Hibridinė technologija papildys ir taip ganėtinai plačią elektrifikuotų jėgainių gamą, kurioje šiuo metu jau yra įkraunamos hibridinės sistemos, 100 proc. elektra arba vandenilio degalų elementais varomos pavaros.
48 voltų „Peugeot“ hibridinę sistemą sudaro naujos kartos benzininis 136 AG galios „PureTech“ variklis montuojamas drauge su nauja elektrifikuota 6 laipsnių dvigubos sankabos pavarų dėže, kurioje efektyviai integruotas elektros motoras. Šioje technologijoje naudojama važiavimo metu įsikraunanti baterija leidžia išvystyti didesnį sukimo momentą esant žemiems sūkiams ir iki 15 proc. sumažinti degalų sąnaudas (3008 modelio CO2 emisija siekia 126 g/km, o 5008 – nuo 128 g/km).
Paprastas veikimas
Vairuotojas hibridinės sistemos veikimą visuomet galės stebėti „PEUGEOT i-Cockpit“ prietaisų skydelyje, o skirtingi važiavimo režimai galės būti aktyvuojami automatiškai. Siekiant užtikrinti mažiausias įmanomas degalų sąnaudas, kasdienio vairavimo sąlygomis vidaus degimo variklis ir elektros motoras bet kuriuo metu galės veikti tiek drauge, tiek ir atskirai.
Intensyvaus pagreitėjimo metu, kol benzininio variklio sūkiai bus žemi, papildomą sukimo momentą suteiks elektros motoras. Stabdymo metu benzininis variklis bus atjungiamas, o generatoriaus režimu veikiantis elektros motoras įkraus 48 voltų bateriją.
Mieste įveikiant nedidelius atstumus, o taip pat manevruojant veiks tik hibridinės jėgainės elektros motoras. Toks režimas išsiskiria nuline tarša ir leidžia saugoti aplinką.
Apčiuopiama nauda
Lyginant su panašių techninių charakteristikų neelektrifikuotu benzininiu varikliu, C segmento miesto visureigyje montuojama hibridinė sistema leis maždaug 1 l/100 km (pagal WLTP bandymų ciklą) sumažinti degalų sąnaudas.
Pavaros efektyvumas itin juntamas mieste (minus 2,5 l/100 km) ir važiuojant nedideliu greičiu užmiesčio keliuose (minus 0,7 l/100 km). Tuo metu magistralėje degalų sąnaudų rodikliai išliks nepakitę. Toks pavaros našumas leidžia vidutiniškai 20 g/km sumažinti 3008 ir 5008 modelių CO2 emisijas (matuojant pagal WLTP bandymų ciklą).
Jei baterija bus pakankamai įkrauta, hibridinė sistema leis pajudėti iš vietos, manevruoti (pavyzdžiui, parkuojant automobilį) ir važiuoti nedideliu greičiu miesto sraute vien naudojant elektros energiją. Urbanizuotose vietovėse pusę laiko „Peugeot 3008“ ir „5008“ modeliais bus galima nuvažiuoti vien elektros režimu.
Jei važiuojant didesniu greičiu (iki 145 km/val.) vairuotojas atleis akceleratorių ir automobilis išlaikys pastovų judėjimo tempą arba pradės lėtėti, vidaus degimo variklis išsijungs. Kuomet važiuojant nedideliu greičiu vairuotojui prireiks šiek tiek daugiau traukos, elektros motoras suteiks vienkartinį papildomo sukimo momento impulsą. Tokiu būdu benzininio variklio turbinos delsimas išliks kone nepastebimas, o tai leis išvengti transmisijos perjungimų į žemesnę pavarą ir užtikrins geresnę dinamiką bei aukštesnį komforto lygį.
Vairuotojui spaudžiant akceleratorių iki galo, elektros motoras suteiks papildomus 9 kW (maždaug 12 AG) galios.
Moderni hibridinė sistema
Visos naujos hibridinės jėgainės dalys telpa variklio skyriuje, išskyrus 48 voltų bateriją, kuri „Peugeot 3008“ ir „5008“ modeliuose bus montuojama po vairuotojo sėdyne. Sistemą sudaro naujos kartos 1,2 litro „PureTech“ benzininis variklis, kuris buvo specialiai tobulinamas taip, kad galėtų būti optimaliai integruotas į hibridinę jėgainę. Naujasis motoras išvysto 136 AG (100 kW) galią esant 5500 aps./min. ir 230 Nm sukimo momentą ties 1750 aps./min.
