Sostinėje tiesiamo Pietinio aplinkkelio statybos darbai kone pusmečiu lenkia numatytą grafiką. Viena pagrindinių miesto eismo arterijų tapsiantis aplinkkelis turėtų būti baigtas lapkritį. Kitas, vakarinis miesto aplinkkelis buksuoja.
Tiesiamas Vilniaus pietinis aplinkkelis turėtų itin palengvinti judėjimą mieste bei padėti sunkiajam transportui aplenkti miesto centrą. Kelio tiesimo darbai turėję pasibaigti kitų metų kovo-balandžio mėnesiais, gali būti baigti jau šį lapkritį.
„Statytojai mus patikino, kad viadukas virš Savanorių žiedo gali būti baigtas jau lapkritį“, – sakė savivaldybės Ūkio departamento vadovo pavaduotojas Antanas Mikalauskas.
Vakar savivaldybės viešųjų pirkimų komisijos posėdyje atplėšti vokais su pasiūlymais atlikti vienos iš aplinkkelio dalių – viaduko virš Geležinio Vilko gatvės bandymus.
„Jau anksčiau atidarėme kai kurias naujas ir rekonstruotas aplinkkelio gatves, trūksta tik viaduko“, – patikino Pietinio aplinkkelio projektą koordinuojanti Renata Sudikienė.
Nuo praėjusio penktadienio miestiečiai jau gali naudotis Vandentiekio ir Kuršių gatvėmis, rekonstruotomis Barbiškių ir Iešmininkų gatvėmis, taip pat atidarytas viadukas virš Naugarduko gatvės ir tunelis po geležinkeliu Vilnius-Kaunas. Visas projektas vertinamas apie 270 mln. Lt.
Vakarinis „buksuoja“
Vakarinio miesto aplinkkelio statybos darbai taip sėkmingai nevyksta. Praėjusią savaitę savivaldybė gavo Viešųjų pirkimų tarnybos raštą, kuriame priekaištaujama dėl konkurso aplinkkeliui statybos sąlygų. Tarnybos nuomone, sąlyga, kad konkurse gali dalyvauti tik tos bendrovės, kurios jau yra stačiusios objektą už mažiausiai 87,7 mln. Lt diskriminuoja kitas Lietuvos statybų bendroves. Tokius reikalavimus galėtų įgyvendinti tik 2 įmonės – „Panevėžio keliai“ ir bendrovė „Fegda“, vykdanti Pietinio aplinkkelio statybas. Dėl šių priežasčių savivaldybėje vakarinio aplinkkelio statybai turėtų būti rengiamas naujas viešasis konkursas. Valdininkai baiminasi, kad konkursą laimėjusi maža įmonė bus nepajėgi įgyvendinti projektą ir delsiant gali būti praprastos Europos Sąjungos šiam projektui skiriamos lėšos.
Viadukų bandymas
„Projektuotojai apskaičiuoja maksimalų tilto apkrovimą. Sunkiasvorės mašinos prikraunamos žvyro ar smėlio ir važiuoja viaduku. Gaji ir sena tradicija, kai po viaduku stovi jo projektuotojai ir statytojai. Aišku, dabar statybos jau kitokios ir viadukai ant galvų negriūva. Pats bandymas jau iš esmės yra formalumas“, – aiškino „Vilniaus kapitalinės statybos“ vadovas Albertas Vitėnas.