Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Itališki automobilių gamintojai pasaulyje garsėja dvejais dalykais: superautomobiliais ir mažais automobiliais. Tokie modeliai kaip „Pagani Huayra“ ir „Lamborghini Aventador“ yra savo segmento lyderiai, lygiai taip pat, kaip ir „Fiat 500“.
Tačiau tai nereiškia, jog italai negamina ir kitokių mašinų. Karštu temperamentu pasižymintys žmonės mažiausiai reiškiasi visureigių segmente, todėl mes norime pasidalint keliais iš Italijos atkeliavusiais džipais.
Turbūt visų garsiausias itališkas visureigis yra atkeliavęs iš „Lamboghini“. Tai gremėzdiškas ir atgrasus - „LM002“. Per visą puolančio buliaus istoriją, gamintojas kūrė traktorius ir super automobilius, kol atėjo laikas džipui. Italai tikėjosi mesti atsaką amerikietiškam „Hummer“, tačiau galiausiai nei vienas kontraktas su kariuomene nebuvo pasirašytas. Visi 330 vienetų išlieka privačių asmenų kolekcijose, o gremėzdišką kėbulą į priekį varo 5,2 litro darbinio tūrio, dvylikos cilindrų variklis, paimtas iš „Countach“ super automobilio.
Kalbant šia tema, turbūt neįmanoma nepaminėti italų milžinės „Fiat“ grupės. Viena iš jos narių, kompanija „Iveco“, nuo 2007 iki 2011 metų gamino tvirtą ir pravažų visureigį, kuris buvo vadinamas dviem vardais – „Massif“ ir „Campagnola“. Automobilį, kurį galima sutikti ir Lietuvoje, gamino Ispanijoje įsikūrusi „Santana“ gamykla, o kėbulo dizainą kūrė ne kas kitas, kaip Giorgetto Giugiaro. Džipas turėjo vienintelį variklio pasirinkimą – tai trijų litrų darbinio tūrio turbodyzelinis agregatas. Su šiuo modeliu italai tikėjosi sudaryti rimta konkurenciją angliškam „Land Rover Defender“, tačiau šis planas neišdegė ir gamyba buvo nutraukta. Šiuo metu kelių šalių kariuomenės naudoja šį „Iveco“. Taip pat yra civiliams skirta versija, kurią galima nusipirkti naudotų automobilių rinkoje.
Pasaulyje „Alfa Romeo“ garsėja stilingais rodsteriais ir nedideliais sportiniais automobiliais, bet tikrai ne džipais. Tačiau jų modelių paletėje yra ir šio segmento atstovas. Tai po Antrojo pasaulinio karo gamintas „Matta“. Modelis turėjo dvi versijas: „AR51“ ir „AR52“, kurios atitinkamai buvo skirtos kariams bei civiliams. Visi džipai buvo varomi keturių cilindrų varikliu, kuris galią visada perduodavo keturiems ratams. Visureigis daugiausiai buvo naudojamas žvalgybiniais ir transportavimo tikslais, visai kaip amerikietiškasis „Jeep Wrangler“. Bėgant metams automobilis neatsilaikė prieš „Fiat Campagnola“ konkurenciją, kurio vardas vėliau atsirado ant jau aptartojo „Iveco“.
Čia kaip ir baigiasi serijinių itališkų visureigių istorija. Tiek super automobilių, o tik tiek džipų? Tačiau mūsų aptariamas segmentas labai sparčiai plečiasi, o italai nori suspėti į po truputį nuvažiuojantį traukinį, todėl „Lamborghini“ ir „Maserati“ intensyviai dirba prie prabangių visureigių prototipų. Apie „Lamborghini Urus“ yra daug kalbėta, tuo labiau italai dar tiksliai nežino, kada šis modelis pasieks prekybos salonus, todėl pakalbėkime apie „Maserati Levante“, kurio debiutas yra ne už kalnų. Nuo nuotraukoje matomo „Kubang“ koncepto, serijinis modelis skirsis nedaug, o po dailiu kėbulu slėpsis „Jeep Grand Cherokee“ važiuoklė su itališkais varikliais tarp kurių bus ir dyzelinis variantas.
Galvojote „Maserati“ ar „Lamborghini“ visureigiai bus egzotika? Nė velnio! Italijoje yra dar vienas gamintojas, kuris užsiima prabangių džipų gamyba – tai 1999 metais įkurtas „Fornasari“. Šie vyrukai gamina išties ekstravagantiškus modelius „RR450“, „RR600“ ir keturdurį „RR99“. Nors automobiliai atrodo kiek keistai ir neproporcingai, tačiau po variklio dangčiu slepiasi „Chevrolet“ aštuonių cilindrų agregatai, o galingiausia versija turi daugiau nei 600 arklio galių ir gali visureigį iki 100km/h nuvilkti vos per keturias sekundes. Beje, vienas iš „Fornasari“ gaminių vienu metu buvo pardavinėjamas ir Lietuvoje.
Itališki automobilių gamintojai pasaulyje garsėja dvejais dalykais: superautomobiliais ir mažais automobiliais. Tokie modeliai kaip „Pagani Huayra“ ir „Lamborghini Aventador“ yra savo segmento lyderiai, lygiai taip pat, kaip ir „Fiat 500“.
Tačiau tai nereiškia, jog italai negamina ir kitokių mašinų. Karštu temperamentu pasižymintys žmonės mažiausiai reiškiasi visureigių segmente, todėl mes norime pasidalint keliais iš Italijos atkeliavusiais džipais.
Turbūt visų garsiausias itališkas visureigis yra atkeliavęs iš „Lamboghini“. Tai gremėzdiškas ir atgrasus - „LM002“. Per visą puolančio buliaus istoriją, gamintojas kūrė traktorius ir super automobilius, kol atėjo laikas džipui. Italai tikėjosi mesti atsaką amerikietiškam „Hummer“, tačiau galiausiai nei vienas kontraktas su kariuomene nebuvo pasirašytas. Visi 330 vienetų išlieka privačių asmenų kolekcijose, o gremėzdišką kėbulą į priekį varo 5,2 litro darbinio tūrio, dvylikos cilindrų variklis, paimtas iš „Countach“ super automobilio.
Kalbant šia tema, turbūt neįmanoma nepaminėti italų milžinės „Fiat“ grupės. Viena iš jos narių, kompanija „Iveco“, nuo 2007 iki 2011 metų gamino tvirtą ir pravažų visureigį, kuris buvo vadinamas dviem vardais – „Massif“ ir „Campagnola“. Automobilį, kurį galima sutikti ir Lietuvoje, gamino Ispanijoje įsikūrusi „Santana“ gamykla, o kėbulo dizainą kūrė ne kas kitas, kaip Giorgetto Giugiaro. Džipas turėjo vienintelį variklio pasirinkimą – tai trijų litrų darbinio tūrio turbodyzelinis agregatas. Su šiuo modeliu italai tikėjosi sudaryti rimta konkurenciją angliškam „Land Rover Defender“, tačiau šis planas neišdegė ir gamyba buvo nutraukta. Šiuo metu kelių šalių kariuomenės naudoja šį „Iveco“. Taip pat yra civiliams skirta versija, kurią galima nusipirkti naudotų automobilių rinkoje.
Pasaulyje „Alfa Romeo“ garsėja stilingais rodsteriais ir nedideliais sportiniais automobiliais, bet tikrai ne džipais. Tačiau jų modelių paletėje yra ir šio segmento atstovas. Tai po Antrojo pasaulinio karo gamintas „Matta“. Modelis turėjo dvi versijas: „AR51“ ir „AR52“, kurios atitinkamai buvo skirtos kariams bei civiliams. Visi džipai buvo varomi keturių cilindrų varikliu, kuris galią visada perduodavo keturiems ratams. Visureigis daugiausiai buvo naudojamas žvalgybiniais ir transportavimo tikslais, visai kaip amerikietiškasis „Jeep Wrangler“. Bėgant metams automobilis neatsilaikė prieš „Fiat Campagnola“ konkurenciją, kurio vardas vėliau atsirado ant jau aptartojo „Iveco“.
Čia kaip ir baigiasi serijinių itališkų visureigių istorija. Tiek super automobilių, o tik tiek džipų? Tačiau mūsų aptariamas segmentas labai sparčiai plečiasi, o italai nori suspėti į po truputį nuvažiuojantį traukinį, todėl „Lamborghini“ ir „Maserati“ intensyviai dirba prie prabangių visureigių prototipų. Apie „Lamborghini Urus“ yra daug kalbėta, tuo labiau italai dar tiksliai nežino, kada šis modelis pasieks prekybos salonus, todėl pakalbėkime apie „Maserati Levante“, kurio debiutas yra ne už kalnų. Nuo nuotraukoje matomo „Kubang“ koncepto, serijinis modelis skirsis nedaug, o po dailiu kėbulu slėpsis „Jeep Grand Cherokee“ važiuoklė su itališkais varikliais tarp kurių bus ir dyzelinis variantas.
Galvojote „Maserati“ ar „Lamborghini“ visureigiai bus egzotika? Nė velnio! Italijoje yra dar vienas gamintojas, kuris užsiima prabangių džipų gamyba – tai 1999 metais įkurtas „Fornasari“. Šie vyrukai gamina išties ekstravagantiškus modelius „RR450“, „RR600“ ir keturdurį „RR99“. Nors automobiliai atrodo kiek keistai ir neproporcingai, tačiau po variklio dangčiu slepiasi „Chevrolet“ aštuonių cilindrų agregatai, o galingiausia versija turi daugiau nei 600 arklio galių ir gali visureigį iki 100km/h nuvilkti vos per keturias sekundes. Beje, vienas iš „Fornasari“ gaminių vienu metu buvo pardavinėjamas ir Lietuvoje.