Vespa 400
„Vespa“ prekinis ženklas įprastai spindi ant įvairių, stilingų motorolerių, kurie leidžia greitai įveikti didmiesčių spūstis. Šešto dešimtmečio pabaigoje „Vespa“ kompanijos vadovai pabandė įžengti į masinę automobilių gamybą su štai šiuo stilingu, galiniais ratais varomu kabrioletu.
Vos 2,8 metro ilgio automobilį varė vos 0,4 litro, 2 cilindrų benzininis variklis, kuris didingai atrodančius modernius automobilius išverstų iš koto ir priverstų juoktis. Vis dėlto, vos 375 kilogramus svėręs mažylis buvo pakankamai dinamiškas ir vikrus jam palankioje aplinkoje – sausakimšose miestų gatvėse.
Šiame mažų automobilių sąraše „Vespa 400“ yra vienas iš dviejų modelių, kuris sulaukė komercinės sėkmės. Vien per 1958 metus „Vespa“ sugebėjo parduoti daugiau nei 12 000 mažų automobilių, kurie riedėdavo Prancūzijos arba Italijos gatvėmis.
Peel P50
„Aukščiausios pavaros“ kūrybinės komandos dėka išgarsėjęs nykštukas iki šiol laikomas pačiu mažiausiu lengvuoju automobiliu. Tai reiškia, jog iki šiol neatsirado ne vienas drąsuolis, kuris būtų pasiryžęs sukurti mašiną, kurios ilgis būtų ne daugiau kaip 134 centimetrai, plotis ne didesnis nei 99 centimetrai, o aukštis neviršytų 100 centimetrų ribos.
Originalus „Peel P50“ buvo pristatytas ir gamintas septinto dešimtmečio pradžioje, nuo 1962 iki 1965 metų. Gamintojo nelaimei, itin mažas ir itin pigus automobilis buvo įdomus tik labai siaurai auditorijai, kuri tuomet nesuko galvos dėl stovėjimo vietų trūkumo.
Dabar originalus ir autentiškas „Peel P50“ vertas daugiau negu naujutėlis Porsche 911. Neperseniausiai, klasikinių automobilių aukcione parduotas „Peel P50“ į naujus namus iškeliavo už žadą atimančią, 124 000 eurų, sumą.
Commuter Cars Tango
Visuotinė automobilių elektrifikacija prasideda ir panašu, jog nežada sustoti. Elektromobilių šalininkai džiaugiasi, o prieš dešimtmetį inotyvių projektų autoriai kramto nagus, nes jie puikiai supranta, jog jų idėja buvo realizuota per anksti.
„Commuter Cars Tango“ – vos 99 centimetrų pločio ir 2,5 metro ilgio automobilis, kurį JAV įsikūrusios bendrovės inžinieriai tikėjosi parduoti už ... 108 000 dolerių.
Šio elektromobilio kūrėjai teigė, jog aukštą kainą galima pagrįsti prieš tai atsižvelgus į tam tikras „Tango T600“ savybes. Pavyzdžiui, dinamines savybes.
Šis mažylis iki 100 km/val. galėdavo įsibėgėti vos per 3,2 sekundės, bei turint pakankamai daug erdvės – pasiekti maksimalų 240 km/val. greitį.
Isetta
Kaušinio formos mažylis, kuris iki net ir dabar atrodo taip, lyg būtų sukurtas ne šiandien, bet rytoj. Šešto dešimtmečio pradžioje sukurtas miesto automobilis labai greitai patraukė automobilių pramonės milžinės dėmesį.
1955 metais BMW įsigijo mažojo burbuliuko gamybos licenciją, atliko keletą svarbių pakeitimų ir netrukus galėjo džiaugtis savo rankose turėti populiariausią visų laikų automobilį, kurio ratus suko vos 1 cilindro variklis.
Praėjus vos trejiems metams nuo „BMW Isetta“ pristatymo, gamintojos atstovai džiaugėsi, jog 13 arklio galių išvystančią jėgainę turintis modelis sugebėjo surasti daugiau kaip 160 000 pirkėjų.
English version