• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Rimtas signalas nesirūpinantiems automobilių technine būkle. Policija aptiko spragą – atsitikus avarijai automobiliams dažnai nėra panaikinamas techninės apžiūros galiojimas. Vadinasi, aplaidūs savininkai gatvėmis gali važinėtis tik apsilopę automobilius, bet ne tinkamai suremontavę, o tai gali pražudyti eismo dalyvius.

39

Rimtas signalas nesirūpinantiems automobilių technine būkle. Policija aptiko spragą – atsitikus avarijai automobiliams dažnai nėra panaikinamas techninės apžiūros galiojimas. Vadinasi, aplaidūs savininkai gatvėmis gali važinėtis tik apsilopę automobilius, bet ne tinkamai suremontavę, o tai gali pražudyti eismo dalyvius.

REKLAMA

Pavyzdžių netrūksta – visai neseniai Lietuvą sukrėtė atvejis, kai trys žmonės žuvo, nes mašinoje neveikė oro pagalvės. Policija tvirtina, kad būtina rasti mechanizmą, kaip neleisti į gatves išvažiuoti netvarkingoms mašinoms. Tik atsakomybės kol kas kratosi visos pusės.

Autoservisų darbuotojams veiklos netrūksta. Patalpos pilnos sudaužytų automobilių. Šiame autoservise kas mėnesį jų atvaroma apie 70. O visoje Lietuvoje avarijų daugėja. Pernai, palyginti su ankstesniais metais, eismo įvykių padaugėjo 15 procentų ir skaičius perkopė šimtą tūkstančių. Tačiau yra vienas paradoksas. Labai retai policija tokioms mašinoms panaikina techninės apžiūros galiojimą.

REKLAMA
REKLAMA

„Per praėjusius metus apie 700 atvejų buvo policija panaikinusi dalyvaujančių eisme transporto priemonių technines apžiūras. Po eismo įvykių – daugiau kaip 2000“, - sako kelių policijos vadovas.

REKLAMA

Priežastis paprasta: dažnai vairuotojai tik užpildo eismo įvykio deklaracijas ir išsiskirsto. O gavę draudimo išmokas automobilius susiremontuoja kaip išmano. Pavyzdžiui, sutaupo kelis tūkstančius eurų oro pagalvėms. Kuo tai baigiasi, matėme prieš mėnesį Kaune, kai nuo policijos bėgęs BMW tėškėsi į stulpą ir žuvo trys mašinoje sėdėję žmonės.

Policija ragina valdžią galvoti, ką daryti. Esą reikia kurti mechanizmą, kaip įvertinti į avariją patekusio automobilio būklę, kai policija duomenų apie incidentą kelyje negauna. Akys krypsta į draudikus, kurie apskaičiuoja avarijos žalą.

REKLAMA
REKLAMA

O štai servisų darbuotojai mato pačių neatsakingų savininkų kaltę. Net ir po nesmarkaus stuktelėjimo mašina gali tapti nestabili ir techninės apžiūros ji nepereitų. Tačiau taupydamas pinigus jos šeimininkas sėkmingai gali kelti pavojų ir sau, ir aplinkiniams.

Autoservisų darbuotojai nemano, kad priverstinę ekspertizę reikėtų taikyti visiems į avarijas patekusiems automobiliams.

Kelių policijos vadas tikina, kad už savo turtą atsakingi savininkai.

Žalų ekspertai – atvirkščiai – rėžia, kad atsakomybę palikus tik savininkams niekas nesikeis.

Draudikų duomenimis, Lietuvoje net 6–7 vairuotojai iš šimto sukelia avariją ir tai viršija Europos vidurkį. Pernai šalyje privalomojo civilinio draudimo išmokos viršijo 112 milijonų eurų.

 

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų