Susisiekimo ministras Rokas Masiulis teigė, kad siūloma priemonė – greta prevencinio ir baudžiamojo pobūdžio sprendimų – turėtų sumažinti neblaivių vairuotojų skaičių Lietuvos keliuose.
„Visa tai turi būti tik savanoriu principu, tai yra žmogus pats nusprendžia, kad jis įsistato alkobloką. Šį pavyzdį ne mes sugalvojome, jis sėkmingai vykdomas Vakarų Europos, Skandinavijos šalyse (...) Jeigu pasiteisins, kaip pasiteisino Vakarų šalyse, tai išgėrusių žmonių prie vairo, tikimės, sės Lietuvoje mažiau“, – trečiadienį Vyriausybės posėdyje sakė R. Masiulis.
Siūloma teisėsaugos institucijoms spręsti, kokias baudžiamąsias priemones skirti neblaiviam vairuotojui. Be to, jis pats galėtų rinktis tarp dviejų alternatyvų – ar prarasti teises ilgesniam laikui, ar jas atgauti greičiau, tačiau kurį laiką privalėtų naudoti užraktą.
„Asmenys, kurie būtų sulaikyti neblaivūs prie vairo, turėtų galimybę sutrumpinti teisių atėmimo laikotarpį. Jeigu vidutinio girtumo asmuo šiaip teises galėtų prarasti iki pusantrų metų, šiuo atveju būtų galima sutrumpinti iki metų teisių atėmimo terminą, ir savanoriškai įrengus alkobloką automobilyje, teisės būtų grąžinamos greičiau“, – posėdyje sakė R. Masiulis.
Vairuotojui, kuris pasirinks vairuoti automobilį su privalomai įrengtu užraktų, pagal naują tvarką būtų privaloma įgyti vairuotojo pažymėjimą su apribojimo kodu „69“. Šis žymuo reikštų, kad prasižengęs vairuotojas galės vairuoti tik transporto priemones su jose įmontuotais užraktais.
Antialkoholinis variklio užraktas montuojamas automobilio viduje: įsėdęs į jį, vairuotojas į jį papučia ir aparatui nustačius, kad jis yra blaivus, variklis gali būti užvedamas.
Lietuvoje tokių užraktų naudojimas nėra privalomas, tačiau kai kurie vežėjai savo iniciatyva juos diegia didesnės rizikos transporte – maršrutiniuose autobusuose ir vilkikuose.
Susisiekimo ministerijos parengtos Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo ir Administracinių nusižengimų kodekso pataisos dar bus teikiamos svarstyti Seimui.