• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Įsivaizduokite, stovite prieš keturių–penkių aukštų daugiabutį. Dabar mintyse uždėkite šiam milžinui keturių metrų skersmens ratus ir leiskite savo fantazijai šiuos ratus sukti. Matote, kaip jis važiuoja? Turbūt pagalvojote, jog tai – beprotybė, tačiau galime patikinti, jog tokio masyvumo išradimas egzistuoja realybėje, o žinomas lietuvis šį monstrą dar ir vairavo.
Susipažinkite su „Belaz 75710“ – džiausiu pasaulyje savivarčiu, kurių pagaminta vos trys. Kad suvoktumėme jo dydį, verta pakalbėti skaičiais. Jo aukštis – virš 8 metrų, ilgis virš 20 metrų, o plotis beveik 10 metrų. Visiškai tuščias jis sveria 360 tonų, o jo keliamoji galia yra 450 tonų. Tai – tokia pati maksimaliai leistina reaktyvinio keleivinio lėktuvo „Boeing 747-8F“ masė pakilimo metu, t. y. lėktuvo, keleivių, bagažo ir kuro svorio suma. Tiesa, dėl savo keliamosios galios „Belaz 75710“ net pasiekė Gineso rekordą – specialiame poligone jis vežė 503 tonų krovinį.

Įsivaizduokite, stovite prieš keturių–penkių aukštų daugiabutį. Dabar mintyse uždėkite šiam milžinui keturių metrų skersmens ratus ir leiskite savo fantazijai šiuos ratus sukti. Matote, kaip jis važiuoja? Turbūt pagalvojote, jog tai – beprotybė, tačiau galime patikinti, jog tokio masyvumo išradimas egzistuoja realybėje, o žinomas lietuvis šį monstrą dar ir vairavo.
Susipažinkite su „Belaz 75710“ – džiausiu pasaulyje savivarčiu, kurių pagaminta vos trys. Kad suvoktumėme jo dydį, verta pakalbėti skaičiais. Jo aukštis – virš 8 metrų, ilgis virš 20 metrų, o plotis beveik 10 metrų. Visiškai tuščias jis sveria 360 tonų, o jo keliamoji galia yra 450 tonų. Tai – tokia pati maksimaliai leistina reaktyvinio keleivinio lėktuvo „Boeing 747-8F“ masė pakilimo metu, t. y. lėktuvo, keleivių, bagažo ir kuro svorio suma. Tiesa, dėl savo keliamosios galios „Belaz 75710“ net pasiekė Gineso rekordą – specialiame poligone jis vežė 503 tonų krovinį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Belaz savivartis


Kur naudojamas toks milžinas? „Belaz 75710“ arba kitaip – 450 tonų „Belaz“ naudojamas itin didelio masto kalnakasyboje, tad karjeruose šis 7 milijonus eurų vertas įrenginys veža milžiniškus kiekius krovinio. Tiesa, su 450 tonų „Belaz“ darbas dažnai nenutrūkstamai tęsiasi ištisas paras ar net savaites – milžinas dirba, o darbuotojai keičiasi.
Galima teigti, jog kone visi „Belaz 75710“ savivarčio komponentai atima žadą savo masyvumu. Pavyzdžiui, vien variklio radiatoriaus ventiliatoriaus galia siekia net 128 arklio galias – tai daugiau nei ekonominės klasės bendrojo naudojimo keliuose važinėjančių automobilių galia. Ir tai – tik vienas iš 450 tonų „Belaz“ agregatų.

Belaz savivartis


„Belaz“ technika gaminama kaimyninėje Baltarusijoje, kur nuvykęs ją ir išbandė „General Financing team Pitlane“ pilotas Benediktas Vanagas. Lenktynininkas apie Gineso rekordininką, 450 tonų „Belaz“, išsamiai papasakojo savo „Youtube“ rubrikoje „Vanagas Extreme Machines“.
VIDEO


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų