Tęsiame pasakojimą apie tai, su kuriomis oro linijomis pasaulyje skristi nesaugiausia.
Pirmąją pasakojimo dalį skaitykite čia.
5. „Kenya airways“ – Kenijos oro linijos
„Kenya airways“ – vienas iš mažiausiai patyrusių šio sąrašo oro vežėjų. Ir nors dvi tragiškos katastrofos per visą bendrovės gyvavimo laikotarpį gali pasirodyti nedaug, reikia nepamiršti, kad visa tai įvyko per ganėtinai trumpą laiką, todėl statistiškai šios oro linijos išlieka vienos pavojingiausių. Savo darbą „Kenya airways“ pradėjo 1977-aisiais, kai iš kiaušinio ritosi šalies turizmo industrija, o šiuo metu ji valdo per 30 orlaivių. Žinotina, jog abi bendrovės katastrofos įvyko nakties metu. Pirmoji – 2000 m., kai lėktuvas su 169 keleiviais sudužo Atlanto vandenyne, antroji – 2007 m., kai bendrovės orlaivis subyrėjo pelkėje, į nebūtį pasiųsdamas 114 juo skridusių keleivių.
Įvykdyti skrydžiai: 450 000
Tragiškos katastrofos: 2
Žuvo: 283
4. „Philippine airlines“ – Filipinų oro linijos
Filipinų oro linijos buvo įkurtos 1941-aisiais. Ekspertai ironizuoja, jog jei ne dažnos teroristų atakos, bendrovės šiame sąraše, ko gero, nebūtų. Deja, per 70 m. oro linijų istoriją jų pasitaikė daugiau nei keturios – trys teroristų paliktų bombų sprogimai ir vienas lėktuvo užgrobimas. Vienintelė paguoda tai, kad per jas žuvo sąlyginai nedaug žmonių. Juodžiausia bendrovės tragedija įvyko tuomet, kai tualete sprogus bombai žuvo 36 lėktuvo keleiviai.
Įvykdyti skrydžiai: 1,18 milijono
Tragiškos katastrofos: 6
Žuvo: 107
3. „Iran Air“ – Irano oro linijos
„Iran Air“ buvo suformuotas, susijungus dviems kitoms Irano bendrovėms 1962-aisiais. Iki 1970-ųjų tai buvo nemažos oro linijos, skraidinančios į daugelį užsienio šalių, tačiau po Irano revoliucijos jų įvaizdis smuko žemyn. 2010 m. Europos Komisija šias oro linijas savo ruožtu įtraukė į juodąjį sąrašą. O nuogąstauti ES tikrai yra ko: vien per pastarąjį dešimtmetį bendrovė patyrė tris didžiules avarijas, o skaičiuojant nuo 1980-ųjų jų skaičius išauga iki šešių. Per vieną iš jų, beje, žuvo rekordinis skaičius keleivių – net 300.
Įvykdyti skrydžiai: 970 000
Tragiškos katastrofos: 6
Žuvo: 708
2. „China airlines“ – Kinijos oro linijos
„China airlines“ iš tikrųjų yra įsikūrusios Taivanyje, o nuo 1959-ųjų jos tapo valstybinėmis Kinijos oro linijomis. Nuo to laiko „China airlines“ patyrė nemažai skaudžių aviakatastrofų ir prarado virš septynių šimtų keleivių. Tragiškiausia nelaimė įvyko 2002 m. pakeliui iš Taivanio į Honkongą. Tuomet „China airlines“ lėktuvas su 225 keleiviais pranyko jūros gelmėse. Ištyrus įvykį paaiškėjo, jog dėl tragedijos buvo kalti netinkamai lėktuvą, dar 1980-aisiais patyrusį gedimų, suremontavę darbininkai.
Įvykdyti skrydžiai: 910 000
Tragiškos katastrofos: 6
Žuvo: 763
1. „Cubana Airlines“ – Kubos oro linijos
„Cubana“ turi prasčiausią aviakatastrofų statistiką iš visų tarptautinių oro vežėjų. Jos orlaivių arsenalas, anot ekspertų, tėra anachronistinis draugiškų santykių tarp Kubos ir Sovietų Sąjungos priminimas, nes dauguma „Cubanos“ naudojamų modelių – tarybiniai „Antonov“ ir „Iljušin“. Nepaisant planų orlaivių flotilę atnaujinti naujesnio tipo lėktuvais, šios bendrovės smarkiai rekomenduojame privengti.
Įvykdyti skrydžiai: 320 000
Tragiškos katastrofos: 8
Žuvo: 404