Irena BUDRIENĖ
Vakar Šiaulių miesto savivaldybėje speciali komisija svarstė, kaip tobulinti viešojo transporto paslaugas. Nelikus maršrutinių taksi, gyventojai nuolat skundžiasi, kad „Busturo“ autobusai važiuoja retai, nesutampa autobusų ir privežamųjų mikroautobusų grafikai.
Nuo kovo autobusų grafikai keisis
Komisijos posėdyje dalyvavęs UAB „Busturas“ eksploatacijos direktorius Vilius Laužikas pripažino, kad panaikinus maršrutinius taksi „Busturui“ kol kas nepavyko sklandžiai organizuoti susisiekimo viešuoju transportu. „Pirmas blynas nėra tobulas, bet jis nėra ir sudegęs“, – teisinosi jis.
Esą kiekviena naujovė prigyja sunkiai, nes žmonėms tenka keisti savo įpročius. Eksploatacijos direktorius žadėjo, kad vasario mėnesį bus analizuojama situacija, o nuo kovo 1 dienos kai kurių maršrutų autobusai važiuos dažniau, nes jų reisai bus sutankinti.
Dažnesnių autobusų reisų savaitgaliais V. Laužikas nežadėjo. „Kadangi šeštadieniais ir sekmadieniais keleivių yra mažiau, tai ir autobusai nevažiuoja kas 8 ar 10 minučių, kaip darbo dienomis per piką“, – aiškino jis.
Žadėta atsižvelgti į šiauliečių pageidavimus ir pakoreguoti reisus autobusų, vežančių populiariais maršrutais į turgų ar „Akropolį“.
Eksploatacijos direktorius sutiko, kad šiauliečiai pagrįstai skundžiasi, jog autobusų ir privežamųjų autobusiukų grafikas yra nesuderintas. Esą tai neįmanoma, nes autobusų yra daugiau ir jie važiuoja dažniau nei privežamieji mikroautobusai.
Vairuotojai bus paslaugesni
V. Laužikas žadėjo, kad vairuotojai su keleiviais elgsis mandagiau ir prieš skubančio į autobusą žmogaus nosį durų neužtrenks, o paslaugiai palauks keleivio.
„Gavome skundų, kad ypač privežamųjų autobusiukų vairuotojai, pamatę, kad į žiedinę stotelę suka autobusas, uždaro duris ir nepalaukę keleivių nuvažiuoja. Gal tokiu elgesiu vairuotojai kerštauja už tai, kad buvo panaikinti maršrutiniai taksi?" – svarstė eksploatacijos direktorius.
V. Laužiko tvirtinimu, nė viename Europos mieste mikroautobusai nevažinėja, nes jie yra nuostolingi. Dėl šios priežasties įsigyti mažesnių autobusų neplanuoja ir „Busturas“.
Gerinti keleivių pervežimą viešuoju transportu žadama ne tik tankinant autobusų reisus, bet didinant jų greitį, nes iš „mikriukų“ į autobusus persėdę keleiviai nuolat skundžiasi, kad šie važiuoja labai lėtai.
Pakoreguoti 14 ir 29 autobusų maršrutai
Savivaldybės infrastruktūros skyriaus vyriausiasis specialistas Linas Grikšas informavo, jog komisijos posėdyje nuspręsta, kad nuo kovo 1 dienos 14 maršruto autobusas važiuos ne į Dainų, o į Gytarių žiedą.
29 maršruto autobusas atskirais reisais bus nukreiptas į Gamybos žiedą.