• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Valdžios sprendimui iš miesto transporto sistemos išguiti „mikriukus“ nepasiduoda nei vežėjai, nei patys šiauliečiai. Konstitucijos garantuojama teise pasinaudojo Irena Vasinauskaitė, surinkusi 12 tūkst. šiauliečių parašų, pasisakančių už maršrutinių mikroautobusų paslaugos išsaugojimą. Peticijų komisija surengė posėdį, bet sprendimo nepriėmė. Teigiama, kad reikia palaukti kitų institucijų išvadų.

Valdžios sprendimui iš miesto transporto sistemos išguiti „mikriukus“ nepasiduoda nei vežėjai, nei patys šiauliečiai. Konstitucijos garantuojama teise pasinaudojo Irena Vasinauskaitė, surinkusi 12 tūkst. šiauliečių parašų, pasisakančių už maršrutinių mikroautobusų paslaugos išsaugojimą. Peticijų komisija surengė posėdį, bet sprendimo nepriėmė. Teigiama, kad reikia palaukti kitų institucijų išvadų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

A. Adomaitis: tiesiog turime vykdyti

Savivaldybėje posėdžiavusi Peticijų komisija svarstė šiaulietės visuomenininkės I. Vasinauskaitės peticiją, kurioje prašoma panaikinti Administracijos direktoriaus įsakymus, naikinančius maršrutinių taksi maršrutus ir patvirtinančius naujus privežamuosius maršrutus.

REKLAMA

Peticijos komisijos posėdyje dalyvavo Savivaldybės vadovai, UAB „Busturas“, Administracijos specialistai, mikroautobusų firmų vadovai. Komisijai vadovavo mero pavaduotoja Danguolė Martinkienė.

„Pertvarka pradėta, siekiant vykdyti Europos komisijos reglamentą bei mūsų šalyje galiojantį Statybos reglamentą. Šie teisės aktai numato, kad viešuosiuose maršrutuose skirtingi vežėjai gali dubliuoti tuos pačius maršrutus ne daugiau, nei 10–20 proc. Nežinau, ar turime atsiklausti mums vykdyti teisės aktų reikalavimus ar ne. Manau, jog tiesiog turime vykdyti“, – į pareiškėjos pretenziją, kad viešojo transporto sistemos reforma vykdoma, neatsiklausus visuomenes, atsakė Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjas Arūnas Admomaitis.

REKLAMA
REKLAMA

Vedėjas papasakojo, jog dar prieš porą metų buvo sudaryta komisija spręsti besidubliuojančių maršrutų situaciją. Tačiau buvo nuspręsta palaukti, kol 2014 metų vasarį baigsis su vežėjais pasirašytos sutartys, kad nereikėtų jų nutraukinėti.

Esą permainos viešojo transporto sistemoje derintos su Keleivių transporto komisija, kurioje dirba specialistai iš įvairių miesto institucijų, pasamdyti Kauno technikos universiteto ekspertai parengė studiją, kuri pristatyta visuomenei.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pratęsė peticijos svarstymą

Dėl pretenzijų į miesto bendrąjį planą, Architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėjos pavaduotojas Valdas Markevičius paaiškino, jog bendrojo plano viešojo transporto skyriuje taip pat siūloma maršrutinių taksi transportą palaipsniui keisti kitu. Bus rengiamas naujas specialusis transporto planas, kuriame bus konkrečiau aptartos visos pozicijos.

REKLAMA

Peticijos komisijos narys Alfredas Lankauskas pasiūlė dalį peticijos klausimų perkelti svarstyti į miesto Tarybą.

Peticijos komisija nusprendė pratęsti peticijos svarstymą, kai bus gautos Konkurencijos tarnybos ir Seimo kontrolieriaus išvados. Į šias institucijas kreipėsi vežėjai.

Kol kas Savivaldybė gavo tik Susisiekimo ministerijos atsakymą į vežėjų raštą. Jame paaiškinama, kad pagal galiojančius teisės aktus Savivaldybės institucijos arba jų įgaliotos įstaigos valdo ir organizuoja keleivių vežimą vietinio reguliaraus susisiekimo maršrutais. Keleivių vežimo vietinio susisiekimo maršrutais organizavimas, lengvatinių kompensacijų skaičiavimas ir mokėjimas yra savarankiškoji savivaldybių funkcija. Vietinio susisiekimo maršrutai nustatomi, keičiami ir naikinami savivaldybės institucijos arba jos įgaliotos įstaigos iniciatyva.

REKLAMA

Valdininkai neskubės?

Pagal Peticijų įstatymą visos peticijos turi būti išnagrinėtos ne vėliau kaip per 90 kalendorinių dienų nuo sprendimo priimti peticiją nagrinėti priėmimo dienos. Privatūs vežėjai spėja, kad peticijos nagrinėtojai pernelyg neskubės.

Tam, kad žmonės viešai galėtų išreikšti savo valią, I. Vasinauskaitė iš pradžių bandė pateikti peticiją per elektroninius valdžios vartus. Tokia galimybė turėjo būti numatyta Šiaulių miesto savivaldybės tinklalapyje, bet I. Vasinauskaitės bandymai tai padaryti buvo bevaisiai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dėl šios problemos visuomenininkė dar gruodžio pradžioje raštu kreipėsi į Šiaulių miesto merą Justiną Sartauską, bet atsakymo nesulaukė. Ji teigia, kad mieliau savo jėgas skirtų darbui, o ne skundams, bet kito kelio nematanti. „Svarstysiu galimybę kreiptis į Seimo kontrolierius“, – teigė I. Vasinauskaitė.

Privatūs vežėjai, skųsdami sprendimą panaikinti maršrutus, kreipėsi į Konkurencijos tarybą, Seimo kontrolierių ir Šiaulių apygardos administracinį teismą, tik jame prašymas dėl skundo nebuvo nagrinėtas, nes jį pateikė neįgaliotas asmuo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų