Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyriausiasis specialistas Renatas Siaurusaitis pasakoja, kad, kaip ir kiekvienais metais, yra atsižvelgiama į tuo metu galiojančius KET reikalavimus, o vėliau nusprenžiama, kokio tipo prevencines priemones dar galima įtraukti.
Dėl šios priežasties, artėjant žiemos sezonui, pareigūnai prie jau vykdomų greičio ir blaivumo prevencinių priemonių įtraukia ir transporto priemonių padangų patikras.
„Policijos vienas iš uždavinių – eismo automobilių keliais priežiūra, dėl to eismo dalyvių kontrolė vykdoma nuolat. Apskričių vyriausieji policijos komisariatai, atsižvelgdami į vykdomas funkcijas, policijos registruojamus įvykius, eismo saugumo būklę prižiūrimoje teritorijoje, metų laiką (sezoną), organizuoja įvairias prevencines priemones.
Be abejo, ir šį rudenį, taip pat ir žiemą, policijos pareigūnai nepaliks motorinių transporto priemonių vairuotojų be priežiūros – tokie reidai bus organizuojami ne tik atskirai, bet ir kartu, pavyzdžiui, vykdant transporto priemonių vairuotojų blaivumą“, – kalbėjo policijos atstovas.
R. Siaurusaitis viliasi, kad vairuotojai iš anksto žino, kad dalyvauti eisme su techninių reikalavimų neatitinkančia transporto priemone negalima.
„Atkreiptinas dėmesys, kad vairuotojas, turintis vairuotojo pažymėjimą, suteikiantį teisę vairuoti atitinkamos kategorijos transporto priemones, ir, tikėtina, mokantis Kelių eismo taisykles, žino, kad viešajame eisme dalyvaujanti transporto priemonė turi atitikti nustatytus techninius reikalavimus, kurie taikomi Lietuvos Respublikoje atliekant privalomąją techninę apžiūrą.
Ne dėl policijos vykdomų reidų būtina rūpintis transporto priemonės technine būkle, o dėl savo ir kitų saugumo“, – kalbėjo pašnekovas.
Po patikrinimų nustatyti šimtai pažeidimų
Nors per pastaruosius metus atvejų, kai transporto priemonė yra naudojama su netinkamomis padangomis, mažėja, tačiau pažeidimų vis dar fiksuojama šimtais.
„Reidai viešinami nebūtinai iš anksto. Policija saugų eismą užtikrina ir eismo dalyvių elgesio kelyje kontrolę vykdo nuolat.
2020 metais išaiškinti 682 atvejai, kai buvo vairuojamos transporto priemonės, kurių padangos neatitiko nustatytų techninių ar padangų naudojimo reikalavimų. 2019 metais – 870 atvejų, 2018 metais – 1 tūkst. 113 pažeidimų“, – statistika pasidalijo R. Siaurusaitis.
Už pažeidimus – baudos ar net techninės apžiūros panaikinimas
Lietuvos kelių policijos tarnyba primena, kad transporto priemonių, kurių padangos neatitinka nustatytų techninių ar padangų naudojimo reikalavimų, vairavimas užtraukia baudą vairuotojams nuo 30 iki 40 eurų.
Atkreipiamas vairuotojų dėmesys, kad naudojant padangas, kurios neskirtos važiuoti žiemą arba kurių padangų protektoriaus rašto gylis neatitinka reikalavimų, panaikinamas privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimas.
Naujienų portalas tv3.lt primena, kad automobiliuose ir jų priekabose, jei yra įrengti stabdžiai, kai automobilio arba priekabos bendroji masė ne didesnė kaip 3,5 t, nuo lapkričio 10 d. iki kovo 31 d. turi būti naudojamos padangos, skirtos važiuoti žiemai. Jos žymimos ženklais „M+S“, „*“ arba užrašu „All seasons“.
Nuo balandžio 10 d. iki spalio 31 d. draudžiama eksploatuoti transporto priemones su dygliuotomis padangomis.
Naudojamų padangų protektoriaus rašto gylis turi būti ne mažesnis kaip:
- M1 klasės – 1,6 mm (nuo lapkričio 10 d. iki kovo 31 d. – 3,0 mm).
- M2 klasės – 2,0 mm (nuo lapkričio 10 d. iki kovo 31 d. – 3,0 mm).
- M3 klasės – 2,0 mm.
Be to, nuo lapkričio 1 d. iki kovo 31 d. su lengvosiomis transporto priemonėmis automagistralėse ir greitkeliuose galima važiuoti ne didesniu kaip 110 km/val. greičiu.