2009 metais Lietuvos tiesioginės prekybos asociacijos (LTPA) narių apyvarta (be PVM), lyginant su 2008-aisiais, sumažėjo 19 proc. ir siekė 87 mln. litų. Tuo tarpu šiame versle dirbančiųjų pardavėjų skaičius išaugo beveik 8 proc. ir sudarė daugiau nei 31 tūkst. Lietuvos gyventojų.
Mažesnes tiesioginės prekybos apimtis lėmė ne tik bendra ekonominė padėtis šalyje ir sumenkęs vartojimas, bet ir politiniai sprendimai bei pakilę mokesčiai. Įvertinus, tai kad Lietuvoje visa ne maisto prekių mažmeninės prekybos rinka smuko 25 proc., o kai kurių prekių ir paslaugų netgi dar daugiau, tiesioginės prekybos įmonėms pavyko palyginus sėkmingai suvaldyti pardavimų smukimą.
„Nepaisant lėto pardavimų stabilizavimosi, Lietuvos tiesioginės prekybos rinka turi didelį augimo potencialą, todėl tikimasi greitesnio jos atsigavimo nei visos mažmeninės rinkos. Vis dėl to augimo gali palaukti iki antro pusmečio ar kitų metų ir jis nebus toks spartus kaip iki šiol“, – sako LTPA Generalinis sekretorius Gintautas Zaleckas.
„Tiesioginės prekybos versle dirbančiųjų pardavėjų skaičiaus augimą siejame su tuo, kad trūkstant pajamų gyventojai aktyviau pradeda dairytis papildomų uždarbio galimybių. Dalis jų atranda tiesioginę prekybą kaip papildomą darbą, kurio tempą ir apimtį, reguliuoja patys, – teigia G. Zaleckas. – Vis dėl to reikia pripažinti, jog pastarųjų metų Vyriausybės mokestiniai sprendimai visiškai neskatina dirbti savarankiškai bei papildomai užsidirbti, todėl kyla grėsmė, jog Lietuvoje ilgainiui gali išnykti ši visoje ES populiari ir svarbi verslumo kategorija“.
2009 m., lyginant su 2008 m., tiesioginės prekybos apimtys Latvijoje sumažėjo 29 proc., o Estijoje – 15 proc. ir siekė atitinkamai 68 ir 43 mln. Litų. Tuo tarpu šiame versle dirbančiųjų skaičius Latvijoje išaugo 9 proc. iki 24 tūkst., o Estijoje 5 proc. iki 21 tūkst. gyventojų.
Skaičiai ir faktai:
Baltijos šalių tiesioginės prekybos asociacijų narių verslo apimtys 2009 m. siekė daugiau nei 200 mln. litų, o tiesioginiais pardavėjais dirbo daugiau nei 76 tūkst. gyventojų.
Europos tiesioginės prekybos asociacijų federacijos (FEDSA) duomenimis, 2008 m. tiesioginės prekybos apimtys (be PVM) ES šalyse sudarė beveik 13 milijardų eurų (45 mlrd. litų), o tiesioginės prekybos bendrovės suteikė papildomo uždarbio galimybę daugiau kaip 4 mln. žmonių.
Pasaulio tiesioginės prekybos asociacijų federacijos (WFDSA) duomenimis, federacijai priklausančių tiesioginės prekybos bendrovių apimtys (be PVM) sudarė 114 mlrd. USD (296 mlrd. litų), o tiesioginių pardavėjų skaičius siekė 65 mln. žmonių.
Net 85 procentams tiesiogine prekyba užsiimančių žmonių tai papildomos pajamų šaltinis, o 80 proc. šiame versle dalyvaujančių atstovų yra moterys.
Tiesioginė prekyba – tai vartotojui skirtų prekių ir paslaugų pardavimas tiesiogiai vartotojui, paprastai vykdomas vartotojų namuose, jų darbovietėse bei kitose vietose, esančiose ne prekybai skirtose patalpose.
Lietuvos tiesioginės prekybos asociacija įsteigta 2002 m., ji yra Europos tiesioginės prekybos asociacijų federacijos (FEDSA) ir Pasaulio tiesioginės prekybos asociacijų federacijos (WFDSA) narė. Asociacija vienija didžiausias regione veikiančias tiesioginės prekybos įmones: „Avon Cosmetics“, „Eastcon AG“, „GNLD International“, „Herbalife“ ir „Oriflame kosmetika“.
Lietuvos tiesioginės prekybos asociacijos informacija