Variklio našumas pastebimai išaugo pritaikius kintamos geometrijos turbokompresorių.
Hibridinėje sistemoje taip pat montuojama specialiai tam skirta nepertraukiamą sukimo momento perdavimą užtikrinanti nauja elektrifikuota 6 laipsnių dvigubos sankabos pavarų dėžė. Transmisijos korpuse taip pat įrengtas elektros motoras, įtampos keitiklis ir valdymo blokas. Toks inžinerinis sprendimas leido sumažinti automobilio svorį ir tuo pat metu užtikrinti puikias dinamines charakteristikas.
Pavarų dėžėje montuojamas integruotas sinchroninis elektros motoras su nuolatiniu magnetu išvysto maksimalią 21 kW (28 AG) galią ir didžiausią 55 Nm sukimo momentą. Tai leidžia didelio sukimo momento nereikalaujančiose situacijose naudoti vien elektros režimą ir tokiu būdu sumažinti degalų sąnaudas.
Elektros motoras taip pat veiks ir kaip pagrindinis vidaus degimo variklio starteris. 48 voltų elektros sistemos maitinamas starteris vidaus degimo variklį suks per įprastą diržą. Tai leis užtikrinti greitą ir sklandų benzininio variklio užvedimą.
Bendroji 48 voltų ličio jonų baterijos talpa siekia 898 Wh, iš kurių efektyviai panaudojama gali būti 432 Wh. Baterija sukurta taip, kad per visą automobilio eksploatacijos laikotarpį išlaikytų maksimalų efektyvumą. Aukštos įtampos baterijai suteikiama 8 metų arba 160 000 km garantija.
48 voltų baterija montuojama po vairuotojo sėdyne. Lyginant su montavimu po galinėmis sėdynėmis, toks išdėstymas leidžia išsaugoti maksimalią salono erdvę, o bagažinės dydis taip pat išlieka nepakitęs. Naudojami trumpesni laidai taip pat leidžia sumažinti energijos perdavimo nuostolius, o optimalus svorio pasiskirstymas (baterija montuojama praktiškai automobilio centre) garantuoja didesnį vairavimo malonumą.
Specifinė įranga
„Peugeot 3008“ ir „5008“ modeliuose veikia dviejų tipų elektros instaliacija. Žemos įtampos 12 voltų laidynas maitina automobilio vidinę įrangą, o aukštos įtampos 48 voltų tinklas – hibridinę sistemą. Elektrą gamina tik 48 voltų generatorius. Energijos perdavimui į 12 voltų automobilio sistemą naudojamas nuolatinės srovės įtampos keitiklis.
Hibridiniuose „Peugeot“ modeliuose taip pat montuojamas specialus ekranas. Šiame skaitmeniniame ekrane rodomas 100 proc. elektros režimo veikimas (mėlynos spalvos spidometras), energijos srautų pasiskirstymas sistemoje, baterijos įkrovimo lygis, pavaros režimo galios skalė (įkrovimas „Charge“, ekonomiškas „Eco“ ir galios „Power“) ir pasirinkto laikotarpio elektros režimo naudojimo proporcija. Pastarasis rodiklis gali būti matomas ir kiekvienos kelionės pabaigoje.
Šiuose modeliuose taip pat bus montuojama AVAS (angl. Acoustic Vehicle Alerting System) sistema, kuri važiuojant iki 30 km/val. greičiu įspėja pėsčiuosius arba dviratininkus apie artėjančią elektros motoru varomą transporto priemonę.
Greitai – ir kituose modeliuose
Naujoji jėgainė pakeis iki šiol siūlytą „PureTech 130 EAT8“ benzininio variklio ir automatinės pavarų dėžės derinį ir greitai bus montuojama beveik visuose „Peugeot“ gamos modeliuose: 208, 2008, 308, 308 SW bei naujajame 408.
„Peugeot 3008“ ir „5008“ krosoveriai bus gaminami Sošo mieste (Prancūzija) esančioje gamykloje. Europos rinkoje automobiliai bus parduodami nuo antrojo 2023 metų ketvirčio.