Garsaus šalies verslininko Tado Karoso valdomam „LTk Capital“ fondui priklausanti internetinė parduotuvė moterims „sau.lt“ programoje „Skype“ ir kituose internetiniuose tinkluose savo vardą populiarina klausdama, ar žmogus „Ikea“ prekybos centre rado viską, ko norėjo. Atsakiusiems į retorinį klausimą, siūloma rinktis internetinės parduotuvės produkciją.
Ekonomika.lt žiniomis, „Ikea“ su internetine parduotuve moterims „sau.lt“ jokių sutarčių dėl reklamos naudojimo nepasirašinėjo ir jokios iniciatyvos dėl to nerodė.
Susitarimo nebuvimą patvirtino ir „sau.lt“ atstovė, teigusi, kad kol kas jokių skundų sulaukta nebuvo. „Ne, nieko nesitarėme, tačiau nieko blogo apie juos („Ikea“ - aut.past.) nesakėme, paprasčiausiai klausiame žmonių ar jie toje parduotuvėje buvo ir jei kažko nerado, siūlome apsilankyti pas mus“, – tikino internetinės parduotuvės atstovė.
Paklausus, ar neįžvelgia konflikto dėl įmonės pavadinimo naudojimo reklamos tikslais be sutikimo, pašnekovė atsakė, kad tai nėra reklama nukreipta prieš „Ikea“.
Reklamos agentūras vienijančios asociacijos KOMAA valdybos pirmininkas Gintaras Šeputis Ekonomika.lt paklaustas, ar tokią reklamą galima laikyti etiška, atsakė manantis, kad tai elementarus siekis pasinaudoti geriau žinomu prekės ženklu reklamuojant savąjį.
,,Aišku, kiekvieno sugedimo laipsnis yra savitas ir kiekvienas galvoja, kaip savaip reklamą padaryti, – Ekonomika.lt teigė G. Šeputis. – Net dirbant su prekės ženklu, kai kurių įmonių reikia atsiklausti, ar galima pristatant save naudoti jų vardą, o čia toks akivaizdus bandymas tiesiog lipti ant prekės ženklo galvos, todėl manau, kad turėtų būti kažkoks susiderinimas su minimo prekės ženklo savininku.”
Pasak jo, reklamos istorijoje yra buvę atvejų, kuomet lygiaverčiai konkurentai naudoja lygina save su kitu rinkos žaidėju, tačiau tai nėra siekis reklamuotis kito sąskaita, o veikiau konkurencinė kova.