• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Porsche“ neperseniausiai surengė oficialią naujos kartos „911 Turbo“ kartos pristatymą, kuris, tiesą sakant, nepateikė netikėtų siurprizų. Nepaisant to, šis renginys pradžiugino ne vieną „Porsche“ entuziastą, tačiau būtų keista, jeigu būtų įvykę kitaip.
Automobilizmo ikona tapęs modelis turi ypatingą, išskirtinę vietą„Porsche“ markės istorijoje. Prieš keletą dešimtmečių prasidėjusioje „Turbo“ modelio istorijoje netrūksta nei ypatingai aukštų pakilimų, nei labai skaudžių nuopolių, tačiau nuo pat pirmųjų akimirkų „911 Turbo“ darydavo didžiulę gėdą gerokai brangesniems superautomobiliams.
Sulig kiekviena modelio karta „Porsche 911 Turbo“ vis labiau ir labiau sumažindavo skirtumą tarp to, kas yra „911 Turbo“ ir grynakraujų superautomobilių, kurie anksčiau būdavo „911 Turbo“ sėkmingos medžioklės laimikiai.
Dabar, technologijų ir inžinerinės pažangos dėka „911 Turbo“ dinaminėmis savybėmis nenusileidžia nei vienam superautomobilių klasės atstovui. Skirtumas tik tas, jog „911 Turbo“ iki šiol neprarado „Porsche“ automobiliams būdingų savybių: komforto, patogumo naudoti kiekvieną dieną ir universalo. Pamatinių „911“ savybių, dėl kurių šis „Porsche“ modelis mylimas ir gerbiamas iki šiol.
Tad kol „Porsche“ skaičiuoja išankstinių užsakymų kiekį, mes siūlome bilietą į praeitį, kuri leis iš naujo prisiminti visas „Porsche 911 Turbo“ modelio kartas.

930


Kuomet „Porsche“ pirmą kartą pademonstravo „911“, šis modelis turėjo tapti ne pilnaverčiu „356“ įpėdiniu, o tiesiog antruoju modeliu. Vis dėlto, praėjus 11-ai metų nuo „911“ debiuto Frankfurto automobilių parodoje, „Porsche“ oficialiai pademonstravo raumenų užsiauginusią „911 Turbo“ modifikaciją.

„Porsche“ neperseniausiai surengė oficialią naujos kartos „911 Turbo“ kartos pristatymą, kuris, tiesą sakant, nepateikė netikėtų siurprizų. Nepaisant to, šis renginys pradžiugino ne vieną „Porsche“ entuziastą, tačiau būtų keista, jeigu būtų įvykę kitaip.
Automobilizmo ikona tapęs modelis turi ypatingą, išskirtinę vietą„Porsche“ markės istorijoje. Prieš keletą dešimtmečių prasidėjusioje „Turbo“ modelio istorijoje netrūksta nei ypatingai aukštų pakilimų, nei labai skaudžių nuopolių, tačiau nuo pat pirmųjų akimirkų „911 Turbo“ darydavo didžiulę gėdą gerokai brangesniems superautomobiliams.
Sulig kiekviena modelio karta „Porsche 911 Turbo“ vis labiau ir labiau sumažindavo skirtumą tarp to, kas yra „911 Turbo“ ir grynakraujų superautomobilių, kurie anksčiau būdavo „911 Turbo“ sėkmingos medžioklės laimikiai.
Dabar, technologijų ir inžinerinės pažangos dėka „911 Turbo“ dinaminėmis savybėmis nenusileidžia nei vienam superautomobilių klasės atstovui. Skirtumas tik tas, jog „911 Turbo“ iki šiol neprarado „Porsche“ automobiliams būdingų savybių: komforto, patogumo naudoti kiekvieną dieną ir universalo. Pamatinių „911“ savybių, dėl kurių šis „Porsche“ modelis mylimas ir gerbiamas iki šiol.
Tad kol „Porsche“ skaičiuoja išankstinių užsakymų kiekį, mes siūlome bilietą į praeitį, kuri leis iš naujo prisiminti visas „Porsche 911 Turbo“ modelio kartas.

930


Kuomet „Porsche“ pirmą kartą pademonstravo „911“, šis modelis turėjo tapti ne pilnaverčiu „356“ įpėdiniu, o tiesiog antruoju modeliu. Vis dėlto, praėjus 11-ai metų nuo „911“ debiuto Frankfurto automobilių parodoje, „Porsche“ oficialiai pademonstravo raumenų užsiauginusią „911 Turbo“ modifikaciją.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pirmoji Porsche 911 Turbo karta


Pirmoji „Turbo“ modelio karta buvo sukurta turint labai aiškų tikslą. Gamintojas siekdamas patenkinti tuometinės tarptautinės automobilių sporto federacijos reikalavimus, jie į bendro naudojimo kelius turėjo išleisti tam tikrą kiekį bendro naudojimo keliams skirtų egzempliorių. Pasakė, pagamino, padarė, tačiau „Porsche“ bendrovės nuostabai, pirmoji „911 Turbo“ karta sulaukė neįtikėtino susidomėjimo Europoje bei Jungtinėse Valstijose.

REKLAMA

Pirmoji Porsche 911 Turbo karta


Kompanijos flagmanas anuomet buvo komplektuojamas su 3 litrų, 6 cilindrų opoziciniu varikliu, kuris papildomos jėgos sėmėsi iš stebėtinai didelio „KKK“ turbokompresoriaus. Jis padėdavo varikliui pasiekti 260 arklio galių ir 329 Nm sukimo momentą, kuris buvo pasiekiamas tachometro rodyklei pasiekus 4000 aps/min. padalą.
1974-aisiais pasirodžiusi „911 Turbo“ buvo laikoma ypatingai greitu automobiliu. Tokiu greitu, jog net ir įgudę vairuotojai nesugebėdavo automobilio suvaldyti pasiekus sukibimo su kelio danga ribas. Tiesiog patys įsivaizduokite: trumpa ratų bazė, galiniai varomieji ratai, gale sumontuotas variklis. Šis „Porsche“ buvo tiesiog užprogramuotas piešti saulutes, važiuojant ypatingai milžinišku greičiu. Ne veltui pirmoji „911 Turbo“ buvo pramintas „Widow Maker“ – mirtinai pavojingas.

REKLAMA
REKLAMA

Pirmoji Porsche 911 Turbo karta


Daugelis kompanijų, gavusios keletą minučių šlovės labai greitai užmigtų ant laurų, bet tik ne „Porsche“.
Praėjus keliems metams, „Porsche“ pademonstravo atnaujintą „911 Turbo“ versiją. Šį kartą „Turbo“ užrašą dėvintis modelis gavo didesnio tūrio (3,3 litro) motorą, kuris, be abejonės, pasižymėjo ir gerokai didesne išvystoma galia. Vien sukimo momento departamente šis motoras išvystė vien 83 Nm daugiau.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Atnaujinta Porsche 911 Turbo 3.3


Patobulintas motoras nebuvo vienintelė naujiena. Virš variklio dangčio atsirado gigantiškas spoileris, kuris padėjo padidinti galinės dalies prispaudžiamąją jėgą, o platesnės padangos leisdavo posūkius įveikti vairuotojo norima trajektorija, o tai – buvo sveikinti ir džiuginantys pokyčiai.
Tolimesnį „911 Turbo“ egzistavimą aptemdė 1980-aisiais įsigalioję nauji taršos reikalavimai Jungtinių Valstijų ir Japonijos rinkose. Šie pokyčiai paskatino bendrovės vadovus labai gerai apsvarstyti ar „911 Turbo“ yra vertas papildomų investicijų ir ar „911 Turbo“ galėtų būti laikomas bendrovės flagmanas, nes vis daugiau ir daugiau žmonių mieliau rinkdavosi „928“, kuris buvo patogesnis, komfortiškesnis ir lengviau valdomas kasdieninėse situacijose.

REKLAMA

Atnaujinta Porsche 911 Turbo 3.3


Situacija, „911 Turbo“ atžvilgiu, pasikeitė, kai bendrovės vadovo postą užėmė Peteris Schutzas. Būtent jis skyrė reikalingą lėšų dalį siekiant pritaikyti „911 Turbo“ sugriežtėjusioms taršos emisijoms.
1980-aisiais iš Jungtinių Valstijų pasitraukęs „911 Turbo“ į šią rinką sugrįžo 1986 metais – po šešerių metų pertraukos.

