• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS



Šis juodas 1967 metų „Lincoln Continental" kažkas tokio ko turbūt dar niekam neteko matyti. Juodas limuzinas, su galingu varikliu ir „muscle cars" modifikacijomis, klasikinis limuzinas atgimęs sportiškame amplua. Agresyviai ne tik atrodo, bet ir skamba šis automobilis. Vien variklio užvedimas gali pravirkdyti miegančius vaikus kelių kilometrų atstumu. Ir šis monstras priklauso ne kam kitam, o Holivudo aktoriui Daksui Šepardui (Dax Shepard). Kur jis su šia mašina nusifilmavo kino juostoje „Hit and Run".
Iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti sunkiai patikima tokia istorija. Kaip toks populiarus aktorius gali turėti tokią mašiną ir dar kartu su ja vaidinti filme. Tačiau vaikinas yra labai paprastas ir nesusireikšminęs asmuo. O ir jo automobilis jam yra tikras šeimos narys. Jie abu išgyveno ir sunkius ir gerus laikus. Lyginant su kitomis blizgančiomis Holivudinėmis mašinomis („Ferrari", „Lamborghini" ar kokiu „Prius") šis „Continental"  išsiskiria savo aura, demoniškos prigimties aura.


Daksas gimė ir augo automobilių mieste, todėl automobiliai yra tokia pat jo DNR ląstelių dalis kaip ir žydros akys. Jis yra iš Detroito, JAV. Jo tėvas pardavinėjo „Ford" markės automobilius, o mama dirbo „GM" gamykloje. Ji pradėjo darbą ten nuo naktinės pamainos valytojos ir baigė karjerą kaip skyriaus vadovė. Kai vaikinui buvo 16 metų jis nedarė nieko kito, kaip slysdavo skersas į posūkius su „Chevrolet Corvette" arba „Impala" automobiliais. Tai kas dabar populiaru, jis jau mėgo daryti nuo 14 metų.


O štai darant šio „Lincoln" fotosesiją reikėjo važiuojančios mašinos nuotraukų. Todėl Daksas pasuko pora ratų aplink su daugiau nei dvi tonas sveriančiu ir 700 arklio galių turinčių „Continental". Na prasuko ne kaip įprasta, o išnaudojant visus iki vieno „arklius" (!).
Pilno įpurškimo „big-block" griausmingai virpantis ir drebantis „Ford" variklis degina ir plėšo asfaltą vos tik automobilis pajuda iš vietos. Vyrukas tikrai sugeba suvaldyti šia sunkiasvorę techniką. Gražiai ir elegantiškai slysdamas automobilis iš po savęs palieką degančių padangų dūmų tornadą. Ir taip pakartoja ne vieną kartą.


Savo laiku „Lincoln Continental" buvo tikras VIP automobilis, vežiodavęs itin svarbus asmenis. Ilga ir plati ratų bazė, daugybė vietos tiek priekyje, tiek gale leido patogiai dirbti važiuojant. Elektriniai langai, durys, autopilotas, elektrinės sėdynės, reguliuojama vairo padėtis - šie privalumai pavertė šį automobilį savo laikmečio legenda. O kur dar atskiro skyriaus vertos, tos romantiškos „suicide" stiliaus durys. Kurios kiekvieną įsėdimą ir išlipimą iš automobilio paversdavo ypatinga akimirka.
„Hit & Run" linksmas nuotykių filmas kuriame vaidino ir įspūdingus triukus atlikinėjo Dakso automobilis. Filmą parašė, prodiusavo, režisavo, montavo, atlikinėjo triukus ir vaidino tas pats Daksas Šepardas. Tiek daug padarė vienas žmogus, atrodo galima iš to nieko gero nesitikėti. Tačiau vyrukas ne iš kelmo spirtas, viską atliko puikiai ir šis filmas vienas geresnių automobilių gaudynių ir komedijos žanro atstovas ( nuo pat „Šerifas ir banditas" filmo laikų). Jeigu dar nematėte šio filmo, tai pats metas pažiūrėti.






„Lincoln'as" Dakso gyvenime atsirado kažkur 1999 metais, kai jis dar studijavo antropologija Kalifornijos, JAV universitete. Iš pradžių automobilį nusipirko vaikino draugas, iš vienos pagyvenusios moteriškės. Mašina buvo nuriedėjusi vos 37 tūkst. mylių ir buvo tikrai gerai išsilaikęs modelis. Daksas taip įsimylėjo automobilį, kad net pardavė savo super patikimą „Honda", išleido visas santaupas ir perpirko iš draugo „Lincoln". Tuomet jis buvo neseniai persikraustęs į Niujorką, JAV. Ir tas laikotarpis buvo pats skurdžiausias jo gyvenime. Tada tekdavo vykti į pokalbius dėl darbo šiuo prabangiu kreiseriu. Veliau jis vaidino per pasirodymus su įvairiomis trupėmis, karts nuo karto pasivaidendavo ir kokiame nors filme, ar seriale. Tada jau atsirado ir galimybių, leidžiančių pažaisti su automobiliais.


Kurį laiką vaikinas turėjo „Lonestar" pagamintą „Cobra" replika su „big-block" varikliu. Bet jam atsibodo triukšmas ir per užkluptą liūtį, lietaus lašų varvėjimas jam ant galvos. O „Linkolnas" ne iš tolo neprilygo „Cobros “ veržlumui, bet „Cobra" vis tiek iškeliavo ir prasidėjo darbai prie seno, gero ir mylimo limuzino. Nors automobilis po pasivažinėjimo su „Cobros" praktiškai nejudėjo iš vietos, nestabdė ir nesisuko. Daksas jį vis tiek labai mylėjo. Ir kartą jo bičiulis Tonis Loguzo pasiūlė paversti daugiau nei 2 tonas sveriančią geldą į kažką geresnio nei „Cadillac CTS-V".


Ir po metų savo dirbtuvėse „Loguzzo Motorsport" Sunlende, Kalifornijoje jis su savo sūnumi Taileriu padarė ką žadėjo. Tonis yra tas žmogus, į kurį kreipiasi prodiuseriai, norintys filmuose turėti unikalius automobilius. Jo sąskaitoje ne vienas garsus filmuose pasirodęs automobilis. Šis „Lincoln" ne ką prastesnis vyro darbo vaisius, automobilis buvo padarytas, kad tarnautų dar ilgai. Ir nebūtų numestas kokioje nors Holivudo studijos pakampėje, o stovėtų Dakso garaže.
Tonis Loguzo pirmiausiai pašalino „462 MEL" (Mercury Edsel Lincoln) variklį pakeisdamas nauju „Ford Racing 521ci big-block" (M-6007-521FT) motoru. Prie variklio buvo atlikta ir kelios modifikacijos, leidžiančios varikliui turėti net 700 arklio galias: „Mass-Flo" elektronine kuro valdymo sistema kartu su „Mallory" uždegimo ritėmis, „Aeromotive A-1000" kuro pompa, didžiulė „Mass-Flo" oro įsiurbimo sklendė ir „Edelbrock Victor" įsiurbimo sistema. Visa išmetimo sistema perdaryta su dviem rankų darbo unikaliais išmetimo kolektoriais ir „Flowmaster 44" išmetimo bakeliais. Prie variklio prijungta „Ford C6" transmisija, kuri turi 3.77 perdavimą.


Pakaba gavo ypatingai daug dėmesio, kadangi Daksas norėjo su automobiliu pasivažinėti kanjonų keliais. Tonis Loguzas sumeistravo savo gamybos rėmo sustiprinimus (visi to laikmečio „Lincoln" buvo „unibody" konstrukcijos). Šio sustiprinimo efektyvumas buvo akivaizdus, automobilis tapo kur kas standesnis. Priekinė pakabos dalis smarkiai pakeista, sumontuoti „KYB" reguliuojami amortizatoriai, bei papildomi stabilizatoriai. Gale sumontuotos pagal užsakymą pagamintos lingės ir stabilizatoriai, kurie dirba išvien su „QA1" koiloveriais. O „Delrin" įvorės buvo naudojamos visur kur tik įmanoma, kadangi automobilis patirs daug, labai daug ekstremalaus vairavimo.




Pagalvota ir apie stabdžius, buvo sutalpinta nauja „Wilwood" stabdžių sistema priekyje su 14 colių dydžio stabdžių diskais ir 6 cilindriukų stabdžių suportais. Gale „Wilwood" penkių cilindriukų stabdžių suportai. Atsirado ir naujas, papildomas stabdžių pedalas, kuris yra ralio automobilio stiliaus, ir įmontuotas kiek kairiau nei įprastas pedalas. Papildomas pedalas leidžia Daksui tiksliau atlikinėti įvairius triukus. Automobilio ratai ne ką kuklesni, nei pats automobilis, tai 20 colių dydžio ir 10 colių platumo „American Eagle" ratlankiai.
Interjere buvo atsisakyta šiek tiek prabangos ir pridėta sportiškumo. Standartiniai „foteliai" iškeliavo, o jų vietoje atsidūrė „Corbeau Racing" sportinės sedynės su 5 taškų sportiniais saugos diržais. Šalia gamyklinių indikatorių, skaitiklių atsirado tikslesni „Auto Meter" skaitikliai („gauges"). O vietoj gamyklinio radijo buvo sumontuotas palydovinis „Sony" grotuvas. Ir deja šis limuzinas neturi oro kondicionieriaus, jis iškeliavo kartu su standartiniu varikliu.




Gyvenimas automobilių sostine tituluojamame mieste Daksą taip paveikė, kad net sukūrė filmą, kur automobilis buvo dėmesio centre. Du mėgstamiausi vaikino filmai apie automobilius yra „Šerifas ir banditas" („Smokey & The Bandit") ir „Bullitas” („Bullit"). „Bulitas", kadangi Styvas Makvynas atliko visus automobilio triukus ir tai padarė klasiškai. O „Šerifas ir Banditas", nes viename filme puikiai pavaizduotos automobilių gaudynės ir komedija. Taigi jis sukūrė filmą, kuriame gali pats visą tai sujungti ir net atlikti. Filme „Hit & Run" Daksas atliko visus automobilio triukus, o tai  yra kai kas neįprasto. Kadangi jokia kino studija to nebūtų leidusi padaryti. Todėl jis pats rado pinigų sukurti kino juostai ir nereikėjo jokios pagalbos iš kokios nors studijos.


Tik laikas parodys, ar filmas įkvėps žmones sukurti kažką panašaus į šį 67-ųjų „Lincoln". Dabar vaikinas džiaugiasi, jog automobilis ir visa komanda išgyveno visus filmavimus ir net be policijos pasirodymo.






Štai ir automobilio modifikacijų sąrašas:
Variklis:
Type: Lima 385-series Ford big-block
Displacement: 521 ci
Block: factory, ’08 vintage
Bore & stroke: 4.390 x 3.62 inches
Compression ratio: 10:1
Rotating assembly: Scat nodular iron crankshaft, Eagle H-beam rods, Probe forged pistons
Cylinder heads: Super Cobra Jet, 72cc chambers
Camshaft: Ford Racing (M-6250-A514) solid-roller, .640-inch lift, 254/258 degrees duration at .050 lift
Valvetrain: solid roller lifters, overhead valves, 2.20-/1.76-inch valves
Intake manifold: Edelbrock Victor, single-plane
Induction: Mass-Flo fuel injection with 1,000-cfm throttle body
Exhaust: custom 2-inch primary long-tube headers with Flowmaster mufflers
Oiling: Melling high-volume oil pump
Ignition: Mallory, MSD wires
Cooling: stock SVO

Transmisija:
Pavarų dėžė: C6 with Gear Vendors overdrive, B&M torque converter
Diferencialas: Ford 9-inch with 3.77 gears

Pakaba ir stabdžiai:
Frame: stock unibody with custom fabricated subframe connectors
Front suspension: factory A-arms, KYB shocks, Speedway Engineering 1.25-inch sway bar
Rear suspension: custom leaf spring, QA1 adjustable coilovers, custom sway bar
Steering: stock Lincoln Continental
Front brakes: Wilwood 6-piston calipers with 14-inch Wilwood rotors
Rear brakes: dual Wilwood 4-piston calipers with 12-inch Wilwood rotors

Ratai ir padangos:
Wheels: American Eagle 20x10, front; 20x10, rear
Tires: Hankook Ventus AS; 255/45R20, front; 275/40R20, rear





*šaltinis - „PopularHotRodding"



Šis juodas 1967 metų „Lincoln Continental" kažkas tokio ko turbūt dar niekam neteko matyti. Juodas limuzinas, su galingu varikliu ir „muscle cars" modifikacijomis, klasikinis limuzinas atgimęs sportiškame amplua. Agresyviai ne tik atrodo, bet ir skamba šis automobilis. Vien variklio užvedimas gali pravirkdyti miegančius vaikus kelių kilometrų atstumu. Ir šis monstras priklauso ne kam kitam, o Holivudo aktoriui Daksui Šepardui (Dax Shepard). Kur jis su šia mašina nusifilmavo kino juostoje „Hit and Run".
Iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti sunkiai patikima tokia istorija. Kaip toks populiarus aktorius gali turėti tokią mašiną ir dar kartu su ja vaidinti filme. Tačiau vaikinas yra labai paprastas ir nesusireikšminęs asmuo. O ir jo automobilis jam yra tikras šeimos narys. Jie abu išgyveno ir sunkius ir gerus laikus. Lyginant su kitomis blizgančiomis Holivudinėmis mašinomis („Ferrari", „Lamborghini" ar kokiu „Prius") šis „Continental"  išsiskiria savo aura, demoniškos prigimties aura.


Daksas gimė ir augo automobilių mieste, todėl automobiliai yra tokia pat jo DNR ląstelių dalis kaip ir žydros akys. Jis yra iš Detroito, JAV. Jo tėvas pardavinėjo „Ford" markės automobilius, o mama dirbo „GM" gamykloje. Ji pradėjo darbą ten nuo naktinės pamainos valytojos ir baigė karjerą kaip skyriaus vadovė. Kai vaikinui buvo 16 metų jis nedarė nieko kito, kaip slysdavo skersas į posūkius su „Chevrolet Corvette" arba „Impala" automobiliais. Tai kas dabar populiaru, jis jau mėgo daryti nuo 14 metų.


O štai darant šio „Lincoln" fotosesiją reikėjo važiuojančios mašinos nuotraukų. Todėl Daksas pasuko pora ratų aplink su daugiau nei dvi tonas sveriančiu ir 700 arklio galių turinčių „Continental". Na prasuko ne kaip įprasta, o išnaudojant visus iki vieno „arklius" (!).
Pilno įpurškimo „big-block" griausmingai virpantis ir drebantis „Ford" variklis degina ir plėšo asfaltą vos tik automobilis pajuda iš vietos. Vyrukas tikrai sugeba suvaldyti šia sunkiasvorę techniką. Gražiai ir elegantiškai slysdamas automobilis iš po savęs palieką degančių padangų dūmų tornadą. Ir taip pakartoja ne vieną kartą.


Savo laiku „Lincoln Continental" buvo tikras VIP automobilis, vežiodavęs itin svarbus asmenis. Ilga ir plati ratų bazė, daugybė vietos tiek priekyje, tiek gale leido patogiai dirbti važiuojant. Elektriniai langai, durys, autopilotas, elektrinės sėdynės, reguliuojama vairo padėtis - šie privalumai pavertė šį automobilį savo laikmečio legenda. O kur dar atskiro skyriaus vertos, tos romantiškos „suicide" stiliaus durys. Kurios kiekvieną įsėdimą ir išlipimą iš automobilio paversdavo ypatinga akimirka.
„Hit & Run" linksmas nuotykių filmas kuriame vaidino ir įspūdingus triukus atlikinėjo Dakso automobilis. Filmą parašė, prodiusavo, režisavo, montavo, atlikinėjo triukus ir vaidino tas pats Daksas Šepardas. Tiek daug padarė vienas žmogus, atrodo galima iš to nieko gero nesitikėti. Tačiau vyrukas ne iš kelmo spirtas, viską atliko puikiai ir šis filmas vienas geresnių automobilių gaudynių ir komedijos žanro atstovas ( nuo pat „Šerifas ir banditas" filmo laikų). Jeigu dar nematėte šio filmo, tai pats metas pažiūrėti.






„Lincoln'as" Dakso gyvenime atsirado kažkur 1999 metais, kai jis dar studijavo antropologija Kalifornijos, JAV universitete. Iš pradžių automobilį nusipirko vaikino draugas, iš vienos pagyvenusios moteriškės. Mašina buvo nuriedėjusi vos 37 tūkst. mylių ir buvo tikrai gerai išsilaikęs modelis. Daksas taip įsimylėjo automobilį, kad net pardavė savo super patikimą „Honda", išleido visas santaupas ir perpirko iš draugo „Lincoln". Tuomet jis buvo neseniai persikraustęs į Niujorką, JAV. Ir tas laikotarpis buvo pats skurdžiausias jo gyvenime. Tada tekdavo vykti į pokalbius dėl darbo šiuo prabangiu kreiseriu. Veliau jis vaidino per pasirodymus su įvairiomis trupėmis, karts nuo karto pasivaidendavo ir kokiame nors filme, ar seriale. Tada jau atsirado ir galimybių, leidžiančių pažaisti su automobiliais.


Kurį laiką vaikinas turėjo „Lonestar" pagamintą „Cobra" replika su „big-block" varikliu. Bet jam atsibodo triukšmas ir per užkluptą liūtį, lietaus lašų varvėjimas jam ant galvos. O „Linkolnas" ne iš tolo neprilygo „Cobros “ veržlumui, bet „Cobra" vis tiek iškeliavo ir prasidėjo darbai prie seno, gero ir mylimo limuzino. Nors automobilis po pasivažinėjimo su „Cobros" praktiškai nejudėjo iš vietos, nestabdė ir nesisuko. Daksas jį vis tiek labai mylėjo. Ir kartą jo bičiulis Tonis Loguzo pasiūlė paversti daugiau nei 2 tonas sveriančią geldą į kažką geresnio nei „Cadillac CTS-V".


Ir po metų savo dirbtuvėse „Loguzzo Motorsport" Sunlende, Kalifornijoje jis su savo sūnumi Taileriu padarė ką žadėjo. Tonis yra tas žmogus, į kurį kreipiasi prodiuseriai, norintys filmuose turėti unikalius automobilius. Jo sąskaitoje ne vienas garsus filmuose pasirodęs automobilis. Šis „Lincoln" ne ką prastesnis vyro darbo vaisius, automobilis buvo padarytas, kad tarnautų dar ilgai. Ir nebūtų numestas kokioje nors Holivudo studijos pakampėje, o stovėtų Dakso garaže.
Tonis Loguzo pirmiausiai pašalino „462 MEL" (Mercury Edsel Lincoln) variklį pakeisdamas nauju „Ford Racing 521ci big-block" (M-6007-521FT) motoru. Prie variklio buvo atlikta ir kelios modifikacijos, leidžiančios varikliui turėti net 700 arklio galias: „Mass-Flo" elektronine kuro valdymo sistema kartu su „Mallory" uždegimo ritėmis, „Aeromotive A-1000" kuro pompa, didžiulė „Mass-Flo" oro įsiurbimo sklendė ir „Edelbrock Victor" įsiurbimo sistema. Visa išmetimo sistema perdaryta su dviem rankų darbo unikaliais išmetimo kolektoriais ir „Flowmaster 44" išmetimo bakeliais. Prie variklio prijungta „Ford C6" transmisija, kuri turi 3.77 perdavimą.


Pakaba gavo ypatingai daug dėmesio, kadangi Daksas norėjo su automobiliu pasivažinėti kanjonų keliais. Tonis Loguzas sumeistravo savo gamybos rėmo sustiprinimus (visi to laikmečio „Lincoln" buvo „unibody" konstrukcijos). Šio sustiprinimo efektyvumas buvo akivaizdus, automobilis tapo kur kas standesnis. Priekinė pakabos dalis smarkiai pakeista, sumontuoti „KYB" reguliuojami amortizatoriai, bei papildomi stabilizatoriai. Gale sumontuotos pagal užsakymą pagamintos lingės ir stabilizatoriai, kurie dirba išvien su „QA1" koiloveriais. O „Delrin" įvorės buvo naudojamos visur kur tik įmanoma, kadangi automobilis patirs daug, labai daug ekstremalaus vairavimo.




Pagalvota ir apie stabdžius, buvo sutalpinta nauja „Wilwood" stabdžių sistema priekyje su 14 colių dydžio stabdžių diskais ir 6 cilindriukų stabdžių suportais. Gale „Wilwood" penkių cilindriukų stabdžių suportai. Atsirado ir naujas, papildomas stabdžių pedalas, kuris yra ralio automobilio stiliaus, ir įmontuotas kiek kairiau nei įprastas pedalas. Papildomas pedalas leidžia Daksui tiksliau atlikinėti įvairius triukus. Automobilio ratai ne ką kuklesni, nei pats automobilis, tai 20 colių dydžio ir 10 colių platumo „American Eagle" ratlankiai.
Interjere buvo atsisakyta šiek tiek prabangos ir pridėta sportiškumo. Standartiniai „foteliai" iškeliavo, o jų vietoje atsidūrė „Corbeau Racing" sportinės sedynės su 5 taškų sportiniais saugos diržais. Šalia gamyklinių indikatorių, skaitiklių atsirado tikslesni „Auto Meter" skaitikliai („gauges"). O vietoj gamyklinio radijo buvo sumontuotas palydovinis „Sony" grotuvas. Ir deja šis limuzinas neturi oro kondicionieriaus, jis iškeliavo kartu su standartiniu varikliu.




Gyvenimas automobilių sostine tituluojamame mieste Daksą taip paveikė, kad net sukūrė filmą, kur automobilis buvo dėmesio centre. Du mėgstamiausi vaikino filmai apie automobilius yra „Šerifas ir banditas" („Smokey & The Bandit") ir „Bullitas” („Bullit"). „Bulitas", kadangi Styvas Makvynas atliko visus automobilio triukus ir tai padarė klasiškai. O „Šerifas ir Banditas", nes viename filme puikiai pavaizduotos automobilių gaudynės ir komedija. Taigi jis sukūrė filmą, kuriame gali pats visą tai sujungti ir net atlikti. Filme „Hit & Run" Daksas atliko visus automobilio triukus, o tai  yra kai kas neįprasto. Kadangi jokia kino studija to nebūtų leidusi padaryti. Todėl jis pats rado pinigų sukurti kino juostai ir nereikėjo jokios pagalbos iš kokios nors studijos.


Tik laikas parodys, ar filmas įkvėps žmones sukurti kažką panašaus į šį 67-ųjų „Lincoln". Dabar vaikinas džiaugiasi, jog automobilis ir visa komanda išgyveno visus filmavimus ir net be policijos pasirodymo.






Štai ir automobilio modifikacijų sąrašas:
Variklis:
Type: Lima 385-series Ford big-block
Displacement: 521 ci
Block: factory, ’08 vintage
Bore & stroke: 4.390 x 3.62 inches
Compression ratio: 10:1
Rotating assembly: Scat nodular iron crankshaft, Eagle H-beam rods, Probe forged pistons
Cylinder heads: Super Cobra Jet, 72cc chambers
Camshaft: Ford Racing (M-6250-A514) solid-roller, .640-inch lift, 254/258 degrees duration at .050 lift
Valvetrain: solid roller lifters, overhead valves, 2.20-/1.76-inch valves
Intake manifold: Edelbrock Victor, single-plane
Induction: Mass-Flo fuel injection with 1,000-cfm throttle body
Exhaust: custom 2-inch primary long-tube headers with Flowmaster mufflers
Oiling: Melling high-volume oil pump
Ignition: Mallory, MSD wires
Cooling: stock SVO

Transmisija:
Pavarų dėžė: C6 with Gear Vendors overdrive, B&M torque converter
Diferencialas: Ford 9-inch with 3.77 gears

Pakaba ir stabdžiai:
Frame: stock unibody with custom fabricated subframe connectors
Front suspension: factory A-arms, KYB shocks, Speedway Engineering 1.25-inch sway bar
Rear suspension: custom leaf spring, QA1 adjustable coilovers, custom sway bar
Steering: stock Lincoln Continental
Front brakes: Wilwood 6-piston calipers with 14-inch Wilwood rotors
Rear brakes: dual Wilwood 4-piston calipers with 12-inch Wilwood rotors

Ratai ir padangos:
Wheels: American Eagle 20x10, front; 20x10, rear
Tires: Hankook Ventus AS; 255/45R20, front; 275/40R20, rear





*šaltinis - „PopularHotRodding"

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų