Omni-channel formato parduotuvėje, įsikūrusioje Vilniuje Žvėryne, klientai gali apžiūrėti ir paliesti prekes bei įsigyti jas greitai, nestovėdami eilėse, rašoma pranešime spaudai. „Pigu.lt“ prognozuoja, kad per pirmuosius metus parduotuvė ir joje veikiantis prekių atsiėmimo centras sugeneruos 1 mln. Eur. apyvartą, o per dieną aptarnaus iki 5 tūkst. klientų ir atiduos 10 000 prekių Kalėdiniu periodu.
„Tyrimai rodo, kad internetinę prekybą vartotojai vertina dėl greitesnio ir patogesnio apsipirkimo, didesnio asortimento ir geresnių kainų, tačiau, „Eurostat“ duomenimis, trys ketvirtadaliai vartotojų prekes vis dar nori pamatyti gyvai, pačiupinėti. Reaguodami į vartotojų poreikius, pristatome vienintelę tokią Baltijos šalyse parduotuvę, kurioje susipina apsipirkimo internetu patogumas ir greitis bei vis dar vertinamas sąlytis su prekėmis. Kol kas tokia parduotuvė veiks Vilniuje, ateityje, matydami klientų poreikius, neatmetame galimybės tokias parduotuves atidaryti ir kituose didžiuosiuose miestuose bei Latvijoje ir Estijoje“, — naują parduotuvę pristato Dainius Liulys, „Pigu.lt“ generalinis direktorius.
Atidarydama naujos koncepcijos parduotuvę, įmonė tikisi paskatinti įvairių baimių ir abejonių turinčius žmones pabandyti apsipirkti internetu. Šioje parduotuvėje klientai, išsirinkę prekę, turės užsirašyti jos ID kodą, susirasti prekę prie vieno iš 8 įrengtų kompiuterių, užsakyti, tuomet išsimušti eilės numerį ir vėliausiai per 5 min. prekę galės atsiimti prie kasos. Dalį prekių klientai galės imti tiesiai iš ekspozicijos.
Iš viso parduotuvės ekspozicijoje bus 2500 skirtingų prekių pavadinimų iš 14 skirtingų kategorijų. Greta įrengtame sandėlyje papildomai bus dar 1000 prekių. Dėl įdiegtos modernios sandėlio sistemos, prekės bus suruošiamos per 5 min. Prie parduotuvėje esančių kompiuterių klientai galės užsakyti ir prekių iš viso „Pigu.lt“ asortimento, o jas atsiimti bus galima vėliau tą pačią ar kitą dieną čia pat veikiančiame prekių atsiėmimo centre ar gauti į namus, biurą ar paštomatus.
„Parduotuvėje įdiegėme inovatyvias sandėlio aptarnavimo sistemas, leidžiančias užtikrinti dar didesnį prekių suruošimo greitį, bei mūsų rinkoje dar nenaudojamas elektronines etiketes. Šios etiketės leidžia operatyviai perteikti internete greitai besikeičiančias kainas ir tai leidžia daryti ne tik realiu laiku, bet ir minimaliais kaštais, nes nereikia gausybės žmonių, kasdien keičiančių kainas, kad užtikrintų klientams teisingą informaciją“, — sako D. Liulys.
Baltijos šalys – didelio potencialo e-rinka
„Pigu.lt“ vadovas pabrėžia, kad tiek Lietuvos, tiek kitų Baltijos šalių internetinės prekybos rinka turi didelį potencialą augti, tad tikimasi, kad naujoji parduotuvė paskatins žmones drąsiau apsipirkti internetu, ir prisidės prie spartesnio internetinės prekybos augimo.
2015 m. statistikos departamento duomenimis, iš 6 mln. Baltijos šalių vartotojų 1,6 mln. yra pirkę internetu, prognozuojama, kad 2016 m šis skaičius sieks 1,8 mln pirkėjų. Aktyviausiai internetu apsiperka estai. Pernai 59 proc. estų bent kartą pirko internetu. Lietuva atsilieka labiausiai — pernai internetu pirko 32 proc. lietuvių, o Latvijoje – 38 proc. gyventojų. Internetinė prekyba labiausiai išplėtota Šiaurės Europoje, čia 2015 m. internetu pirko 69 proc. gyventojų.
Atitinkamai skiriasi ir išlaidos apsiperkant internetu. „Ecommerce News“ duomenimis, pernai vienos mažiausių išlaidų perkant internetu teko lietuviams – vidutiniškai 356 Eur per metus (latviams 367 Eur, estams 468 Eur). Daugiausiai išleido norvegai — 2448 Eur.
„Prognozuojame, kad iki 2021 m. lietuviai vidutiniškai internetu išleis virš 1000 Eur per metus ir tai bus dvigubai daugiau nei šiais metais ir tiek, kiek vidutiniškai išleidžiama Centrinėje Europoje ir tokios šalyse kaip Vokietija. Potencialas rinkos augimui yra išties didelis, nes atotrūkis nuo Vakarų ir Šiaurės Europos vis dar labai žymus, todėl tai suteikia prielaidas ir mūsų grupės augimo perspektyvoms. Augs ne tik žmonių dalis, kuri perka internete, bet ir vidutinė išleidžiama suma, nes vis daugiau kasdienių pirkinių bus patikėta internetui, — prognozuoja „Pigu.lt“ generalinis direktorius. – Šiais metais „Pigu grupės“ apyvarta augo 30 proc., tokį tempą prognozuojame išlaikyti ir ateinančius 5 metus. Planuojame, jog jau kitų metų pabaigoje grupės apyvarta pasieks 100 mln. Eur“.
Planuojama, jog šiais metais „Pigu grupės“ konsoliduota apyvarta sudarys 72 mln. Eur, Lietuvoje „Pigu.lt“ apyvarta sieks beveik 43 mln. Eur. Prognozuojama, kad iki metų galo „Pigu grupėje“ bus suruošta 1,5 mln. užsakymų ir kas antras, kuris perka prekes internetu Lietuvoje, bei kas trečias Baltijos šalyse bus pirkęs „Pigu grupės“ e. parduotuvėse.
Kitais metais „Pigu.lt“ tikisi, jog pirkėjų internetu skaičius išaugs dar 200 tūkst. Baltijos šalyse ir bent pusę jų pirkimą išbandys „Pigu grupėje“. Tam per ateinančius 5 metus numatyti 6 mln. Eur investicijų, nukreiptų į apsipirkimo mobiliaisiais įrenginiais vystymą, logistikos ir aptarnavimo gerinimą, o tai leistų prekes tą pačią dieną pristatyti visoje Lietuvoje, taip pat į asortimento didinimą bei sandėlių plėtrą.