REKLAMA

Atnaujinta Porsche 911 Turbo 3.3


964


Antroji „911 Turbo“ modelio karta pasirodė po labai ilgos pertraukos – 1990 metais arba vieneriais metais vėliau negu buvo pristatyta standartinė „911 Carrera“ versija.
Kadangi tai buvo visapusiškai naujas modelis, daugelis tikėjosi „Turbo“ versijoje atrasti ne tik gigantišką galinį spoilerį, kuris atrodo kaip ištinusi lūpa, bet ir visiškai naują variklį. Vis dėlto, dėl lėšų ir laiko trūkumo „Porsche“ nusprendė pasinaudoti senesniu, bet laiko patikrintu 3,3 litro agregatu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Antros kartos Porsche 911 Turbo 3.3


Tik nepagalvokite, jog „964“ naudojo visiškai identišką motorą, kurį galima atrasti „930“. Taip tikrai nebuvo. Minimalūs, bet reikšmingi pakeitimai leido užtikrinti sklandesnį variklio darbą, jis pasižymėjo ne tokiu įkyriu turbinos vėlavimu.
Tuo tarpu pačiu gardžiausiu skanėstu tapo „Turbo S“ versija, kuri, tiesą sakant, šiais laikais yra ypatingai retas reiškinys. Versijų, kurios turėtų 3,3 litro motorą ir dėvėtų „Turbo S“ emblemą, buvo pagaminta tik 86-i vienetai.

REKLAMA

Antros kartos Porsche 911 Turbo S


Išaušus 1993-iesiems metams, nepriekaištingą reputaciją užsitarnavusi „Porsche“ pademonstravo modelį, kurio laukė daugelis.
Naujoji „911 Turbo“ versija buvo svarbi ne dėl to, jog tai buvo tiesiog dar viena „911 Turbo“ versija. Atnaujintas modelis galiausiai gavo modernizuotą, 3,6 litro darbinio tūrio variklį, kuris šį kartą jau turėjo „K27“ turbokompresorių ir išvystė 360 arklio galių bei 520 Nm sukimo momentą.
Per vos porą metų, „Porsche“ pagamino maždaug 1500 „911 Turbo 3.6“ modelio vienetų. Jeiu galvojate, jog tai šį faktą minime norėdami pabrėžti šios versijos populiarumą – klystate. Kaip ir „911 Turbo S 3.3“, taip ir šioji laikoma viena rečiausių „911“ modelio versijų.

993


1994-ieji daugeliui „Porsche“ entuziastų įsiminė dėl labai skaudaus pokyčio. Sulig „993“ modelio karta „Porsche“ atsisakė oru aušinamų benzininių variklių, ir nors daugeliui tai atrodo kaip nereikšmingas pokytis, tačiau „Porsche“ entuziastai tikins, jog oru aušinami modeliai turėjo daugiausiai „Porsche“ DNR.
Nepaisant šio fakto, „993“ modelio karta buvo kaip reikiant patobulėjo visose įmanomose srityse, ypač komforto ir aerodinaminį triukšmą izoliuojančios garso izoliacijos srityse.

REKLAMA

Trečios kartos Porsche 911 Turbo 3.6


Itin geidžiama „Turbo“ versija pasirodė 1995 metais. Ir vėl šis modelis turėjo 3,6 litro darbinio tūrio variklį, tačiau dabar jam talkino ne viena, bet dvi turbinos. Sklandžiu variklio darbu rūpinosi naujoviškas (tiems laikams) kompiuteris. Taip pat verta paminėti, jog „993“ kartos „911 Turbo“ buvo svarbi ir dėl dar vienos naujovės – keturių varančiųjų ratų pavaros.
Laikydamiesi neseniai sukurtos tradicijos, „993“ kartos modelis turėjo dvi „Turbo“ versijas: „Turbo“ ir „Turbo S“. Pastaroji, kaip ir galite tikėtis, turėjo ne vieną svarbų patobulinimą, kuris leido „Turbo S“ iki 100 km/val. įsibėgėti greičiau ir kelyje elgtis paklusniau. Tik pabandykite įsivaizduoti – 1997 metais pasirodžiusi „Turbo S“ versija iki 100 km/val. įsibėgėdavo per 3,6 sekundės, 200 km/val. greitį pasiekdavo per 8,9 sekundės, o tai – superautomobilių teritorija.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Trečios kartos Porsche 911 Turbo S 3.6


996


Pirmą kartą „Porsche 911“ istorijoje, „996“ kartos modelis buvo visiškai naujas. Vienintelis bendras bruožas su „993“ buvo galinė pakaba. Šis sprendimas leido 30 procentų sumažinti projekto išlaidas, o tai, tuomet buvo be galo svarbu, nes „Porsche“ buvo susidūrusi su pečius spaudžiančiomis skolomis.

REKLAMA

Ketvirtos kartos Porsche 911 Turbo


1999 metais debiutavusi „Turbo“ versija, ko gero, tapo pirmąja „911 Turbo“ versija, kuri sulaukė didesnio susidomėjimo. Net ir iš tų, kurie iki tol į „Turbo“ versiją žiūrėdavo kaip į drakoną, kurį suvaldyti reikėdavo išskirtinių įgūdžių. Ir tai kuo puikiausiai atsispindėjo „Porsche 911“ pardavimų statistikoje.
Jeigu 1997 metais „Porsche“ per vienerius metus parduodavo beveik 8000 „911“ modelio egzempliorių Europoje, tai sulig 2001-aisiais šis skaičius išaugo iki džiuginančių – 13 tūkst.

REKLAMA

Ketvirtos kartos Porsche 911 Turbo


997


Šios kartos „Porsche 911“ modelio pasirodymas sukėlė nemažą sumaištį. „Porsche“ siekdama prailginti „Turbo“, „Turbo S“ ar „GT3“ modelių gyvenimą, jų gamybos pasirodžius „997“ nestabdė.
Vienu metu „Porsche“ gamino naują „997“ kartos „Carrera“ ir „Carrera 4S“, tačiau „Turbo“, „Turbo S“ ar „GT2“ bei „GT3“ atkeliavo iš „996“ eros, tad šviežiai iškeptų „Turbo“ versijų „Porsche“ entuziastams reikėjo palaukti iki 2006-ųjų.

REKLAMA
REKLAMA

Penktos kartos Porsche 911 Turbo Coupe 3.6


Pačia didžiausia „997“ karto modelio naujove tapo „PDK“ vardu pavadinta transmisija. Dvigubą sankabą turinti pavarų dėžė leido visiems laikams atsisakyti senamadiškų, hidraulinių automatinių pavarų dėžių, kurios ne visuomet galėdavo tinkamai susidoroti su didesniu sukimo momentu ar vairuotojo noru smagiau pasivažinėti užmiesčio kelyje.
Kartu su „997“ modelio karta „Porsche“ išpopuliarino ir kitas, gerokai aštresnes „911“ modelių versijas: „GT2“, „GT2 RS“, „GT3“ ar netgi „GT3 RS“, kurios anksčiau patiko tik ypatingai siaurai auditorijai.

Penktos kartos Porsche 911 Turbo Coupe 3.6


991


Neseniai iš gamybos pasitraukusi, bet labai daug gerbėjų turinti „Porsche 911 Turbo“ modelio karta daugelį nustebino dėl kelių priežasčių.
Pirmoji priežastis – automobilis buvo suprojektuotas ant visiškai naujos platformos. Tiesiogine žodžio prasme. „991“ kartos struktūra buvo visiškai nauja.

Šeštos kartos Porsche 911 Turbo


Antroji priežastis – naujoji platforma kaip reikiant pakoregavo „911“ automobilio elgseną, kurią daugelis labai dažnai apibūdindavo tik dviem žodžiais – „nepriekaištinga elgsena“.
Ir trečioji priežastis – dinaminės savybės. Gamintojos pateiktuose duomenyse matyti, jog „911 Turbo“ arba „Turbo S“ iki 100 km/val. įsibėgėdavo per mažiau nei 3 sekundes, tačiau daugelio nepriklausomų žurnalistų atlikti bandymai parodė, jog „911 Turbo“ arba „Turbo S“ tai gali padaryti gerokai greičiau. Ypač, kai siekiama pagreitėti nuo 100 iki 200 km/val. Tuomet „911 Turbo“ arba „Turbo S“ gali būti sunkiai pralenkiamas.

Šeštos kartos Porsche 911 Turbo

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų