• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Jeigu reikėtų įvardinti patį geriausią Hot Hatch'ą iš 9 dešimtmečio, kurį automobilį pasirinktumėte? „Volkswagen Golf GTI“? „Fiat Strada Abarth“? „Alfa Romeo 33“? „Lancia Delta Integrale“?, o kaip gi „Peugeot 309 GTI“?  Taip, būtent „309 GTI“.
Peugeot 309 GTI“ buvo sukurtas tuo pačiu laikotarpiu kaip ir daugybę pripažinimo sulaukęs „Peugeot 205 GTI“. Tačiau dėl didesnio žiniasklaidos dėmesio, pasauline šlove mėgavosi „Peugeot“ kompanijos pagrandukas - „205 GTI“. Vis dėlto, atsivertę naudotų automobilių skelbimų portalą, išvystumėte keistą dalyką. Nors „Peugeot 205 GTI“ ir „Peugeot 309 GTI“ techniškai yra beveik identiški, tačiau jų kainos skiriasi net kelis kartus. Ir taip yra tikrai ne dėl to, kad „309 GTI“ yra blogesnis automobilis.

Jeigu reikėtų įvardinti patį geriausią Hot Hatch'ą iš 9 dešimtmečio, kurį automobilį pasirinktumėte? „Volkswagen Golf GTI“? „Fiat Strada Abarth“? „Alfa Romeo 33“? „Lancia Delta Integrale“?, o kaip gi „Peugeot 309 GTI“?  Taip, būtent „309 GTI“.
Peugeot 309 GTI“ buvo sukurtas tuo pačiu laikotarpiu kaip ir daugybę pripažinimo sulaukęs „Peugeot 205 GTI“. Tačiau dėl didesnio žiniasklaidos dėmesio, pasauline šlove mėgavosi „Peugeot“ kompanijos pagrandukas - „205 GTI“. Vis dėlto, atsivertę naudotų automobilių skelbimų portalą, išvystumėte keistą dalyką. Nors „Peugeot 205 GTI“ ir „Peugeot 309 GTI“ techniškai yra beveik identiški, tačiau jų kainos skiriasi net kelis kartus. Ir taip yra tikrai ne dėl to, kad „309 GTI“ yra blogesnis automobilis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

309 GTI (3)


„Peugeot“ apsvaigusi nuo „205 GTI“ sėkmės, sugalvojo į tą pačią treniruočių stovyklą išsiųsti ir didesnįjį „309“. „Peugeot 309 GTI“ turėjo tapti pilnaverte „Volkswagen Golf GTI“, „Ford Escort XR3i“ ir „Opel Kadett GSI“ alternatyva.
Automobilis buvo sukurtas ant prailgintos „Peugeot 205 GTI“ platformos ir turėjo visiškai identiškus komponentus. Pradedant važiuokle ir baigiant priekyje sumontuotu varikliu. Net ir penkiadurė „309 GTI“ versija turėjo duris nuo savo mažesniojo broliuko.

REKLAMA

309 GTI (5)


„Peugeot 309 GTI“ buvo pristatytas 1987 metais ir tapo „309“ modelių gamos pažiba. Automobilis turėjo 1.9 litro benzininį variklį, kuris išvystė 130 arklio galių, o galia buvo perduodama į priekinius varančiuosius ratus. „309 GTI“ iki 100 km/val. sugebėdavo įsibėgėti per 8.7 sekundes ir pasiekdavo 200 km/val. maksimalų greitį. Nors tai nebuvo pats galingiausias to meto motoras, tačiau mažiau nei 1000 kilogramų sveriantis automobilis sužibėdavo posūkiuose. Prie puikių valdymo savybių prisidėjo ir ilgesnė ratų bazė bei platesnė ratų provėža.
Vis dėlto, pati geidžiamiausia „309 GTI“ versija buvo „309 GTI 16V“. 16 vožtuvų turintis motoras atkeliavo ne iš „205 GTI“, o iš didesnio ir sunkesnio „405 MI-16“. „XU9J4“ vardu pavadintas agregatas išvystė 160 arklio galių, iki 100 km/val. įsibėgėdavo per 7.6 sekundės ir pasiekdavo 220 km/val. maksimalų greitį.„GTI 16V“ taip pat turėjo standesnę važiuoklę, platesnę ratų provėžą.

REKLAMA
REKLAMA

309 GTI (2)


Nuostabus automobilis, tačiau kodėl jis nesugebėjo tapti tokiu populiariu kaip „205 GTI“? Greičiausiai dėl visko kalta neįprasta, ne visiems įtikusi automobilio išvaizda. Palyginus su „Golf GTI“ ar „Escort XR3i“, prancūziškas hečbekas atrodė kaip Šrekas su mažesnėmis ausimis. „309 GTI“ buvo lyg bjaurusis ančiukas turintis daugybę talentų, kuriuos išnaudoti mokėdavo tik tada, kai už jo vairo atsisėsdavo automobilių entuziastas.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų