Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
„Peugeot“ pristatytas 9X8 hibridinis superautomobilis – gerokai daugiau nei vien tik ištvermės varžyboms skirtas bolidas. 2022-aisiais ilgų nuotolių lenktynėse debiutuosiantis modelis tapo priminimu, kad ir šiandien projektuojant naujausius automobilius galima suderinti pažangiausias technologijas ir unikalų, akį traukiantį dizainą.
Naujojo 9X8 hibridinio superautomobilio išvaizdą „
Peugeot“ dizaino komandos specialistai kūrė be ryškesnių suvaržymų. Tačiau net ir lenktynių automobilio eksterjere aiškiai pastebimi prekių ženklui būdingi bruožai: elegantiškas siluetas, greitį įkūnijančios aptakios linijos, kurių formuojamą vaizdą sustiprina sportiniai akcentai – platūs apgalvotos konstrukcijos sparnai.
Taip pat neįmanoma nepastebėti tris nagus primenančių žibintų, kurie atpažįstami visuose naujuose liūto prekių ženklu pažymėtuose modeliuose.
Visų dizainerių svajonė
Kiekvienas automobilių dizaineris svajoja apie galimybę sukurti naują lenktynių bolidą. Prekių ženklo tapatybė ir unikalūs bruožai įprastai lieka nuošalyje, nes projektuojant lenktyninius automobilius didžiausias dėmesys skiriamas techninėms charakteristikoms.
Dėl šios priežasties per ilgą laiką aukščiausio lygio lenktynėse dalyvaujančių komandų modeliai tapo kone identiški. Dizainerio darbas apsiribodavo smulkiomis detalėmis ir automobilio apklijavimu.
Projektuojant hibridinį „Peugeot 9X8“ superautomobilį ranka rankon darbavosi inžinieriai ir dizaineriai – sėkmingai varžytis galinčiame automobilyje jie siekė suderinti žvilgsnį prikaustantį stilių ir pažangiausias technologijas. „Sunku būtų ir nupasakoti, kokios audringos diskusijos virė, – prisimena „Peugeot“ dizaino vadovas Matthias Hossannas. – Nuolatos palaikėme ryšį su „Peugeot Sport“ komanda – jos specialistai buvo puikūs kolegos siekiant bendro tikslo.“
„Iš pradžių paskelbėme lenktyninio automobilio dizaino konkursą. Jame dalyvavo dauguma įmonės dizainerių. Projektas nuo pat pradžių buvo sutiktas su didžiuliu entuziazmu – sulaukėme galybės pasiūlymų. Tokį susidomėjimą galima suprasti, nes buvo didelė tikimybė, kad mūsų darbo vaisius legendomis apipintoje trasoje varžysis su kitų prestižinių gamintojų automobiliais“, – priduria M. Hossannas.
„Peugeot 9X8“ superautomobilio konstrukcija atitinka naujos „Hypercar“ klasės (LHM) bolidams keliamus techninius reikalavimus, kuriuos parengė legendines 24 valandų Le Mano lenktynes organizuojantis „Automobile Club de l’Ouest“ klubas ir Tarptautinė automobilių sporto federacija (FIA). Tuo pat metu šis automobilis pasižymi svarbiausiais naujiems „Peugeot“ modeliams būdingais bruožais.
Dar vienas „Peugeot“ specialistų kompetencijos ir gebėjimo kurti unikalų stilių įrodymas atsiskleidžia ir žvelgiant į 9X8 kabiną, sukurtą pagal naujiems markės modeliams būdingą „i-Cockpit“ koncepciją. Kaip ir projektuojant serijinės gamybos modelius, dėtos visos pastangos, kad interjero dizainas atitiktų išorės stilių.
Tiek prie ekranų įsitaisę automobilių sporto gerbėjai, tiek ir pats automobilio vairuotojas iškart supras, jog bolidą neabejotinai sukonstravo „Peugeot“ specialistai. Automobilio kabina suprojektuota didžiausią dėmesį skiriant aukščiausio lygio ergonomikai ir intuityviam įrangos valdymui.
„Ant dizaino studijos, kurioje buvo tobulinamas naujasis „Peugeot 9X8“ superautomobilis, kabėjo plakatai su trimis svarbiausiais žodžiais: „išskirtinumas“, „našumas“ ir „emocingumas“, – sako M. Hossannas. – Taip, nepriklausomai nuo įsitraukimo skirtinguose projektavimo etapuose, visi komandos nariai aiškiai įsisąmonino bendrą koncepciją.“
Be galinio sparno, bet su elektros varikliu
Geriausiai bendrą šio lenktyninio automobilio koncepciją apibendrina išskirtinė ir labiausiai pastebima dizaino ypatybė – nėra galinio sparno. Tai iš esmės pakeitė ir visą automobilio išvaizdą.
Le Mano lenktynėse dalyvaujantiems automobiliams galiniai sparnai buvo pradėti montuoti 1967 m. ir nuo to laiko tapo neatskiriama ilgų nuotolių bolidų konstrukcijos dalimi. Nuo 1971-ųjų šias prestižines varžybas laimi vien automobiliai su gale sumontuotais oro aptakais. Noras sulaužyti jau ilgiau nei 50 metų nepajudinamą taisyklę tik dar kartą patvirtina „Peugeot“ dizainerių ir inžinierių ryžtą.
Todėl nenuostabu, kad projektuojant naująjį „Peugeot 9X8“ ypatingas dėmesys buvo skiriamas galinės dalies dizainui. Pagal pradinį šiek tiek į priekį pasvirusio automobilio eskizą buvo sukurta priekyje šiek tiek siaurėjanti kabina ir unikalios konstrukcijos galinių ratų sparnai.
„Peugeot“ gamintojai pergalę Le Mane yra pasiekę su dviejų skirtingų kartų automobiliais. 1992 ir 1993 m. aukščiausia pozicija buvo iškovota su benzininį V10 tipo variklį turėjusiu 905 bolidu, o 2009-aisiais finišo liniją pirmasis kirto 908 lenktyninis modelis su V12 tipo HDi-FAP dyzeliniu motoru. „Peugeot 9X8“ konstrukcijoje pritaikytos naujos technologijos žymi visiškai naują bendrovės istorijos etapą.
„Ilgų nuotolių lenktynių taisyklės leidžia mums pademonstruoti „Peugeot“ elektrifikuotų jėgainių galimybes“, – teigia šio projekto technikos direktorius Olivier Jansonnie.
Keturių varančiųjų ratų sistemos ir hibridinės jėgainės konfigūracija „Peugeot 9X8“ iš tiesų primena kai kuriuos dabartinės Prancūzijos įmonės gamos modelius, įskaitant miesto visureigį 3008 ir sedaną 508. Hibridiniame superautomobilyje prieš galinę ašį montuojamas 500 kW (680 AG) galią išvystantis V6 tipo, 2,6 litro vidaus degimo variklis su dviem turbinomis, o priekyje – 200 kW (270 AG) pajėgumo elektros motoras. Pastarasis veikia ir kaip generatorius.
O. Jansonnie įsitikinęs, kad, pristatydama unikalų 9X8 superautomobilį, „Peugeot“ atveria naują hibridinių sportinių automobilių istorijos puslapį. „Automobilio našumas vis labiau susijęs su elektros pavaromis. Jos leidžia išsaugoti tvarumą, neaukojant galimybės varžytis aukščiausio lygio lenktynėse“, – kalba projekto technikos direktorius.
„Dauguma 508 PSE („Peugeot Sport Engineering“) hibridiniame automobilyje įdiegtų technologijų pritaikytos ir „
Peugeot 9X8“, taigi šie automobiliai panašūs ne tik kėbulo spalva“, – pastebi M. Hossannas.
Naujų idėjų laboratorija
Į automobilių sportą „Peugeot“ visų pirma įsitraukia dėl to, kad tai yra didžiulė laboratorija, kurioje išbandomos naujos idėjos. Taip pat tai geras būdas paspartinti naujovių tobulinimą. Visiems įsitraukiantiems specialistams tai tampa puikia galimybe žengti į iki tol nepažintas teritorijas ir tapti dar kūrybingesniems ieškant naujų sprendimų.
„Peugeot 9X8“ konstrukcijoje naudojamos technologijos – „Peugeot Sport“ specialistų triūso vaisius. Savo automobilio dizainu mes stengėmės atskleisti jų pasiekimus. Nesileisdami į kompromisus norėjome išlaikyti geriausias dinamines savybes. Siekėme sukurti unikalų bendrovės požiūrį perteikiantį automobilį – išlaikėme kėbulo aerodinamiškumą, tačiau suteikėme jam ankstesnių kartų modeliams būdingas griežtas geometrines formas“, – reziumuoja M. Hossannas.
„Peugeot“ pristatytas 9X8 hibridinis superautomobilis – gerokai daugiau nei vien tik ištvermės varžyboms skirtas bolidas. 2022-aisiais ilgų nuotolių lenktynėse debiutuosiantis modelis tapo priminimu, kad ir šiandien projektuojant naujausius automobilius galima suderinti pažangiausias technologijas ir unikalų, akį traukiantį dizainą.
Naujojo 9X8 hibridinio superautomobilio išvaizdą „
Peugeot“ dizaino komandos specialistai kūrė be ryškesnių suvaržymų. Tačiau net ir lenktynių automobilio eksterjere aiškiai pastebimi prekių ženklui būdingi bruožai: elegantiškas siluetas, greitį įkūnijančios aptakios linijos, kurių formuojamą vaizdą sustiprina sportiniai akcentai – platūs apgalvotos konstrukcijos sparnai.
Taip pat neįmanoma nepastebėti tris nagus primenančių žibintų, kurie atpažįstami visuose naujuose liūto prekių ženklu pažymėtuose modeliuose.
Visų dizainerių svajonė
Kiekvienas automobilių dizaineris svajoja apie galimybę sukurti naują lenktynių bolidą. Prekių ženklo tapatybė ir unikalūs bruožai įprastai lieka nuošalyje, nes projektuojant lenktyninius automobilius didžiausias dėmesys skiriamas techninėms charakteristikoms.
Dėl šios priežasties per ilgą laiką aukščiausio lygio lenktynėse dalyvaujančių komandų modeliai tapo kone identiški. Dizainerio darbas apsiribodavo smulkiomis detalėmis ir automobilio apklijavimu.
Projektuojant hibridinį „Peugeot 9X8“ superautomobilį ranka rankon darbavosi inžinieriai ir dizaineriai – sėkmingai varžytis galinčiame automobilyje jie siekė suderinti žvilgsnį prikaustantį stilių ir pažangiausias technologijas. „Sunku būtų ir nupasakoti, kokios audringos diskusijos virė, – prisimena „Peugeot“ dizaino vadovas Matthias Hossannas. – Nuolatos palaikėme ryšį su „Peugeot Sport“ komanda – jos specialistai buvo puikūs kolegos siekiant bendro tikslo.“
„Iš pradžių paskelbėme lenktyninio automobilio dizaino konkursą. Jame dalyvavo dauguma įmonės dizainerių. Projektas nuo pat pradžių buvo sutiktas su didžiuliu entuziazmu – sulaukėme galybės pasiūlymų. Tokį susidomėjimą galima suprasti, nes buvo didelė tikimybė, kad mūsų darbo vaisius legendomis apipintoje trasoje varžysis su kitų prestižinių gamintojų automobiliais“, – priduria M. Hossannas.
„Peugeot 9X8“ superautomobilio konstrukcija atitinka naujos „Hypercar“ klasės (LHM) bolidams keliamus techninius reikalavimus, kuriuos parengė legendines 24 valandų Le Mano lenktynes organizuojantis „Automobile Club de l’Ouest“ klubas ir Tarptautinė automobilių sporto federacija (FIA). Tuo pat metu šis automobilis pasižymi svarbiausiais naujiems „Peugeot“ modeliams būdingais bruožais.
Dar vienas „Peugeot“ specialistų kompetencijos ir gebėjimo kurti unikalų stilių įrodymas atsiskleidžia ir žvelgiant į 9X8 kabiną, sukurtą pagal naujiems markės modeliams būdingą „i-Cockpit“ koncepciją. Kaip ir projektuojant serijinės gamybos modelius, dėtos visos pastangos, kad interjero dizainas atitiktų išorės stilių.
Tiek prie ekranų įsitaisę automobilių sporto gerbėjai, tiek ir pats automobilio vairuotojas iškart supras, jog bolidą neabejotinai sukonstravo „Peugeot“ specialistai. Automobilio kabina suprojektuota didžiausią dėmesį skiriant aukščiausio lygio ergonomikai ir intuityviam įrangos valdymui.
„Ant dizaino studijos, kurioje buvo tobulinamas naujasis „Peugeot 9X8“ superautomobilis, kabėjo plakatai su trimis svarbiausiais žodžiais: „išskirtinumas“, „našumas“ ir „emocingumas“, – sako M. Hossannas. – Taip, nepriklausomai nuo įsitraukimo skirtinguose projektavimo etapuose, visi komandos nariai aiškiai įsisąmonino bendrą koncepciją.“
Be galinio sparno, bet su elektros varikliu
Geriausiai bendrą šio lenktyninio automobilio koncepciją apibendrina išskirtinė ir labiausiai pastebima dizaino ypatybė – nėra galinio sparno. Tai iš esmės pakeitė ir visą automobilio išvaizdą.
Le Mano lenktynėse dalyvaujantiems automobiliams galiniai sparnai buvo pradėti montuoti 1967 m. ir nuo to laiko tapo neatskiriama ilgų nuotolių bolidų konstrukcijos dalimi. Nuo 1971-ųjų šias prestižines varžybas laimi vien automobiliai su gale sumontuotais oro aptakais. Noras sulaužyti jau ilgiau nei 50 metų nepajudinamą taisyklę tik dar kartą patvirtina „Peugeot“ dizainerių ir inžinierių ryžtą.
Todėl nenuostabu, kad projektuojant naująjį „Peugeot 9X8“ ypatingas dėmesys buvo skiriamas galinės dalies dizainui. Pagal pradinį šiek tiek į priekį pasvirusio automobilio eskizą buvo sukurta priekyje šiek tiek siaurėjanti kabina ir unikalios konstrukcijos galinių ratų sparnai.
„Peugeot“ gamintojai pergalę Le Mane yra pasiekę su dviejų skirtingų kartų automobiliais. 1992 ir 1993 m. aukščiausia pozicija buvo iškovota su benzininį V10 tipo variklį turėjusiu 905 bolidu, o 2009-aisiais finišo liniją pirmasis kirto 908 lenktyninis modelis su V12 tipo HDi-FAP dyzeliniu motoru. „Peugeot 9X8“ konstrukcijoje pritaikytos naujos technologijos žymi visiškai naują bendrovės istorijos etapą.
„Ilgų nuotolių lenktynių taisyklės leidžia mums pademonstruoti „Peugeot“ elektrifikuotų jėgainių galimybes“, – teigia šio projekto technikos direktorius Olivier Jansonnie.
Keturių varančiųjų ratų sistemos ir hibridinės jėgainės konfigūracija „Peugeot 9X8“ iš tiesų primena kai kuriuos dabartinės Prancūzijos įmonės gamos modelius, įskaitant miesto visureigį 3008 ir sedaną 508. Hibridiniame superautomobilyje prieš galinę ašį montuojamas 500 kW (680 AG) galią išvystantis V6 tipo, 2,6 litro vidaus degimo variklis su dviem turbinomis, o priekyje – 200 kW (270 AG) pajėgumo elektros motoras. Pastarasis veikia ir kaip generatorius.
O. Jansonnie įsitikinęs, kad, pristatydama unikalų 9X8 superautomobilį, „Peugeot“ atveria naują hibridinių sportinių automobilių istorijos puslapį. „Automobilio našumas vis labiau susijęs su elektros pavaromis. Jos leidžia išsaugoti tvarumą, neaukojant galimybės varžytis aukščiausio lygio lenktynėse“, – kalba projekto technikos direktorius.
„Dauguma 508 PSE („Peugeot Sport Engineering“) hibridiniame automobilyje įdiegtų technologijų pritaikytos ir „
Peugeot 9X8“, taigi šie automobiliai panašūs ne tik kėbulo spalva“, – pastebi M. Hossannas.
Naujų idėjų laboratorija
Į automobilių sportą „Peugeot“ visų pirma įsitraukia dėl to, kad tai yra didžiulė laboratorija, kurioje išbandomos naujos idėjos. Taip pat tai geras būdas paspartinti naujovių tobulinimą. Visiems įsitraukiantiems specialistams tai tampa puikia galimybe žengti į iki tol nepažintas teritorijas ir tapti dar kūrybingesniems ieškant naujų sprendimų.
„Peugeot 9X8“ konstrukcijoje naudojamos technologijos – „Peugeot Sport“ specialistų triūso vaisius. Savo automobilio dizainu mes stengėmės atskleisti jų pasiekimus. Nesileisdami į kompromisus norėjome išlaikyti geriausias dinamines savybes. Siekėme sukurti unikalų bendrovės požiūrį perteikiantį automobilį – išlaikėme kėbulo aerodinamiškumą, tačiau suteikėme jam ankstesnių kartų modeliams būdingas griežtas geometrines formas“, – reziumuoja M. Hossannas.