Siekiant sumažinti nukentėjusiųjų pėsčiųjų ir dviratininkų skaičių perėjose, rekomenduojama mažinti leistiną automobilių greitį iki 30 km/val., sutvarkyti transporto priemonių statymą ties pėsčiųjų perėjomis, didinti baudas vairuotojams, kurie nepraleidžia pėsčiųjų, įrengti saugumo saleles ir kelio susiaurinimus, apšviesti pėsčiųjų perėjas.
Tokias rekomendacijas Susisiekimo ministerijai teikia Vilniaus Gedimino technikos universiteto mokslininkai, atlikę tyrimą „Saugaus eismo automobilių keliais gerinimo galimybės Lietuvoje įvertinant Europos Sąjungos pasiteisinusią patirtį“, informuoja „Delfi.lt“
Tyrimo autoriai rekomenduoja tose vietose, kur netikslinga įrengti šviesoforą pėstiesiems ir yra didelis automobilių srautas, įrengti požemines ir virš kelio esančias pėsčiųjų perėjas.
Mokslininkai ragina šviesti visuomenę ir gerinti jos vairavimo kultūrą, didinti policijos priežiūrą prie pėsčiųjų perėjų, mokyti vaikus saugaus eismo.
Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo departamento Saugumo eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis „Delfi.lt“ pripažino, kad Lietuvoje nėra bendros tvarkos, kaip įrengti perėjas, tuo rūpinasi kiekviena savivaldybė atskirai, tačiau mokslininkų siūlomas iki 30 km/val. leistinas greitis jam atrodo pernelyg griežtas ir visur nebūtinas.
Pirmieji bendri šviesoforų statymo ir perėjų įrengimo standartai Lietuvoje turėtų būti parengti kitų metų pradžioje, o privalomai įsigalioti 2010 metais.
Perėjose, įrengtose keturių eismo juostų kelyje, per vidurį pastatoma ryškiau nei kelias naktį apšviesta salelė.
Transporto ir kelių tyrimo instituto duomenimis, pažeidžiamiausių eismo dalyvių mirtingumas nukentėjus eismo įvykiuose yra vienas didžiausių, lyginant su kitais eismo dalyviais. Keliuose žuvę dviratininkai ir pėstieji suvaro maždaug pusę visų žuvusiųjų keliuose.
Beveik 70 proc. visų pėsčiųjų žūsta tamsiu paros metu, jiems pavojingiausi lapkričio ir gruodžio mėnesiai.