Pirmasis populiarus mitas yra susijęs su turbūt didžiosios daugumos bent kartą skridusių lėktuvu žmonių dėmesį patraukusiomis mažomis skylutės orlaivio languose. Kai kuriems net atsiranda baimė, kad langai įskils ir keleiviai gali būti išsiurbti iš lėktuvo, tačiau tai, anot „GetJet Airlines“ atstovo, yra visiškai nepagrįsta.
„Dar tikrai niekas nepaliko lėktuvo per šią skylutę. Jos yra suprojektuotos tam, kad būtų reguliuojamas slėgis orlaivio viduje, o ten esantys žmonės galėtų mėgautis kokybišku ir patogiu skrydžiu. Tiesa sakant, netgi neplanuota, lėktuvo korpuse atsiradusi ne itin didelė skylė nekeltų pavojaus – tiesiog taptų šalčiau, atsirastų daugiau triukšmo ir iš savo vietų iškristų deguonies kaukės. Tai yra visas nepatogumas, tikrai nebūsite išsiurbti“, – ramina pašnekovas.
Mitas – žaibas ar turbulencija sukelia lėktuvų avarijas
Su žmonių baimėmis susiję ir mitai, kad tiek žaibas, tiek orlaivio patekimas į turbulencijos arba oro „duobę“ lemia avarijas. Tačiau, anot eksperto, jie yra visiškai įprasti skrydžių palydovai.
„Aišku, atsirandanti baimė, kai lėktuvas labai kratosi, atrodytų tuoj perlūš perpus, yra suprantama, tačiau nuogąstauti tikrai neverta. Tai tiesiog lyg važiavimas itin duobėtu keliu – juk dėl to automobilis nesuduš. O kalbant apie žaibus, jie nuolat trenkia į lėktuvus ir gali turėti įtakos trumpalaikiams sistemų gedimams. Tačiau jų įtampą „sugeria“ ant orlaivio sparnų ir uodegos sumontuoti žaibolaidžiai, kurie ir išsklaido elektrą bei užtikrina saugumą“, – teigia „GetJet Airlines“ pilotas.
Mitas – mobilusis telefonas sukelia aviakatastrofas
Populiaru galvoti, kad ir pakilimo bei nusileidimo metu naudojami mobilieji telefonai ar kiti elektroniniai prietaisai gali sutrikdyti skrydžio pradžią ar pabaigą ir būti itin skaudžių pasekmių priežastimi. Tačiau tikroji tiesa, kad tokie perspėjimai skamba dėl visai kitų priežasčių.
„Prašymai įjungti skrydžio režimą yra ne dėl to, kad tai keltų pavojų – elektroniniai prietaisai iš tikrųjų netrukdo lėktuvo navigacijos sistemai, mat veikia visiškai skirtingais dažniais. Tačiau tai visgi susiję su saugumu – norima atkreipti keleivių dėmesį į svarbius pranešimus ir palydovų sakomą saugos instruktažą“, – atskleidžia I. Lasys.
Mitas – iš tiesų pilotuoja autopilotas
Dar vienas neteisingas skrydžio proceso įsivaizdavimas susijęs su pilotų darbu. Kai kurie žmonės mano, kad skrydžio metu pilotai gali kone snausti, o viską už juos padarys autopilotas.
„Taip, autopilotas gali valdyti lėktuvą, tačiau sprendimus visada priima tik pilotai. Jie nuolatos seka skrydžio parametrus ir gali bet kada perimti valdymą į savo rankas. Iš tiesų lėktuve yra daugiau negu vienas autopilotas. Lėktuvas kyla valdomas tik pilotų, autopilotas įjungiamas po pakilimo, saugiame aukštyje. Autopilotas gali patupdyti lėktuvą esant blogo ir labai blogo matomumo sąlygoms“, – teigia „GetJet Airlines“ atstovas.
Mitas – pigiausi bilietai yra prieš pat kelionę
Pašnekovas išsklaido ir tad vieną mitą, susijusį su kur kas pigesniais, vadinamaisiais paskutinės minutės bilietais.
„Jie daugiau skirti pirkėjų poreikių supratimui. Dabar avialinijos reguliariai užpildo savo lėktuvus, todėl tokių pasiūlymų beveik nėra. Tad tik sumanus kelionės planavimas gali padėti sutaupyti ir džiaugtis kuo geresne išvyka. O kad ji būtų kuo ramesnė, siūlyčiau numoti ranka į aptartus mitus – skrydžiai yra kone saugiausia keliavimo priemonė, o geresnis jų specifikos supratimas tik pagerina keliones“, – pataria pilotas.