Vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė ir „Regitros“ vadovas Dalius Prevelis nuotolinėje spaudos konferencijoje pristatė transporto registracijos tvarkos pasikeitimus, kurie įsigalios nuo gegužės 28 d.
Keičiasi sistemos veikimas
Pasak ministrės A. Bilotaitės, sistemos pakeitimams nebuvo pasiruošta tinkamai, todėl veikimas sukelia rūpesčių tiek fiziniams asmenims, tiek verslui.
„Vidaus reikalų ministerija imasi visų priemonių, kad problemos būtų operatyviai sprendžiamos. Artimiausiu metu bus keičiama tvarka, siekiant efektyviai sureguliuoti srautus ir siekiant suteikti paslaugas tą pačią dieną“, – komentuoja ministrė.
„Regitros“ vadovas D. Prevelis sako, kad padaliniuose bus atverta daugiau aptarnavimo langelių be išankstinės registracijos. Tie, kurie norės būti aptarnauti numatytu laiku, turės galimybę naudotis išankstine registracija. Likę galės atvykti ir laukti vietoje.
„Kai buvo karantinas, mes stengėmės reguliuoti klientų srautus su išankstine registracija. Nors eiles buvome atidarę dvi savaites į priekį, jos iškart buvo visos užimtos. Tai perkelsim viską ir į fizinę registraciją“, – teigia jis.
Taip pat „Regitra“ plės darbuotojų ratą, kad būtų lengviau užtikrinti efektyvų klientų aptarnavimą.
„Buvo nepakankamas skambučių centro pajėgumas, jį dabar didinam pusantro karto ir į skambučių centrą priimsime 10 žmonių. Į klientų srautų valdymą fiziškai – 11. Septyni iš jų bus Vilniuje“, – sako „Regitros“ vadovas
Pasak jo, lyginant su pernai metais šiemet išduota 36 proc. daugiau SDK kodų: „Nuo gegužės 1 d. suteikta 36 tūkst. SDK kodų. Tai yra didelis skaičius. Galime džiaugtis, kad iš 36 tūkst. net 10 tūkst. kodų buvo suteikta fiziškai, o kiti – internetu. Ir tai parodo, kad sistema veikia“.
Žmonės pasipiktinę
Vos tik įvedus naują automobilių registravimo tvarką „Regitros“ socialinių tinklų paskyroje – skundai. Kaip rašome juose, žmonės negali internetu pateikti reikiamų dokumentų, o norintiems prisiskambinti tenka laukti net po kelias valandas.
Savo interneto svetainėje „Regitra“ informuoja apie didžiulį skambučių srautą ir klientams pataria kreiptis el. paštu arba žinute per „Facebook“. Socialinio tinklo paskyroje įmonė atsiprašo dėl laikinų nesklandumų ir ragina klientus iš naujo atlikti reikiamus veiksmus.
Įsigaliojusi nauja tvarka
Primename, kad nuo gegužės 1 d. visos šalyje jau esančios transporto priemonės turi turėti unikalų savininko deklaravimo kodą (SDK). Šis kodas reikalingas norint transporto priemonę parduoti ar registruoti.
„Regitra“ skelbia, kad nuo šiol transporto priemonių savininkų pasikeitimas ir registracija yra du atskiri procesai.
Pirmasis į „Regitrą“ turi kreiptis pirkėjas, kuris deklaruoja transporto priemonės nuosavybės įgijimą, o tuomet pardavėjui reikia patvirtinti pirkėjo pateiktus duomenis. Abiems pusėms atlikus šiuos veiksmus, naujam savininkui suteikiamas SDK, su kuriuo jis jau gali kreiptis dėl transporto priemonės registracijos.
Kodą patariama nurodyti pirkimo–pardavimo sutartyje. Taip bus apsaugoti pirkėjo interesai, nes asmuo žinos tikrąjį savininką ir, jei vėliau paaiškėtų, kad automobilis turi trūkumų, bus aišku, į ką kreiptis ir iš ko reikalauti kompensacijos.
Kas turi įregistruoti savininko pasikeitimą?
Deklaruoti apie pasikeitusią transporto priemonės nuosavybę turės Lietuvos gyventojai ir įmonės visais atvejais įsigydami ir parduodami transporto priemones tiek Lietuvos, tiek užsienio valstybės teritorijoje. Tai padaryti privaloma per 5 darbo dienas
Užsienio gyventojai ir įmonėms turi padaryti sandorio sudarymo dieną, jei įsigyja ar parduoda transporto priemonę Lietuvos teritorijoje.
Jei pirkėjas nespėjo pateikti deklaracijos arba pardavėjas jos patvirtinti per numatytą terminą, jiems administracinė atsakomybė iki rugsėjo 1 d. nebus taikoma.
Plačiau apie tai skaitykite: čia