Tuo tarpu bandymų prisiskambinti numeriu 116111 užfiksuota beveik 500 tūkst. mažiau nei 2012 metais. Šį sumažėjimą tarnybos specialistai sieja su išaugusiu atsakytų skambučių skaičiumi. Bandymais prisiskambinti vadinami visi atvejai, kuomet buvo surinktas „Vaikų linijos“ numeris bet kuriuo paros metu. Į šį skaičių įtraukiami visi atsiliepti skambučiai, visi bandymai prisiskambinti, kuomet telefono linijos yra užimtos, skambučiai nedarbo metu.
„Ženkliai sumažėjusį bandymų prisiskambinti į „Vaikų liniją“ skaičių siejame su 24,5 tūkst. didesniu atsilieptų skambučių skaičiumi, – sakė „Vaikų linijos“ vadovas Robertas Povilaitis. – Įsivaizduokime, jei 25 tūkstančiai vaikų skambintų į „Vaikų liniją“ po 20 kartų dėl telefono linijų užimtumo, jau ir gautume pusę milijono bandymų. Jei vaikai prisiskambina, tai tuomet jiems reikia mažiau pakartotinai skambinti. Jei mes ir toliau turėsime galimybes didinti teikiamos pagalbos apimtis bei plėtoti kitus pagalbos būdus, tikėtina, kad bandymų prisiskambinti ir toliau mažės.“
Dažniau skambina mergaitės
Remiantis 2012-2013 metais „Vaikų linijos“ surinktais duomenimis, dažniausiai į tarnybą kreipiasi 11-15 metų paaugliai, tai sudaro 64 proc. visų konsultacinių pokalbių. Į Vaikų liniją dažniau skambina mergaitės, tai sudaro daugiau nei 60 proc. skambučių.
Dažniausiai į „Vaikų liniją“ vaikai ir paaugliai kreipiasi norėdami pasikalbėti apie santykius su bendraamžiais, patiriamas patyčias bei santykius su tėvais. Savižudybė pagal temų dažnumą yra 12 vietoje. Ši tendencija yra matoma analizuojant tiek 2012 m. bei 2013 m. duomenis.
Turėdami sunkumų vaikai į tarnybą gali kreiptis ir internetu arba ieškoti rūpimų atsakymų diskusijų su bendraamžiais skiltyje. 2013 metais „Vaikų linija“ sulaukė 629 vaikų ir paauglių laiškų. Analizuojant kreipimųsi internetu duomenis stebima tendencija, jog laiškais į tarnybą dažniausiai kreipiasi mergaitės, tai sudaro 80 proc. visų kreipimųsi. Vaikų kreipimuose internetu dominuoja santykių su bendraamžiais bei psichologinės sveikatos temos, kiekviena jų sudaro apie 20 proc. visų kreipimųsi laiškais.
„Vaikų linijos“ atstovų teigimu, siekdama užtikrinti kuo didesnį tarnybos pasiekiamumą vaikams ir paaugliams 2014-2015 metais „Vaikų linija“ planuoja ne tik ieškoti pagalbos telefonu plėtojimo galimybių, bet ir daug dėmesio skirti pagalbos internetu bei savipagalbos galimybių plėtrai.