Jevgenijus Bardauskas, LRT televizijos naujienų tarnyba, LRT.lt
Trečiadienį sostinėje rengiama diskusija dėl Vilniaus viešojo transporto pertvarkų ir ateities. Savivaldybė pataria vienkartinius popierinius bilietus išnaudoti iki liepos pirmosios, nes vėliau jie nebus kompensuojami.
Liko mažiau nei trys savaitės iki viešojo transporto sistemos pertvarkos, kai bus galima važiuoti naudojantis bendru bilietu, veiks greitųjų autobusų maršrutai, o sostinės viešasis transportas atsinaujins ekologiškais ir neįgaliesiems pritaikytais autobusais.
Savivaldybė primena, kad nuo liepos vienkartiniais popieriniais bilietais naudotis nebus galima, ir už juos nebus grąžinami pinigai. Tiesa, bilietą bus galima nusipirkti iš vairuotojo, bet keičiasi jų kaina – be nuolaidos kainuos 3, 50 Lt, su nuolaida – 1,75 Lt ir galios iki paskutinės maršruto stotelės.
Pasak mero A. Zuoko, Vilniuje viešuoju transportu važinėja 40 procentų sostinės gyventojų, po pertvarkos esą juo naudosis trečdaliu daugiau žmonių negu dabar. Pasak mero, autobusai ir troleibusai į stoteles atvažiuos 4–5 kartus dažniau nei iki šiol, t. y. kas 5–6 minutes.
Iki metų pabaigos ketinama įsigyti 30 naujų ekologiškų dujomis varomų autobusų. Troleibusų parko atnaujinti nežadama, nes jų ketinama atsisakyti. Mažės ir maršrutinių taksi. Jiems skiriamas pagalbinis vaidmuo – privežti keleivius iš atokesnių Vilniaus vietų iki pagrindinių transporto mazgų.
Norintiems laimėti konkursą, privatiems vežėjams teks investuoti – įdiegti vienodą elektroninio bilieto sistemą, pritaikyti maršrutinius taksi neįgaliesiems. Konkurso rezultatai, pasak mero, greičiausiai bus tik rudenį.
Apie troleibusų parko naikinimą ir sostinės viešojo transporto viziją – metro, tramvajus ar kitas galimybes – trečiadienį sostinėje rengiama diskusija. Pasak mero, tikruosius pertvarkos rezultatus vilniečiai pajus tik kitų metų pradžioje, kai pripras prie naujos tvarkos.