Žmogui, kuris nori plastinės operacijos, gydytojas pirmiausia siūlo atsakyti į klausimą – ar jam to reikia, ar tai tik akimirkos užgaida? Pasak jo, iš visų klientų, ketinančių patobulinti kurią nors savo kūno vietą, operuojama tik 30–40 proc.
„Klaidinga manyti, jog plastinės rekonstrukcijos chirurgai operuoja kiekvieną pas juos apsilankantį žmogų. Kelias nuo pirmosios konsultacijos iki operacijos gali trukti kelias savaites. Pirmiausia svarbu pacientą išklausyti, sužinoti jo norus, suprasti lūkesčius. Labai dažnai ne pati operacija, o kantrus ir profesionalus pokalbis su klientu yra didžiausias mūsų darbas“, – teigia R. Vaičiūnas.
Gydytojo teigimu, po išsamios konsultacijos galutinį sprendimą privalo priimti pats žmogus. Tiesa, jei paciento norai kertasi su realybe, plastikos chirurgai pasilieka teisę atsisakyti atlikti operaciją. „Be etikos nėra estetikos – tokiu vertybiniu šūkiu vadovaujamės darbe“, – sako R. Vaičiūnas.
Klausinėti kuo daugiau
Jei žmogus pasiryžta plastinei opercijai, gydytojai ragina nebijoti konsultacijų metu uždavinėti įvairiausių klausimų.
„Kvailų klausimų nėra. Kuo žmogus daugiau išsiklausinėja, kuo daugiau išsako lūkesčių ir baimių, tuo geresnės pagalbos gali sulaukti. Juolab kad būna atvejų, kada žmogui pakanka tik pokalbio arba minimalios procedūros, kad problema būtų išspręsta“, – teigia Dainius Balčiūnas, plastinės ir rekonstrukcinės chirurgijos gydytojas, vienintelis Lietuvoje atliekantis modernią odos regeneracijos procedūrą kamieninėmis ląstelėmis – Lietuvos mokslininkų patentuotą „SVF Cure“.
Minėtos procedūros metu iš nuosavo riebalinio audinio išskirtos kamieninės ląstelės suleidžiamos į problemines odos vietas ir tokiu būdu efektyviai skatinama natūrali odos regeneracija, kurios rezultatai matyti žymiai ilgiau nei su cheminiais preparatais pasiektas laikinas efektas.
Jei pacientų lūkesčiai neįgyvendinami – atsisako
Konsultuojantis su specialistais, svarbu neužbėgti įvykiams už akių. Gydytojai pabrėžia, kad į klientus, kurie vos tik paskambinę nori suderinti operacijos datą ir sužinoti kainą, žiūri įtariai, todėl visuomet skiria laiko pažinti klientą ir suprasti tikruosius jo lūkesčius.
Pasitaiko ir tokių situacijų, kada prieš kreipdamiesi į plastikos chirurgus žmonės jau tiksliai žino, kaip norėtų atrodyti po operacijos. Dažnai jų lūkesčiai būna padiktuoti populiariosios kultūros – pavyzdžiui, žurnalų ar televizijos.
„Tenka sulaukti klientų, kurie į konsultaciją atsineša spalvingą žurnalą ir rodydami į nuotrauką prašo, kad jų kakta, lūpos ar skruostikauliai būtų panašūs į garsaus modelio ar kino žvaigždės. Jei pacientų lūkesčiai neįgyvendinami – atsisakome“, – teigia gydytojas D. Balčiūnas.
Plastikos chirurgai pabrėžia, kad tik atsakius į klausimus, kodėl reikia operacijos, koks jos tikslas, išsamiai pasikalbėjus su specialistais ir sužinojus, kas laukia prieš procedūrą ir po jos, galima ryžtis šiam žingsniui.
„Esame atsakingi už kiekvieną pacientą, todėl būtina, kad jis tiek prieš operaciją, tiek po jos jaustųsi užtikrintas ir patenkintas rezultatu. Todėl nuo pirmosios konsultacijos svarbi psichologinė plastikos chirurgų paslauga, kompetencija išklausyti, gebėjimas kurti pasitikėjimo jausmą. Juk plastinė operacija – tai ne tik objektyvūs išoriniai, bet ir vidiniai pokyčiai, po kurių žmogus ima labiau pasitikėti savimi, pagerėja jo emocinė būklė, savivertė“, – tvirtina R. Vaičiūnas.