„Peugeot“ apsvaigusi nuo „205 GTI“ sėkmės, sugalvojo į tą pačią treniruočių stovyklą išsiųsti ir didesnįjį „309“. „Peugeot 309 GTI“ turėjo tapti pilnaverte „Volkswagen Golf GTI“, „Ford Escort XR3i“ ir „Opel Kadett GSI“ alternatyva.
Automobilis buvo sukurtas ant prailgintos „Peugeot 205 GTI“ platformos ir turėjo visiškai identiškus komponentus. Pradedant važiuokle ir baigiant priekyje sumontuotu varikliu. Net ir penkiadurė „309 GTI“ versija turėjo duris nuo savo mažesniojo broliuko.
„Peugeot 309 GTI“ buvo pristatytas 1987 metais ir tapo „309“ modelių gamos pažiba. Automobilis turėjo 1.9 litro benzininį variklį, kuris išvystė 130 arklio galių, o galia buvo perduodama į priekinius varančiuosius ratus. „309 GTI“ iki 100 km/val. sugebėdavo įsibėgėti per 8.7 sekundes ir pasiekdavo 200 km/val. maksimalų greitį. Nors tai nebuvo pats galingiausias to meto motoras, tačiau mažiau nei 1000 kilogramų sveriantis automobilis sužibėdavo posūkiuose. Prie puikių valdymo savybių prisidėjo ir ilgesnė ratų bazė bei platesnė ratų provėža.
Vis dėlto, pati geidžiamiausia „309 GTI“ versija buvo „309 GTI 16V“. 16 vožtuvų turintis motoras atkeliavo ne iš „205 GTI“, o iš didesnio ir sunkesnio „405 MI-16“. „XU9J4“ vardu pavadintas agregatas išvystė 160 arklio galių, iki 100 km/val. įsibėgėdavo per 7.6 sekundės ir pasiekdavo 220 km/val. maksimalų greitį.„GTI 16V“ taip pat turėjo standesnę važiuoklę, platesnę ratų provėžą.
Nuostabus automobilis, tačiau kodėl jis nesugebėjo tapti tokiu populiariu kaip „205 GTI“? Greičiausiai dėl visko kalta neįprasta, ne visiems įtikusi automobilio išvaizda. Palyginus su „Golf GTI“ ar „Escort XR3i“, prancūziškas hečbekas atrodė kaip Šrekas su mažesnėmis ausimis. „309 GTI“ buvo lyg bjaurusis ančiukas turintis daugybę talentų, kuriuos išnaudoti mokėdavo tik tada, kai už jo vairo atsisėsdavo automobilių entuziastas.