93-iąsias „Giro d'Italia“ lenktynes Lietuvos dviratininkas Ignatas Konovalovas („Cervelo“) pradėjo įkėlęs koją į pirmąjį 20-tuką ir nuo asmenines lenktynes laikui laimėjusio brito Bradley Wigginso („Sky“) atsilikęs 15 sekundžių.
Pabandžiau ir dar bandysiu
Lietuvį, jau kaip taisyklė, užimantį aukščiausias pozicijas asmeninėse lenktynėse laikui iš kitų „Cervelo“ komandos draugų, šeštadienį Amsterdame (Olandija) prasidėjusių vienų prestižiškiausių pasaulio plento dviračių lenktynių (antrų po „Tour de France“) startas nuteikė optimistiškai.
„Pabandžiau pirmą prologą ir paskutinį dar bandysiu (jeigu iki to laiko neiškrisiu), o kaip bus – žiūrėsim. 8,4 km prologas – tai gana trumpa distancija ir čia galėjo pasireikšti ne tik tokie kaip aš, bet ir tie, kas turi daugiau sprogstamosios jėgos“.– sakė portalui „Balsas“ I. Konovalovas.
Pirmoji lyderių rikiuotė
Štai pirmasis prologo 10-tukas, atitinkantis bendrąją įskaitą, kurioje „Sky“ komandos lyderis Bradley Wigginsas tapo pirmuoju „Giro d'Italia“ lenktynių lyderiu, vertu rožinių marškinėlių (it. Maglia rosa).
Tik 2 sekundėmis nuo brito atsiliko du „BMC“ komandos draugai – 26 metų amerikietis Brent Bookwalter ir 33 metų australas Cadel Evans, buvę vos 3 sekundėmis greitesni už „Astana“ komandos lyderį, kazachą Aleksandrą Vinokurovą, pirmąsyk gyvenime dalyvaujančiame „Giro d'Italia“ lenktynėse ir puoselėjančiam galimybę tapti naujuoju čempionu.
1. Bradley Wiggins (D.Br) „Sky“ 10 min. 18 sek.
2. Brent Bookwalter (JAV) „BMC“ +2 sek.
3. Cadel Evans (AUS) „BMC“ +2 sek.
4. Alexandre Vinokourov (KAZ) „Astana“ +5 sek.
5. Greg Henderson (N.ZL) „Sky“ +5 sek.
6. Richie Porte (AUS) „Saxo Bank“ +5 sek.
7. David Millar (D.Br) „Garmin“ +6 sek.
8. Gustav Larsson (ŠVED) „Saxo Bank“ +7 sek.
9. Jos Van Emden (OLA) „Rabobank“ +9 sek.
10. Marco Pinotti (ITA) „Columbia“ +9 sek.
11. Vincenzo Nibali (ITA) „Liquigas“ +10 sek.
...
18. Ignatas Konovalovas (LIET) „Cervelo“ +15 sek.
...
42. Carlos Sastre (ISP) „Cervelo“ +25 sek.
...
198.
Susitelkė darbui
Portalo „Balsas“ žiniomis, šįkart „Cervelo“ komandai niekas nesutrukdė laiku susirinkti į Amsterdamą ir paskutiniąsias porą dienų prieš lenktynes kartu treniruotis bei studijuoti lenktynių žemėlapius.
„Trasos, pagal diagramas, tai tikrai sunkios“.– dalinosi mintimis Ignatas su portalu „Balsas“.– „Daug labai stačių įkalnių, tik šiemet pagrindiniai sunkumai bus paskutinę savaitę. Tai tinka [Carlosui] Sastrei, tad stengsimės, kiek įmanoma jam padėti. Pagrindinis mūsų komandos tikslas ir bus mūsų lyderio generalinė įskaita“.
Sieks pergalės
„Cervelo“ komandos lyderis Carlos Sastre prologe užėmė 42 vietą, nuo B. Wigginso („Sky“) atsilikęs 25 sekundes.
Nors šių metų sezone C. Sastre lenktyniavo vos 8 dienas („Tour de Catalogne“ ir „Liege-Bastogne-Liege“), 35-erių metų ispanas neslepia, kad šiemet sugrįžo kovoti dėl pergalės.
Pernai iškovojusiam 2 etapines pergales (16 ir 19 etapai), o generalinėje įskaitoje užėmusiam 4 vietą, C. Sastre šansai priartėti prie pergalės bent jau teoriškai padidėjo po to fakto, kad šiemet lenktynėse nedalyvauja „Giro 2009“-ųjų nugalėtojas, rusas Denis Menchov („Rabobank“), ir italų favoritas Franco Pellizotti („Liquigas“), pernai užėmęs 3 vietą.
*
2010-ieji į „Giro d'Italia“ (sutr. „Giro“) istoriją įsirašys kaip 9-oji lenktynių laida, su startu už Italijos ribų.
Olandijoje „Giro d'Italia“ lenktynės viešės net 3 dienas (sekmadienį lenktynių dalyviai varžysis 2 etapo distancijoje „Amsterdamas – Utrechtas“, o pirmadienį – „Amsterdamas – Midelburgas“), o po pirmosios poilsio dienos, nuo 4 etapo, lenktynės jau persikels į Apeninų pusiasalį.
Lenktynes sudaro 21 etapas. Triumfališkas finišas – po 3 savaičių Veronoje (gegužės 30 d.).