„Nesiilsėjau, jokia depresija nekamavo, atvirkščiai – turėjau daug darbų svetur, ir tęsiu juos. Toliau realizuoju save kaip operos solistas. Šiuo metu esu viena koja Lietuvoje, kita – Vokietijoje, ir turiu ten dažnai skraidyti“, – pasakojo V. Vyšniauskas. Anot jo, šis aktyvus gyvenimo laikotarpis pažymėtas ryškių sukrėtimų, kuriuos teko patirti paramos kelionėse Ukrainoje, bei kūrybinių naujienų.
Dainos ant griuvėsių, pusrūsy, netoli fronto linijų
V. Vyšniauskas sako Ukrainoje, Lvive, pirmą kartą lankęsis su „Ąžuoliuko“ choru, kai dar buvo paauglys. Po daugelio metų jis Kijeve ir Charkive dalyvavo konferencijose bei krikščioniškose misijose kaip pastorius. Per jas dainininkas, puoselėjantis glaudų ryšį su bažnyčia, susibičiuliavo su Ukrainos dvasininkais.
Todėl kai prasidėjo karas su Rusija, jis iškart susisiekė su bičiuliais ukrainiečiais ir prisidėjo prie paramos Ukrainai finansiškai, o ilgainiui ir simboliškai – maldomis, dainomis, performansais. Vien 2023-iais V. Vyšniauskas dalyvavo trijose misijose į šią šalį: lankėsi ir vakarinėje Ukrainos pusėje, Lvive, ir sostinėje Kijeve, Bučoje, ir rytinėse srityse.
„Nei viena iš mano kelionių į Ukrainą karo metu nebuvo komercinė, visuose koncertuose ir pasirodymuose dalyvavau be atlygio, tik labdaros pagrindais. Nebuvo jokių abejonių dėl to“, – pažymėjo operos dainininkas. V. Vyšniauskas Ukrainoje lankęs karo pažeistų gyvenviečių, kaimų žmones, ten dalijęs maisto davinius.
„Pavyzdžiui, 2023 m. balandį Svitylnios miestelyje susitikome su vietiniais lauke, misionierius iš JAV pasimeldė, išdalijo gyventojams maisto produktus, o aš dainavau ir lietuvių liaudies, ir ukrainietiškas dainas. Tada žmonės jautėsi pakylėti. Taip pat ne kartą giedojau maldą „Tėve mūsų“ ukrainiečių kalba, vieną sykį ir ant kaimo pakelėje subombarduotos cerkvės griuvėsi„ų, – jautriomis akimirkomis iš viešnagių Ukrainoje dalijosi V. Vyšniauskas.
Kai tų pačių metų pavasarį Vaido draugai kapelionai iš Ukrainos sužinojo, kad jis vieši Varšuvoje ir dalyvauja renginyje „Malda už Ukrainos pergalę“, jie lietuvį pakvietė aplankyti moterų kalėjimą prie Ternopilio vakarų Ukrainoje. Netrukus kiti bičiuliai Vaido paprašė apsilankyti ir padainuoti Zaporižėje.
„Naktį iš Kijevo važiavau traukiniu į Zaporižę, o iš ten – į Orichivą. 7 val. ryto stotyje mane pasitikę draugai patarė į Orichivą vykti užsidėjus šarvus bei šalmą. Po pasirodymo ant gimnazijos griuvėsių nuvažiavome į Orichivo paramos centrą. Tik atidavėme daiktus ir turėjome leistis į pusrūsį, nes prasidėjo bombardavimai. Girdėjosi duslūs smūgiai, po porą per minutę.
Slėptuvėje išbuvome apie pusantros valandos. Tuo metu daug bendravome, vietos kapelionai išsitraukė gitarą, ir mes dainavome. Buvome pirmi, kurie uždavėme toną Orichive menininkams susitikti su vietiniais gyventojais. Nuo tada ten lankytis ir koncertuoti pradėjo ir ukrainiečių dainininkai, daugiausia – pop atlikėjai“, – įkvepiančios misijos rytų Ukrainoje nepamiršta V. Vyšniauskas.
2023 m. rugpūčio 24-ąją jis dalyvavo Dniepropetrovske organizuotame GALA koncerte Ukrainos nepriklausomybės dienai paminėti. Apgyvendintas viešbuty netoli arenos lietuvis naktį girdėjo raketų skleidžiamą triukšmą
Pats koncertas Vaidą ypač sujaudino: „Žiūrovų buvo gal pusantro tūkstančio. Paskutinė daina – įspūdinga: vidury tako žengia vaikai, nors bet kada gali atskrieti raketa. Klausimas, ar kas tokiu atveju išliktų gyvas. Jausmas – stiprus“.
V. Vyšniauskas turėjo koncertuoti ir Zaporižės filharmonijoje, tačiau dar būdamas Vilniuje sulaukė skambučio, kad kocertas dėl saugumo atšauktas. „Žmonės iš rytų Ukrainos taip įprato prie įtampos, kad jau net pavargo bėgioti į rūsius. Jie gyvena su jausmu „arba, arba“ ir „jei mirsiu, tai mirsiu“. Kai tai pajauti ne iš spaudos, ne iš vaizdų internete, o gyvai, visiškai įeini į karo atmosferą“, – apie ypatingą žymę sieloje palikusius išgyvenimus pasakojo V. Vyšniauskas.
Viešėdamas Ukrainoje jis sustiprino ryšius ir su kolegomis iš muzikos pasaulio, pavyzdžiui, Kijevo muzikos akadmeijos studentams vedė meistriškumo pamokas. Vaidas ypač džiaugiasi turėjęs galimybę Odesos filharmonijoje koncertuoti su sopranu Anna Šafažinska, taip pat kartu su pasaulinio garso Ukrainos sopranu Liudmyla Monastyrska Dnipro mieste debiutuoti generolo Radameso vaidmenyje Giuseppe‘s Verdžio operoje „Aida“. Lietuvių tenoras su L. Monastyrska bei nacionaliniu „im Veryovky“ choru Kijeve, Dovženkos kino studijoje, įrašė ir kartu atliekamos dainos „Nad kvitučoju krainoju“ klipą.
Debiutų ir „vokiškasis“ metas
Pastarieji dveji metai V. Vyšniauskui buvo intensyvūs ir dirbant Vokietijoje, Bavarijos teatruose. Užsienyje gerai žinomas kaip itališkų operų solistas jis iš vienos Berlyno agentūros gavo pasiūlymą plėsti savo repertuarą, kaip pats sako, „į vokiškąją pusę“.
Praeitą sezoną V. Vyšniauskas ruošė Tanheizerio vaidmenį Richardo Wagnerio operoje. Šių metų lapkritį jis debiutavo Bacchus vaidmeniu Richardo Strausso operoje „Ariadnė iš Naksuso“. Taip pat lietuvis pakviestas kurti Lohengrino vaidmenį R. Wagnerio operoje „Lohengrinas“, kurios premjera įvyks ateinančią vasarą.
Vis dėlto premjeros ir nauji brandinami vaidmenys Vokietijoje – tik dalis pastarojo meto V. Vyšniausko darbų. Jo neseniai atliktų vaidmenų ir pasirodymų sąrašas – galingas: Florestanas Ludwigo van Bethoveno operoje „Fidelijus“ Bulgarijos nacionalinėje operoje, Germanas Piotro Čaikovskio „Pikų damoje“ Stokholmo karališkoje operoje, Andrea Chenier Umberto Giordano operoje „Andrea Chenier“ Šv. Galeno festivalyje Šveicarijoje, Erikas Richardo Wagnerio operoje „Skrajojantis olandas“ San Paulo municipaliniame teatre, debiutas su princo Calafo vaidmeniu Giaccomo Puccini operoje „Turandot“ Madrido Real operoje, Kišiniove, Dižone, Rygoje, Don Jose vaidmuo Georgeso Bizet „Karmen“ Latvijos nacionalinėje operoje.
„Ir ateinantys dveji metai bus pilni naujų projektų. Mano šeima jau susitaikė su mintimi, kad ir toliau didesnę dalį laiko skirsiu repeticijoms bei premjeroms užsienyje“, – šyptelėjo pasiūlymų iš pasaulio operos teatrų nestokojantis operos solistas.
Iškart po Naujujų V. Vyšniauskas skris į Izraelį repetuoti savo mylimo ir pas daugybę režisierių jau atskleisto Otelo vaidmens G. Verdžio operoje. Solistas jau pasirašė sutartį ir su Prancūzijos Meco operos teatru dėl Aegistho vaidmens R. Strausso operoje „Elektra“.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!