Kauniečiai miesto savivaldybės administraciją atakuoja prašymais neleisti automobiliams važiuoti Laisvės alėja. Tokia galimybė numatyta rengiamame šios pėsčiųjų gatvės rekonstrukcijos projekte.
Kauno meras Andrius Kupčinskas pripažįsta - miestiečiai kategoriškai nusiteikę prieš tai, kad Laisvės alėja būtų atverta automobiliams. "Apie tai byloja mūsų oficialiame internetiniame tinklalapyje vykdyta apklausa ir į savivaldybės administraciją plūstantys laiškai", - LŽ sakė miesto vadovas. Jis įsitikinęs, kad tik nedidelė dalis kauniečių pritartų automobilių eismui garsiąja pėsčiųjų gatve.
Tokia kategoriška miestiečių pozicija nesuprantama Laisvės alėjos rekonstrukcijos projektą rengiančiam architektui Šarūnui Kiaunei. "Nereikia gąsdinti kauniečių, kad pėsčiųjų gatve mašinos važinės kaip panorėjusios. Nieko panašaus. Eismą rekomenduojama leisti tik viena Laisvės alėjos puse pasibaigus darbo laikui", - aiškino jis.
Architekto manymu, toks sprendimas atgaivintų Laisvės alėją, vakare į ją pritrauktų daugiau žmonių. Š.Kiaunė pabrėžė, kad gatvė bus sutvarkyta "nuo inžinerinių tinklų iki kioskų". Nutrintos Laisvės alėjos plytelės bus pakeistos granito plokštėmis. Viduryje pėsčiųjų gatvė bus maždaug 7 centimetrus pakelta aukščiau nei du šonuose esantys praėjimai.
Įgyvendinus šį sumanymą žadama atkurti tokį Laisvės alėjos vaizdą, koks miestiečiams buvo įprastas maždaug prieš 35 metus. Lietuvos architektų sąjungos Kauno skyriaus pirmininkas Dalius Šarakauskas tvirtino prisimenąs tuos laikus, kai Laisvės alėja vyko automobilių eismas. "Viduryje jos buvo pėsčiųjų bulvaras, apsodintas medžiais, o iš šonų tik viena kryptimi važiuodavo automobiliai", - pasakojo jis.
Anot D.Šarakausko, prieš tris dešimtmečius, nutarus pasivaikščioti pėsčiųjų zona, buvo sakoma, jog einama į mišką: "Taip vadinome tą Laisvės alėjos dalį, kuria nevažiuodavo mašinos." Jo nuomone, idėja įsileisti automobilius į dalį Laisvės alėjos yra sveikintina.
Parengti Laisvės alėjos rekonstrukcijos projektą tikimasi iki šių metų pabaigos. Tada miesto savivaldybė kreiptųsi dėl finansavimo į Ūkio ministeriją. Skaičiuojama, kad pėsčiųjų gatvės, besitęsiančios apie tris kilometrus, sutvarkymas kainuotų iki 100 mln. litų.
"Tikimės, kad alėją remontuosime etapais. Jei projektas būtų finansuojamas sklandžiai, ją atnaujintume per trejus metus", - vylėsi meras A.Kupčinskas.
Kristina KUČINSKAITĖ