikėjomės prieš penkerius metus“, – pripažino „Porsche“.
„Mūsų produktų strategija sudaryta taip, kad iki 2030 m. daugiau nei 80 proc. modelių gamos sudarytų elektriniai automobiliai, tačiau galutinis skaičius priklausys nuo rinkos paklausos ir elektromobilių plėtros“.
Nors „Porsche Taycan“ debiutas buvo sėkmingas, pernai šio modelio pardavimai smuko 49 proc. – per metus buvo parduoti 20 836 vienetai.
Elektrinis „Macan“ taip pat nepateisino lūkesčių. 2024 m. visame pasaulyje parduota 18 278 šio modelio vienetų. Tuo tarpu benzininė, senesnė šio modelio versija 2024 metais sulaukė daugiau nei 64 tūkst. užsakymų.