• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Devintame dešimtmetyje pasirodęs Peugeot 205 buvo vienas populiariausių kompaktiškų hečbekų. Prancūzijos automobilių gamintojas iš viso pardavė net 5.3 milijono modelio vienetų visame pasaulyje, todėl nenuostabu, jog jis iki šiol yra žinomas, mėgstamas ir lepinamas. Tačiau šis Peugeot modelis buvo mėgstamas dėl stilingos išvaizdos, erdvaus interjero ir puikų valdymo savybių, tačiau daugiausiai prie šio modelio populiarumo skatinimo prisidėjo 1984 metais pristatyta 205 GTI.
Daugelis to meto žurnalistų teigė, kad Peugeot 205 GTI yra vienas iš geriausiai valdomų kompaktiškų hečbekų, kuris pasirodė devintame dešimtmetyje. 205 GTI nebuvo greičiausias automobilis pasaulyje, tačiau pasak daugelio ekspertų, tai nebuvo svarbu. Net tonos nesveriantis hečbekas nepriekaištingai elgdavosi posūkiuose. Atsidūręs vairuoti mėgstančio automano rankose, mažytis hečbekas posūkiuose elgdavosi lyg būtų varomas galiniais ratais. Priversti automobilį slysti šonu buvo pakankamai lengva. Tai yra viena iš priežasčių, kodėl 205 GTI iki šiol laikomas vienu geriausiu hot hatch'u pasaulyje.

Devintame dešimtmetyje pasirodęs Peugeot 205 buvo vienas populiariausių kompaktiškų hečbekų. Prancūzijos automobilių gamintojas iš viso pardavė net 5.3 milijono modelio vienetų visame pasaulyje, todėl nenuostabu, jog jis iki šiol yra žinomas, mėgstamas ir lepinamas. Tačiau šis Peugeot modelis buvo mėgstamas dėl stilingos išvaizdos, erdvaus interjero ir puikų valdymo savybių, tačiau daugiausiai prie šio modelio populiarumo skatinimo prisidėjo 1984 metais pristatyta 205 GTI.
Daugelis to meto žurnalistų teigė, kad Peugeot 205 GTI yra vienas iš geriausiai valdomų kompaktiškų hečbekų, kuris pasirodė devintame dešimtmetyje. 205 GTI nebuvo greičiausias automobilis pasaulyje, tačiau pasak daugelio ekspertų, tai nebuvo svarbu. Net tonos nesveriantis hečbekas nepriekaištingai elgdavosi posūkiuose. Atsidūręs vairuoti mėgstančio automano rankose, mažytis hečbekas posūkiuose elgdavosi lyg būtų varomas galiniais ratais. Priversti automobilį slysti šonu buvo pakankamai lengva. Tai yra viena iš priežasčių, kodėl 205 GTI iki šiol laikomas vienu geriausiu hot hatch'u pasaulyje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

peugeot_205_gti_13


Pirmieji 205 GTI modeliai turėjo 1.6 litro, 8 vožtuvų benzininį variklį, kuris turėjo iš aliuminio pagamintą bloką. Nors prancūziškas agregatas negalėjo pasigirti 16 vožtuvų technologija, kurią naudojo daugelis japoniškų mašinų gamintojai, tačiau mažytis varikliukas sugebėdavo mažąjį GTI priversti įsibėgėti iki 100 km/val per maždaug 8.5 sekundės.
1986 metų pabaigoje, Peugeot pristatė naują, 1.9 litro benzininį variklį, kuris išvystė 130 arklio galių. Kartu su nauju varikliu Peugeot sumontavo šiek tiek standesnę pakabą ir patobulintą vairo mechanizmą.

REKLAMA

peugeot_205_gti_2


Per dešimties metų egzistavimą, Peugeot 205 GTI tapo populiariausiu hot hatch'u pasaulyje. Peugeot sugebėjo parduoti beveik 333.000 vienetų. Žvelgiant iš pardavimų, net ir hot hatch'ų tėvelis Volkswagen Golf GTI nesugebėjo prilygti 205 GTI.

Specifikacijos


























































































Modelis
205 GTI 1.6 (105AG)
205 GTI 1.6 (115AG)
205 GTI 1.9
Gamybos metai
1984-86
1986-92
1986-94
Pagamintų modelių skaičius (iš viso)
332,942
332,942   332,942 
Komponuotė
Variklis priekyje, varomi ratai - priekiniai
- -
Variklis
Linijinis, 4 cilindru, 2v/cil.
Linijinis, 4 cilindru, 2v/cil. Linijinis, 4 cilindru, 2v/cil.
Tūris (cm3)
1580
1580  1905 
Galia
105 AG
115 AG
130 Ag
Sukimo momentas 134 NM 133 NM
161 NM
Pavarų dėžė
Mechaninė, penkių bėgių
-
-
Pakaba (P/G)
P: Nepriklausoma; R: Torsionas - -
Padangos
185/60HR14 185/60HR14 185/55VR15
Svoris
848 kg
886 kg
910 kg
Maks.greitis
193 km/val.
195 km/val.
193 km/val.
0 - 100 km/val/
8.6 sekundės
8.7 sekundės
7.8 sekundės

REKLAMA
REKLAMA

Vis dėlto, nereikėtų pamiršti dar vienos Peugeot 205 modelio versijos - T16. Peugeot 205 T16 arba 205 Turbo 16 buvo vienas sėkmingiausių B ralio grupės bolidas. Per pakankamai trumpą B ralio grupės gyvenimo laikotarpį, Peugeot iškovojo šešiolika pergalių iš 26 galimų. 1985 ir 1986 metais Peugeot sugebėjo iškovoti konstruktorių taurę ir sugebėjo įveikti tokius varžovus kaip : Audi Quattro, Lancia Delta S4, Ford RS2000 ar MG Metro R64.
Peugeot norėdama dalyvauti B ralio grupės varžybose, privalėjo sukurti bent jau du šimtus T16 modelio egzempliorių bendro naudojimo keliams. Tačiau vietoj to, kad pristatytų šiek tiek patobulintą 205 GTI, prancūzai iš dalies pasirinko lengviausią kelią.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

peugeot_205_t16_9


205 T16 beveik neturėjo nieko bendro su GTI. Išskyrus priekinius ir galinius žibintus, priekinį stiklą ir duris. Visos likusios detalės buvo identiškos ralio greičio ruožuose dalyvaujančiam bolidui.
Kaip ir B ralio grupės bolidas, taip ir T16 turėjo keturių varomųjų ratų sistemą, turbininį variklį, plačias arkas, didžiules oro paėmimo angas, kurios „siurbdavo“ orą iš aušindavo variklį.

REKLAMA

peugeot_205_t16_9


peugeot_205_t16_10


Palyginus su Audi Quattro, prancūziškas hečbekas turėjo vos 1.8 litro, keturių cilindrų benzininį variklį, kuris kartu su pavarų dėže buvo sumontuoti prieš pat galinę ašį dėl geresnio svorio paskirstymo (45:55) ir geresnių valdymo savybių.
Tuo tarpu keturių varomųjų ratų sistema atkeliavo iš Ferguson Formula dirbtuvių. Keturių varomųjų ratų sistema turėjo specialiai šiam modeliui sukurtą diferencialą, kuri sukimo momentą tarp priekinės ir galinės ašies paskirstydavo 33:67.

REKLAMA

peugeot_205_t16_6


peugeot_205_t16_7


Vienintelis dalykas, kuris nuvylė daugelį - vos 200 arklio galių išvystęs variklis. Palyginus su analogiškais to meto automobiliais, T16 iki 100 km/val. įsibėgėjo per 6 sekundes, o maksimalus greitis siekė 209 km/val. Pavyzdžiui ralio varžyboms paruoštas bolidas, kuris turėjo identišką motorą, išvystė net 424 arklio galias. 

Specifikacijos






























































Modelis
Peugeot 205 T16
Gamybos metai
1984-85
Pagamintų modelių skaičius
219 units
Komponuotė
Mid-engine, 4wd
Variklis Linijinis, 4 cilindrų, 4v/cil, turbo.
Tūris 1775 cm3
Galia 200 AG
Sukimo momentas
254 NM
Pavarų dėžė Mechaninė, 5 bėgių
Pakaba Daugiasvirtė
Padangos
210/55R390
Svoris
1145 kg
Maks. greitis 209 km/val.
0-100 km/val.
6.8 sekundės



REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų