Amerikos atradimo laikai – Sovietų Sąjungoje, Bermudų salos – vieno kambario bute, daugybei personažų įkūnyti – du aktoriai. Taip režisierius Oskaras Koršunovas interpretavo W. Shakespearo pjesę spektaklyje, pavadintame pagrindinės herojės vardu „Miranda“, kurio premjera įvyks jau šį sekmadienį Vengrijoje.
W. Shakespeare'as savo paskutiniame kūrinyje „Audra“ pasakoja apie negyvenamoje saloje kartu su dukra Miranda gyvenantį burtininką Prosperą. Dažnai ši pjesė, kuri laikoma vienu svarbiausių dramaturgo kūrinių, yra statoma kaip pasaka suaugusiems, fejerija, ją į didįjį ekraną šiemet perkėlė ir Holivudas.
„Šią pjesę galima labai įvairiai interpretuoti. Tačiau man yra įdomi Jano Kotto interpretacija, kuris įžiūri „Audroje“ socialinę dramą apie nesibaigiančią ir absurdišką kovą dėl valdžios. Įsigilinus mes pamatome valdžios ir žmogaus dramą. Ši drama nesibaigianti“, ‒ teigia O.Koršunovas šią pjesę jau kartą statęs 2010 metais Islandijoje. Tačiau šįkart režisierius joje atrado ir postsovietinėms šalims artimą realybę.
„Žmonių ištrėmimas į negyvenamą salą vyko visais laikais. Valdžiai „nepatogiems“ žmonėms tokios salos būdavo kuriamos visur, tačiau būtent Sovietų Sąjungoje plytėjo negyvenami salynai, kuriuose būdavo įkurdinami iškiliausi kūrėjai. Ir kiekviena negyvenama sala būdavo pilna gyvenimo, nes tose tremties zonose buvo disidentiškai bandoma išsaugoti savo dvasinį gyvenimą“, ‒ pasakoja O. Koršunovas.
Kaip spektaklio ašį režisierius pasirinko dukros ir tėvo santykius, kuriuos įkūnija aktoriai Povilas Budrys ir Airida Gintautaite. Anot režisieriaus aktoriai, įvykdę nežmoniškai sudėtingas užduotis, sukūrė labai jautrų darbą.
„Labiausiai mane šioje pjesėje domina Miranda. Dažniausiai ji yra traktuojama kaip naivi princesė, tačiau Miranda yra sukurta Prospero, ji yra Prospero siela. Juk galiausiai, negyvenamų salų tremtyse kūrėjai vis dėlto užaugindavo savo Mirandas“, ‒ teigia O.Koršunovas. Todėl per tėvo ir dukros santykius čia tampa atpažįstamos ir menininko‒mūzos, kūno‒sielos, gyvenimo‒kūrybos temos.
„Veiksmo perkėlimas iš Amerikos atradimų laikų ir Bermudų trikampio, o būtent ten ir vyksta tikrasis W.Shakespeare'o „Audros“ veiksmas, į Sovietų Sąjungos laikus ir geografiją yra tik įdaiktinimas, tik paviršius ar valtis, kuria mes leidžiamės per teatro audrą į savo bermudus“, ‒ teigia režisierius, „Mirandą“ įvardindamas labai jautriu ir ypatingu savo spektakliu.
Spektaklį kurti režisierių O. Koršunovą pakvietė trys W. Shakespeare'o teatro festivaliai: Barselonos (Ispanija), Diulos (Vengrija) ir Gdansko (Lenkija). Deja, festivalis Ispanijoje buvo metams sustabdytas dėl finansavimo stygiaus. Taigi iš Vengrijos rugpjūčio pradžioje spektaklis pajudės Lenkijos link, spalio mėnesį bus parodytas Žironoje Ispanijoje. Vilniuje žiūrovai „Mirandą“ išvys jau rugsėjo pabaigoje.