• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pietų Korėjos kelto, kuris apvirto ir nuskendo prieš dvi dienas, kapitonas avarijos momentu nebudėjo vairinėje, tyrėjai pranešė penktadienį, didėjant visuomenės pasipiktinimui dėl stringančių gelbėjimo darbų, tikintis dar rasti gyvų žmonių nugrimzdusiame laive po to, kai šimtai keleivių buvo paskelbti dingusiais.

Pietų Korėjos kelto, kuris apvirto ir nuskendo prieš dvi dienas, kapitonas avarijos momentu nebudėjo vairinėje, tyrėjai pranešė penktadienį, didėjant visuomenės pasipiktinimui dėl stringančių gelbėjimo darbų, tikintis dar rasti gyvų žmonių nugrimzdusiame laive po to, kai šimtai keleivių buvo paskelbti dingusiais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Praėjus daugiau nei dviem dienoms po to, kai 6 825 tonų talpos keltas „Sewol“ netikėtai pasviro, apvirto ir nuskendo, daugiau nei 500 išvargusių narų, kovojančių su stipriomis jūros srovėmis beveik nulinio matomumo sąlygomis, dar nesugebėjo patekti į kelto vidų.

REKLAMA

Patvirtintų aukų skaičius padidėjo iki 28, tačiau labiausiai nerimaujama dėl 268 dingusių žmonių, kurių dauguma – vidurinės mokyklos moksleiviai, plaukę į pietinę kurortinę Čedžu salą.

Naujai aptikti kūnai plūduriavo vandenyje, ir nei vienas iš jų nebuvo ištrauktas iš paties laivo, sakė pakrančių sargybos pareigūnai, narų komandoms stengianti patekti į nugrimzdusį keltą ir liekant vis mažiau vilčių rasti gyvų žmonių susidariusiose oro kišenėse.

REKLAMA
REKLAMA

„Du narai šiuo metu leidžia deguonį į laivą“, – sakė vienas pakrančių sargybos pareigūnas.

Vienintelė virš vandens iškilusi laivo pirmagalio dalis nugrimzdo po bangomis penktadienio popietę.

Meteorologinės sąlygos buvo sudėtingos: lijo, tvyrojo rūkas, jūra smarkiai bangavo.

Iš 475 laive buvusių žmonių buvo išgelbėti tik 179, o nuo trečiadienį daugiau gyvų likusių žmonių nebuvo rasta.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Trys didžiuliai plaukiojantys kranai atvyko į nelaimės vietą, bet regiono pakrančių sargybos vadas Kim Soo-hyunas (Kim Suhjunas) pabrėžė, kad daugiadenį laivą bus mėginama iškelti tik tuomet, kai nebeliks jokių abejonių, kad jo viduje nebėra gyvų žmonių.

REKLAMA

Iškėlimas tik po gelbėjimo operacijos

„Noriu aiškiai pasakyti: jokie iškėlimo darbai nebus vykdomi prieš (žuvusiųjų) šeimų valią“, – sakė jis.

Laive buvo 352 moksleiviai, o tų, kurie nebuvo išgelbėti, tėvai piktinasi, anot jų, neadekvačiais pareigūnų veiksmais.

„Praėjo dvi dienos, bet niekas nebuvo ištrauktas gyvas“, – skundėsi Lee Yong-gi (Li Jongi), kurio sūnus buvo tarp dingusių moksleivių.

REKLAMA

„Tvirtai tikiu, kad tie vaikai gyvi. Mums reikia kuo greičiau juos išgelbėti. Bet pareigūnai vilkina“, – jis sakė naujienų agentūrai AFP.

Pirmuoju įniršio taikiniu tapo laivo kapitonas Lee Joon-seokas (Li Čunsokas) ir 28 įgulos nariai, kurių dauguma išsigelbėjo.

Prokurorai sakė, kad preliminarūs tyrimo rezultatai parodė, jog avarijos metu vairinėje vadovavo trečiasis kapitono padėjėjas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Kapitonas nevadovavo, kai įvyko avarija“, – prokuroras Park Jae-eokas (Pak Čėokas) sakė per spaudos konferenciją.

Lee Joon-seokas avarijos momentu buvo „laivo gale“, pažymėjo Park Jae-eokas, nepateikdamas daugiau detalių.

Kapitonas ketvirtadienį atsiprašė aukų ir jų artimųjų, tačiau nepateikė jokio aiškaus paaiškinimo, kodėl „Sewol“ apvirto.

REKLAMA

„Man išties labai gaila dėl keleivių, aukų ir šeimų, – sakė Lee Joon-seokas. – Jaučiu gėdą.“

Jūrų reikalų ministerijos duomenys rodo, kad keltas staiga pasuko, prieš pasiųsdamas pirmąjį nelaimės signalą.

Kai kurių ekspertų nuomone, tas staigus posūkis galėjo išjudinti laive buvusius sunkius krovinius, tarp kurių buvo per 150 automobilių, ir sumažinti jo stabilumą, todėl keltas smarkiai pasviro ir galiausiai apvirto.

REKLAMA

Tačiau kiti kėlė prielaidą, kad posūkis galėjo įvykti dėl susidūrimo su povandeniniu rifu arba kitokiu pasinėrusiu objektu.

Tyrėjai aiškinasi ne vien avarijos priežastis, bet ir kelia klausimus, kodėl keleiviams buvo liepta likti savo kabinose ir vietose maždaug 40 minučių po to, kai laivas pradėjo svirti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Laikraščių vedamieji tryško pagieža, o dienraštis „Dong-A Ilbo“ pareiškė, kad gelbėjimo operacija yra „absurdiška“.

„Mūsų laivų statybos pramonės viena iš geriausių XXI amžiuje, tačiau mūsų mąstysena tebėra XIX amžiaus“, – piktinosi laikraštis.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų