Portalas tv3.lt aiškinosi, ar ši dievaitė tikrai atvyks į Lietuvą, o gal tai dar viena bjauri apgaulė.
Tiesa ar melas?
Iš pirmo žvilgsnio, sukurtas renginys „Facebook“ puslapyje kelia dvejopas mintis. Viena vertus, renginio vieta ir bilietų platintojai – žinomos ir patikimos Lietuvos įmonės.
Kita vertus, iškart užkliūna panaudotos nekokybiškos nuotraukos, mažai informacijos, aprašymai anglų kalba, nepaskelbtas plakatas ir, žinoma, norinčių pirkti bilietus, laukia nukreipimas tikrai ne į oficialų tinklalapį.
Akylesnis skaitytojas taip pat skuba domėtis ir informacijos ieškoti internete. Taip turėtų elgtis kiekvienas, o juolab, pamatęs, kad nei organizatoriai, nei bilietų platintojai neturi informacijos apie nurodytą koncertą – nedvejodamas suprasti, kad tai – apgavystė.
Tai patvirtino ir „Žalgirio“ arenos direktorė Asta Ivanauskienė. „Oficialios informacijos apie minėtą koncertą neturime. Mūsų manymu, Facebooke sukurtas „eventas“ yra išgalvotas.
Visa oficiali ir patvirtinta informacija būna skelbiama oficialiuose „Žalgirio“ arenos kanaluose (internetinis puslapis, soc. tinklai). Kad išvengti tokių nesusipratimų, siūlytume informaciją pasitikrinti oficialiuose organizatorių, bilietų platintojų ar „Žalgirio“ arenos puslapiuose“, – atskleidė direktorė.
Kodėl kuriami netikri renginiai?
Nusivylusius A. Grande gerbėjus galima raminti tik tuo, kad jums pavyko išsaugoti savo pinigus, nes išvengėte apgaulės. Kita vertus, niekas nesako, kad atlikėja niekada ir neatvyks, tiesiog – dar ne kitais metais spalį.
Kaip atpažinti išgalvotus renginius ir ko jais siekiama, portalui tv3.lt atskleidė Socialinių tinklų ekspertas Robertas Šapalas.
„Norint neapsigauti su netikrais koncertais, tai visų pirma reikia pažiūrėti, kas organizuoja įvykį. Rekomenduoju atidžiai pažiūrėti organizuojančio žmogaus ar įmonės paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“. Per kelias minutes galėsite įvertinti ar tai tikrai paskyra. Atkreipkite dėmesį į tai kokios yra įkeltos nuotraukos, kokios yra rašomos žinutės ant „Facebook“ sienos.
Antra pažiūrėkite, kaip vyksta pati komunikacija sukurto renginio paskyroje. Jeigu renginys iš tiesų yra tikras, tai organizatorius norės pateikti kuo daugiau informacijos apie renginį, bus linkęs atsakinėti į užsiregistravusiųjų, pareiškusių norą ateiti, klausimus.
Trečia, jeigu apie renginį nerandate papildomos informacijos paieškos sistemoje „Google“, tai stiprus signalas, kad renginys yra ne tikras“, – pabrėžė R. Šapalas.
Būtent į tokius dalykus dėmesį atkreipė ir minėtame renginyje informacija susidomėję dainininkės gerbėjai. Vieni komentavo ir tikslinosi, ar tai ne melagystė, kiti patys įspėjo, kad neverta tikėti, treti – puolė skelbti apie pigiau parduodamus bilietus. Vadinasi, būtinai atidžiai vertinti tokius renginius.
Be to, ekspertas pasakojo, kodėl internautai kuria ir apgaudinėja žmones.
„Yra kelios priežastys, kodėl yra kuriami netikri renginiai. Pirmas, dėl reklamos. Žmonės sukuria netikro įvykio puslapį. Tas puslapis tampa populiarus ir vėliau jame vyksta komunikacija, kuri nėra susijusi su renginiu.
Antras priežastis – „trolinimas“. Netikras renginys sukuriamas norint pasijuokti iš atlikėjo arba miesto“, – įvardino R. Šapalas.