• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Maistas Lietuvoje per dvejus metus pabrango 45 proc. Labiau už kitus produktus brango vištų kiaušiniai, kurių kaina šoktelėjo daugiau nei dvigubai. Kainų stebėtojai tikina, kad gamintojai ir prekybininkai galėtų kainas sumažinti ne procentu, o net keliasdešimčia procentų, tačiau to nedaro, nes siekia pripratinti pirkėjus prie aukštų kainų. Ekonomistai aiškina, jog ne viskas taip paprasta, o gamintojai vardija aibę priežasčių, kodėl piginti prekių negali.

Maistas Lietuvoje per dvejus metus pabrango 45 proc. Labiau už kitus produktus brango vištų kiaušiniai, kurių kaina šoktelėjo daugiau nei dvigubai. Kainų stebėtojai tikina, kad gamintojai ir prekybininkai galėtų kainas sumažinti ne procentu, o net keliasdešimčia procentų, tačiau to nedaro, nes siekia pripratinti pirkėjus prie aukštų kainų. Ekonomistai aiškina, jog ne viskas taip paprasta, o gamintojai vardija aibę priežasčių, kodėl piginti prekių negali.

REKLAMA

Panevėžietė Vanda nuolat užsuka į savo mėgstamą parduotuvę, tačiau kainos verčia stebėtis vis labiau. Pensininkė neranda nė vieno produkto, kuris nebūtų pabrangęs.

„Jau reikia žiūrėti, ką perki, labai daug sau leisti negali. O ką kalbėti apie aprangą, iš ko apsirengti? Sunku, žinokit, Lietuvai sunku“, – įsitikinusi panevėžietė Vanda. 

REKLAMA
REKLAMA

Vištų kiaušiniai – būtent tas produktas, kuris per dvejus metus pabrango labiausiai, net 117 procentų. Vienas kiaušinis užpernai kainavo aštuonis centus, o dabar – jau 17. Smarkiai išsipūtė ir kitų būtiniausių produktų kainos – kone dvigubai brango ir batonas, pienas. Pastaraisiais mėnesiais sulaukta pusės procento defliacija prieš šiuos skaičius – bejėgė.

REKLAMA

„Sako, kad gyventojai nepastebi, nemato, taigi vyksta tokie geri procesai, kainų mažėjimas. Viską jie pastebi, kasdienio vartojimo prekės – kiaušiniai, duona, batonas – yra žvėriškai subrangusios ir nesiruošia pigti“, – tikino Pricer.lt maisto krypties vadovas Petras Čepkauskas.

Valstybės duomenų agentūros statistika rodo, kad šių metų liepą, palyginti su 2021-ųjų liepos mėnesiu, už maisto produktus parduotuvėse mokėjome vidutiniškai 45 proc. brangiau. Tokie skaičiai išeina sudėjus pernykštę ir šiųmetę infliaciją. 

REKLAMA
REKLAMA

Daug kas jau spėjo ir pamiršti, kokios kainos buvo anksčiau:

„Negali būti, netikiu. Nepastebiu.“

Labiausiai brango populiariausių prekių krepšelis, kiek mažiau stiebėsi pačių pigiausių prekių kainos. Pasak maisto kainas stebinčio portalo „Pricer“, bent kiaušinių atveju, Rusijai užpuolus Ukrainą, kainos struktūroje ženkliai išuago gamintojų dalis.

„Sumažėjo konkurencija, gamintojai drąsiai pakėlė kainą. Šitoje situacijoje valdo gamintojas“, – teigė P. Čepkauskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Neteisingai svarstytume, jei šnekėtume, kad gamintojai nori užsidirbti daugiau. 2021 metais visi gamintojai patyrė nuostolius, nepamirškime, kad buvo pandemijos laikotarpis“, – sakė Paukštininkystės asociacijos prezidentas Gytis Kauzonas.

Paukštininkystės asociacijos prezidentas išvardijo priežastis, kodėl gamintojo dalis bendroje kiaušinių kainoje per porą metų paaugo trečdaliu.

REKLAMA

„Du kartus buvo padidintos minimalios algos, labai žymiai augo žaliavų kainos. Pašarų kainos beveik dvigubai išaugusios ir tos kainos stabilios, jos nekrenta žemyn. Prieš porą metų, visi prisimename, kuras buvo begėdiškai pigus, kainavo 1,2–1,3 €, dabar už tokią kainą kuro nenusipirksime“, – tikino jis. 

„Iš pradžių kainos turi stabilizuotis, kas ir įvyko, kalbant apie maistą, nes nuo metų pradžios kainos nebedidėjo. Dabar du mėnesius turėjome maisto kainų kritimą ir mažai abejonių, kad rugpjūtis bus kitoks mėnuo. Kainos ne tiek koreguojasi, kiek norėtų gyventojai, bet tendencija jau pasikeitusi“, – esamą situaciją apžvelgė ekonomistas Tadas Povilauskas.

REKLAMA

Stebi pirkėjų elgseną

Pricer.lt maisto krypties vadovas aiškino, kad kainas prekybininkai tikrai galėtų mažinti daugiau nei procentu.

„Norėjimas pripratinti prie dabartinio kainų lygio pardavimus palaikant akcijomis, visa ta kainų mažinimo propaganda, nes kitaip negalima pavadinti, zonduoja pirkėjų elgseną“, – įsitikinęs jis.

Štai kaip kainas ir akcijas mato gyventojai:

„Akcija, o rytoj ateik – akcijos nebėr. Tas pats.“

„Tos kainos po truputėlį dažnai kyla, nesuprasi, kiek prieš tai kainavo.“

„Tai yra laisva rinka ir sakyti, kad norime, kad tiek sumažintų prekybos tinklai, kad prekybos tinklams sumažintų didmenininkai, didmenininkams – gamintojai...“, – įvertino T. Povilauskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kol maistas per dvejus metus brango 45 procentais, vidutinė alga padidėjo 15 procentų. Panašu, kad žmonės jau įprato susiveržti diržus ir atsisakyti kitų pirkinių.

Beje, tikėtis kiaušinių atpigimo neverta. Po poros metų visos vištos turės gyventi laisviau – ant kraiko.

„Pereiti į šitą technologiją vien tik Lietuvoje reikėtų investuoti 60 mln. eurų. Tos investicijos bet kokiu atveju atsilieps kainai. Tai sakyčiau, kad kainų mažėjimui didelių galimybių sunku įžvelgti“, – įsitikinęs Paukštininkystės asociacijos prezidentas.

Per dvejus metus Lietuvoje atpigo tik dvi maisto prekės – pigiausi ryžiai ir pigiausia malta kava.

Daugiau apie tai – aukščiau esančiame vaizdo įraše. 

tv3.lt

Gerai gerai bėkite balsuokit vel už tuos pačius :D
siaip tai surenkamu pinigu biudzete turi but afigienas pervirsis!!!
vien nuo pvm visu prekiu, brangusiu nuo 100 iki 400proc
as kalbu rimtai 400proc uzsimete, statybu sektorius ir baldininkai!!!
mus valdzia mausto!
apie mokesciu kelima ir nauju rasyma NETURI BUT NE KALBOS!!!!
Valdžia prideda pensininkui kelis eurus,o po to atima trigubai.Ten sėdi ir jiems ant visų nusisvilpt,tik verkia kad per mažai jie gauna.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų